• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec

Ewa Budnik
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.

Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.



Jak najczęściej docierasz do pracy?

Budowa biurowca Wave rozpoczęła się latem 2018 roku. Budynek powstawał inaczej niż pozostałe biurowce w okolicy. W pierwszej kolejności pojawiły się piony konstrukcyjne, które kojarzyły się niektórym mieszkańcom Gdańska z budową Zieleniaka z 1967 roku.

Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.

- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.

Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów



  • Konstrukcja przestrzeni w ciepłe dni pozwoli także na pracę na powietrzu.
  • Przestrzeń pomiędzy budynkami będzie umożliwiała spędzanie czasu na różne sposoby.
  • Po zakończeniu inwestycji w obu budynkach będzie 48 tys. m kw. powierzchni najmu.
  • Położenie obok przystanku SKM zapewnić ma łatwy dojazd do pracy.
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.

Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.

Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens



- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.

Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście



Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.

Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.

Miejsca

Opinie (271) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy Lewandowski odblokuje port lotniczy w Gdyni?

    Ile lat jeszcze bedziemy czekac na lotnisko w Gdyni obslugujace kierunki transatlantyckie? Gdyni trzeba pomoc a nie ja blokowac ,gdyz szybka kolej laczaca lotniska Gdynskie i Gdanskie to mega rozwoj i zwiekszenie zyskow dla jednego i drugiego operatora...Pory lotniczy w.d Gdansku moglby sie jeszcze bardziej rozwinac a przewozy pasazerow wielokrotnie zwiekszyc . Tylko woli nie ma.

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowe ciągi komunikacyjne (19)

    Niech teraz miasto i zinwestuje w nowe ciągi komunikacyjne. Moim zdaniem budowa nowej Abrahama, od Rzeczpospolitej przynajmniej do Grunwaldzkiej, to temat pilny na już, bo za chwile będziemy mieli mordor jak w Warszawie.

    • 116 13

    • (5)

      dobudowa kolejnych dróg tylko sytuację pogorszy

      • 21 14

      • Nowa Abrahama to kwestia bardzo ważna

        • 2 0

      • Bzdura (2)

        Tak jakby elektryk radził: wywalają korki, to daj cieńsze przewody.

        • 8 12

        • hej elektrycy,

          Pomyście co lepsze wiele małych przewodów czy jeden grubszy ale i tak zajