• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śródmieście Gdyni. Nowe mieszkania w okolicy placu Kaszubskiego

Ewa Budnik
4 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Apartamentowiec Plac Kaszubski architekturą będzie nawiązywał do gdyńskich tradycji, a wysokością do sąsiedniego budynku. Widok z drugiej strony ulicy Jana z Kolna.
  • Na parterze budynku powstaną cztery lokale usługowe, zapewne powstaną tu restauracje i kawiarnie.

W centralnym punkcie placu KaszubskiegoMapka powstanie nowy apartamentowiec. W tej okolicy nowe mieszkania kupować można także w zakończonym apartamentowcu Portova. Niebawem na rynku pojawi się także oferta mieszkań w dwóch projektach przy ul. św. Piotra.



Czy podoba ci się architektura Śródmieścia Gdyni?

Przy placu Kaszubskim, u zbiegu z ulicą Jana z KolnaMapka, do drugiej połowy 2022 roku stanie sześciopiętrowy budynek z 38 apartamentami i garażem podziemnym. Zostanie on "przyklejony" do stojącego pomiędzy Wójta Radtkego a Jana z KolnaMapka biurowca. Nowy budynek będzie miał taką samą wysokość jak sąsiad, a jego zaokrąglony narożnik nawiązywać ma do gdyńskiego modernizmu.

Projekt powstał w gdyńskiej pracowni Arch Deco, z kolei deweloperem będzie Yareal. To firma z francuskim kapitałem, która zabudowę apartamentową i mieszkaniową od lat realizuje w Warszawie. W Trójmieście jej debiutem miało być zapowiadane od miesięcy Wzgórze Zinglera przy Sobótki 15 we WrzeszczuMapka, ale ze względu na wydłużające się procedury przygotowania inwestycji, Yareal pierwszą inwestycję w Trójmieście zrealizuje jednak w Gdyni.

- Przygotowując ten deweloperski debiut, zależało nam, aby architektura budynku pasowała do modernistycznego pomnika historii, jakim jest historyczny układ urbanistyczny Śródmieścia Gdyni - podkreśla Jacek Zengteler, dyrektor generalny Yareal.
Apartamentowiec będzie zatem wyróżniać nowoczesna bryła z charakterystycznym zaokrągleniem na rogu i duże, zakomponowane w łuk, witryny zamontowane zarówno na parterze, gdzie znajdą się cztery lokale usługowe, jak i w salonach apartamentów na wyższych piętrach.

Czytaj także: Epidemia nie zmieniła cen mieszkań w Trójmieście



W budynku powstaną mieszkania o powierzchni od 38 do 162 m kw. i o wysokości sięgającej 3 m. Każde z nich będzie miało balkon, a te położone na najwyższej kondygnacji rozległe tarasy o powierzchni od 25 do 68 m kw. Na tyłach apartamentowca powstanie zielony teren, tworzący nad podziemnym garażem patio z parkingiem rowerowym i placem zabaw.

Budynek zostanie wykończony w stylu modernistycznym, a klatka schodowa będzie naturalnie oświetlona światłem wpadającym przez dachowy świetlik. Budynek ma uzyskać certyfikat zrównoważonego budownictwa BREEAM na poziomie Very Good.

Budowa rozpocznie się pod koniec tego roku. Regularna sprzedaż jeszcze się nie rozpoczęła, dlatego ceny nie są jeszcze znane.

Portova w całości gotowa do odbioru



  • Portova powstała na granicy Śródmieścia Morskiego i Międzytorza. To pierwszy tak wysoki budynek z tej części Śródmieścia, ale po drugiej stronie ulicy już powstaje kolejny.
  • Wewnętrzne patio, obsadzone zimozielonymi roślinami, zapewnia mieszkańcom cisze w środku miasta. Nie jest klaustrofobiczne i dociera tu słońce.
  • Patio. Poza zielenią znajdują się tu ławeczki, a na dostępnym dla wszystkich mieszkańców tarasie także plac zabaw.
  • Fragment jednego z dwóch wewnętrznych patio. Pnącza oparte o lustro.
  • Portova. Elewacja pokryta trwałymi płytami przez lata nie zmieni się pod wpływem działania nadmorskich wiatrów.
  • W większości biała elewacja sprawia, że budynek jest elegancki i mimo swojej wysokości nabiera lekkości.
  • W wewnętrznych częściach wspólnych oprócz sali klubowej, siłowni, saun powstał także pokój zabaw dla dzieci oraz wygodna, elegancka salka do co-workingu.

Widoczna już z ulicy Świętojańskiej, zrealizowana przez Invest Komfort Portova (ul. WendyMapka), ma 17 pięter. Z dachu najwyższej części mieszkańcy mogą podziwiać widoki na okolicę (także przez lunetę).

W czasie budowy skala zabudowy budziła obawy, jednak po ostatecznym zakończeniu realizacji widać, że zarówno cały kompleks jak i jego najwyższa część wpisały się w Śródmieście na granicy terenów Międzytorza i Śródmieścia Morskiego, które mają rozwijać się w przyszłości. Także wewnętrzne, dostępne tylko dla mieszkańców patia, które okalają niższe partie kompleksu, nie są klaustrofobiczne i ciemne. Wypełnienie ich starannie zaprojektowaną zielenią powoduje, że mieszkańcy, których balkony są zwrócone w tym kierunku, mogą cieszyć się śródmiejskim spokojem, z widokiem na zieleń.

Projekt inwestycji powstał w gdyńskim Studio Kwadrat, za wnętrza części wspólnych odpowiada Pote Architekci. Łącznie powstało tu 271 mieszkań oraz zlokalizowane na parterze lokale usługowe.

-  Architektura wyraźnie nawiązuje do tradycji modernistycznej Gdyni poprzez zastosowanie jasnych, prostych i geometrycznych form elewacyjnych, przełożonych jednak na współczesny język architektoniczny - opisuje projekt Jacek Droszcz ze Studia Kwadrat. - Nowym elementem, zaznaczającym się wyraźnie w tej przestrzeni, jest dominanta widoczna nawet z dalekiej perspektywy ulicy Świętojańskiej. To świadome, miastotwórcze działanie, które ułatwia orientację w strukturze miasta - dodaje.

Czytaj także: Rynek biurowy. Najemcy coraz bardziej dyktują warunki



Jak zwykle w inwestycjach tego dewelopera, także tutaj na 200-metrowej przestrzeni zaaranżowano m.in. prywatną strefę relaksu z salą klubową z bilardem, salą do ćwiczeń oraz z saunami. Jest także plac zabaw i wewnętrzny, wyposażony, pokój zabaw dla dzieci. Już w trakcie realizacji, w czasie pandemii, która wymusiła pracę w domu, deweloper podjął decyzję o stworzeniu w częściach wspólnych także wygodnej sali do co-workingu.

Aranżacje wnętrz części wspólnych nawiązują do modernizmu, ale go nie kopiują. Co ważne, wykorzystano tu materiały naturalne wysokiej jakości, zatem wnętrza mają klasę, na jaką zasługuje tak centralnie zlokalizowany apartamentowiec.

Ceny: od 10 tys. zł za m kw.

W czasie budowy Portovej deweloper przebudował także jedno z najbardziej kłopotliwych skrzyżowań w mieście - u zbiegu ulic Wendy, Portowej, Węglowej i św. Piotra. Powstała sygnalizacja świetlna, mała architektura oraz ścieżki rowerowe.

Dwie inwestycje przy św. Piotra



  • Wieża mieszkaniowego budynku przy św. Piotra będzie miała bardzo ciekawą, wyokrągloną bryłę.
  • Św. Piotra. Budynek jest w trakcie budowy. Na parterze powstaną lokale usługowe.
  • Św. Piotra. Nad lobby wejściowym, na dachu, powstanie zielony taras dostępny dla przyszłych mieszkańców inwestycji.
  • Św. Piotra. Wyokrąglona bryła zabudowy widziana od strony placu Kaszubskiego.
  • Piotra 4. Budynek postanie w sąsiedztwie terenów portowych, więc nastrój portowego miasta będzie tu wyraźnie wyczuwalny.
  • Piotra 4. Budynek będzie miał aż osiem kondygnacji nadziemnych, jednak zróżnicowanie elewacji sprawi, że ni będzie on robił przytłaczającego wrażenia.
  • Piotra 4. W budynku powstanie w sumie 111 mieszkań.

Sprzedaż w dwóch inwestycjach, które powstaną przy ul. św. Piotra zapowiadana jest od dłuższego czasu, przy czym pierwsza z nich, realizowana przez PB Górski naprzeciwko PortovejMapka - Św. Piotra - jest już w budowie, a sprzedaż uruchomiona zostanie w ciągu najbliższych tygodni.

Projekt powstały w pracowni Tandem Studio przewiduje powstanie 220 mieszkań i apartamentów o łącznej powierzchni użytkowej około 13,5 tys. m kw., a także lokali usługowych na parterze i garaży podziemnych. Apartamenty na wyższych kondygnacjach będą miały duże balkony i tarasy, a także ciekawy widok na Zatokę Gdańską, rozciągający się zza wysokich okien.

Na części dachu (nad holem wejściowym) powstanie zielona część wspólna - do wyłącznego wykorzystania przez mieszkańców. Architektura wpisuje się w gdyńskie tradycje modernistyczne. Ciekawym detalem najwyższej, osiemnastokondygnacyjnej części są cofnięcia w elewacji, które rozrzeźbią wyobloną bryłę budynku.

Dosłownie po sąsiedzkuMapka deweloper Baltic Invest Center planuje budowę apartamentowca Piotra 4.

Budynek będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych i dwie podziemne z miejscami parkingowymi i pomieszczeniami piwnicznymi. Parter wypełnią lokale usługowe i handlowe.

Powstanie tu w sumie 111 mieszkań. Przyszli mieszkańcy korzystać będą z obszernych balkonów i loggii. Z części lokali rozciągał się będzie widok na gdyński port oraz Zatokę Gdańską.

Główne wejście do budynku prowadzić będzie przez reprezentacyjny hol z recepcją. Pozostałe dwa wejścia będą służyć na co dzień mieszkańcom. Również dla nich, na wewnętrznym dziedzicu, powstanie zielona przestrzeń do rekreacji.

- Inwestycja Piotra 4 ma pozwolenie na budowę, pracujemy nad projektem wykonawczym, szukamy optymalnych rozwiązań technologicznych oraz tych, które mogą wpłynąć na oddziaływanie budynku na środowisko, czyli odzysk wody deszczowej oraz pozyskiwanie energii słonecznej - informuje Agnieszka Menczykowska, specjalista ds. marketingu w Baltic Invest Center. - Rozbiórka istniejącej zabudowy w miejscu, gdzie stanie nowy budynek, zaplanowana jest na rok 2021, a zakończenie inwestycji w 2023 r.

Gotowe apartamenty czekają



Trzy ostatnie apartamenty czekają na nabywców u zbiegu ulic Żeromskiego i św. WojciechaMapka, w inwestycji Awanport zrealizowanej przez dewelopera AB Inwestor, który od lat specjalizuje się w realizacji zabudowy apartamentowej w Śródmieściu Gdyni. To duże (trzy-, pięciopokojowe, nawet 127-metrowe) apartamenty, ich cena zaczyna się od 840 tys. zł, ale urządzić się tu można od razu.

Druga taka kameralna inwestycja powstała niemal po sąsiedzku, przy ulicy ŻeromskiegoMapka (Nova Żeromskiego) za sprawą firmy DG Corp. Również tutaj wybierać można spośród czterech ostatnich, oddanych do użytkowania, apartamentów - mają one trzy lub cztery pokoje i urządzać się w nich można od razu.
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (175) 2 zablokowane

  • (4)

    Gdynia to nie miasto to stan umysłu,cieszę się że już tam nie mieszkam

    • 13 7

    • tez sie cieszymy ze juz tu nie mieszkasz (3)

      • 4 8

      • Ale kolejnego podatku (1)

        Mniej...

        • 0 0

        • od kiedy słoiki płacą podatki? wrócił skąd przyjechał ...

          • 0 0

      • hahaha zaorany

        • 2 2

  • 10 tys m2 (4)

    ha ha ha ha ha
    W zapyziałej Gdyni, w takim kraiku jak Polska ;)))))

    • 7 4

    • Haha zgadza się

      w cywilizowanych krajach za 10k za kupiłbyś najwyżej metr piwnicy. Ja na szczęscie kupowałem w czasach kiedy mieszkania w centrum Sopotu koszowały 1000 usd za metr.

      • 0 0

    • (2)

      tylko ofertowo, realnie już teraz pewnie 8k/m2 a za chwilę jeszcze taniej

      • 1 3

      • powiedz po co piszesz takie głupoty? (1)

        humor ci to poprawia czy co? za 8k/m2 to w Gdańsku na Oruni nie kupisz, i z ceny ofertowej deweloper ci grosza nie zejdzie

        • 4 1

        • pora się obudzić, wchodzimy w kryzys, 8k to niedługo będzie marzenie deweloperów, korzystajcie z ostatnich jeleni, zostało wam kilka miesięcy

          • 2 1

  • moloch (2)

    Kolejny moloch, nic rewelacyjnego, choć lepszy od betonowca seatower, jednak uważam że Deweloperka która buduje się w Gdyni na dużą skalę, to jakaś porażka architektoniczna. Ciekawe, kto za te budynki będzie brał odpowiedzialność za kilkanaście lat. Zero rozplanowania urbanistycznego, postaw wielkie - sprzeda się! - Najważniejsza dewiza deweleperów.

    • 12 6

    • (1)

      bzdury, te budynki akurat są ładne (choć nie rewelacyjne). Na pewno to nie jest 'porażka', jednak też czasem mam wrażenie że za mało powstaje w mieście odważnych i niebanalnych projektów.

      • 2 2

      • nie są nawet ładna

        i na dodatek, brzydko się zestarzeją.

        • 1 1

  • Portova to aparthotel tyle że bez żadnej trzymanki (14)

    bez norm hotelowych itp. Non stop kolor balanga zarządzana przez sitwę pasożytów od nieruchomości, administrację tempo i zarząd wspólnoty z IK. Kolacja dla głupców... golenie przy samej kośc... powodzenia. sitałers bis

    • 21 4

    • (7)

      Jaki apart hotel? Normalne mieszkania przecież ta są.

      ???

      • 2 4

      • taaa są na papierze (6)

        ponad 90% to najem krótkoterminowy - czyli w tym kraju czarna strefa dzikiego najmu krótkoterminowego czyli hotel z mieszkania.

        • 10 2

        • (1)

          Skąd wiesz , że połowa najem krótkterminowy skoro blok jeszcze nie oddany?

          • 2 3

          • Portova

            Już dawno oddana. W ogłoszeniach najmu na trojmiescie pl już jest sporo ofert.

            • 4 0

        • (3)

          Polowa najmu to gdyńskie mewki :D

          • 7 2

          • (1)

            CO to znaczy gdyńskie mewki?

            • 2 4

            • Taka gdyńska gwara. Mewka to dziewczyna zarabiajaca w najstarszym zawodzie..mówiono już tak za czasów PRL a może i wcześniej. Nie wiem czy poza Trojmiastem gdziekolwiek w Polsce to określenie funkcjonuje

              • 4 0

          • Większość to przyjezdne rzadko zdarza się jakaś dziewucha z miasta a nawet regionu

            • 5 1

    • Czy ktoś tam mieszka z Was, skoro takie opinie? Skoro jeszcze nie zbudowali bloku ?

      • 1 2

    • No pewnie (1)

      mieszkańcy jeszcze się nie wprowadzili, a Ty już wiesz, co się tam dzieje. :D Typowe myślenie Janusza - jak ktoś ma lepsze to złodziej albo degenerat.

      • 2 3

      • Weź zdejmij różowe okulary i idź sobie do sitałersa

        • 3 0

    • (1)

      No i te czynsze IK za eksploatację 100% większe niż u normalnego dewelopera :) Golenie frajerów

      • 6 1

      • Na garnizonie taki sam czynsz.

        • 1 3

    • Bardziej Condohotel i chatki kopulatki, kto zaprzeczy ten nie zna specyfiki Śródmieścia

      • 4 2

  • Dzisiejsza architektura zapiera dech w piersiach, słyszałam również że obecnie w modzie jest montowanie systemów przeciwpożarowych dla bezpieczeństwa. Słyszałam że jeden z hoteli w Łodzi jest zabezpieczony przed pożarami i mają system z alufire. Teraz bezpieczeństwo ludzi i mienia to sprawa pierwszorzędna.

    • 1 2

  • Właśnie miasto powinno być co jakiś czas przeplatane wieżowcami co świadczy o tym że to miasto a nie zaścianek takie jak Sae Towers czy Portowa 8 kondygnacji cz 10

    • 2 2

  • Przecież tam jest brzydko (8)

    Zero zieleni, przeładunek węgla, hałas z ulicy, dziurawe drogi, brak ścieżek rowerowych.

    • 78 23

    • (6)

      pudło, zieleni jest w sam raz, hałas jak to w centrum miasta, jezdnia i chodniki są nowe, a port jest tam od początków miasta.

      • 8 5

      • (5)

        "W czasie budowy Portovej deweloper przebudował także jedno z najbardziej kłopotliwych skrzyżowań w mieście - u zbiegu ulic Wendy, Portowej, Węglowej i św. Piotra. Powstała sygnalizacja świetlna, mała architektura oraz ścieżki rowerowe."

        • 6 1

        • I te mikro przebudowania przestrzeni miejskiej przez dewelopera ma skompensować utratę zdrowia mieszkańców wywołaną pyłem (3)

          • 3 3

          • Jest ten pył jeszcze?

            • 2 0

          • (1)

            to była riposta do tezy powyżej że "dziurawe drogi, brak ścieżek rowerowych". Jak widać autor dawno tam nie był.

            • 2 2

            • No tak, przejazd przez drogę, to sieć dróg rowerowych:)

              • 2 1

        • "Ścieżki"

          Powstało trochę pasów rowerowych. Zawsze to coś, ale lepsze byłyby drogi rowerowe oddzielone choćby krawężnikiem.

          • 0 2

    • Mam biuro po sasiedzku i nigdy nie chciałbym mieszkać tutaj. Okna można myć co tydzień tyle pyłu w okolicy lata.

      • 13 5

  • czy przytoczona firma AB to bankrut? (8)

    pytam bo w zeszłym roku reklamowali się z nową inwestycją w Sopocie, niby połowa mieszkań sprzedana, inwestycja miała rzekomo być gotowa w przyszłym roku a na działce nikt jeszcze nie wbił łopaty. Nie wiem czy problem jest z firemką czy z tą konkretną inwestycją w Sopocie. Rozważałem inwestycje w Sopocie, ale się cieszę, że odpuściłem bo teraz bym się niepokoił. Wygląda to na jakąś wtopę.

    • 18 2

    • (2)

      taki bankrut że prawie kończą biurowiec Square przy UM w Gdyni, a także prowadzi mocno zaawansowane prace przy biurowcu oraz apartamentowcach Unique w Orłowie przy Al Zwycięstwa.
      :-)

      • 5 3

      • prawie

        robi różnicę...

        • 3 0

      • Deweloperzy mają takie same problemy, jak wszyscy inni przedsiębiorcy

        Rosnące ceny materiałów budowlanych, deficyt pracowników czy zatory płatnicze to tylko niektóre z nich. Trudności te mogą stać się przyczyną niewłaściwych decyzji inwestycyjnych i doprowadzić do problemów z zarządzaniem firmą, a w konsekwencji do jej upadłości. Wszystko na kredytach bankowych, deweloper dwoi się i troi by jak najszybciej upłynnić inwestycje. Teraz przy kryzysie gospodarczym wyjdzie cała prawda o wielkości gdyńskich deweloperów.

        • 9 2

    • problemem są jak zwykle urzędasy w sopocie (1)

      i czyli sołtysowo którzy wstrzymywali temat.

      • 0 1

      • Sugerujesz, że rozpoczęli sprzedaż nie mając pozwolenia na budowę?

        • 1 0

    • Nie sądzę że kudłaty a w zasadzie WSI (2)

      Wpuszczą pana Becona do Sopotu. Ale w Gdyni nawet urząd miasta będzie jego za jakiś czas

      • 8 1

      • Sopot to Mietek i koledzy z SB. Bekon nie ma tu wjazdu.

        • 6 1

      • Przepiękna inwestycja, kupiłbym tam kilka mieszkań na wynajem, ale nie mam kasy.

        Więc pozostało mi życzyć deweloperowi, golić przy samej skórze dla dzieci dla wnuków i jeszcze może na tzeciemu pokoleniu coś zostanie:)

        • 1 1

  • (5)

    wszystko zabetonują,koszmar

    • 50 36

    • Rozwój miasta

      Lepsze składy węgla, ruiny i śmietnisko Dalmoru?

      • 4 0

    • lepiej by krzaczki na siusiu rosły! piwko gdzie wypic jest, samochód gdzie ustawic na klepisku...to jest centrum miasta!

      • 5 0

    • W czym problem?

      • 3 0

    • Mieszkam obok i powiem tak! Od 4:30 jazgot mew . Wszędzie odchody mew!
      W weekend darcie mordy w okolicznych uliczkach i szkole podstawowej. Notoryczny brak miejsc i wiecznie blokowane ulice na szopki Kucyka .Pozdrawiam serdecznie

      Ps. I kochany pył węglowy . Jeżeli myślisz o czystych oknach i ścianach w domu to od razu zrezygnuj z klamek w oknach.

      • 10 4

    • zabetonujom

      • 7 0

  • port (3)

    Sprzedano tereny gdzie prawowitym właścicielem powinien być port i rozwijać się tam . Pierwszy objaw dewastacji , to muzeum emigracji w magazynie nr 1. Kolejny to sprzedaż terenów po stoczniowych i po Dalmorze w prywatne ręce. Baza promowa także powinna być na skwerze gdzie stoi Dworzec żeglugi. Winię za to Prezydenta i jego świtę

    • 18 9

    • (2)

      Muzeum Emigracji jest w Dworcu Morskim, a nie żadnym magazynie, Baza promowa na Skwerze - już widzę te dziesiątki tirów wyjeżdżające z promów Steny i jadące przez centrum miasta w kierunku obwodnicy. Człowieku, pomyśl zanim coś palniesz.

      • 7 3

      • Jest tez w byłym magazynie

        • 2 1

      • Bo on Prom widział tylko na okładce i myśli, że to coś ala tramwaj wodny, gdzie są tylko pasażerowie.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane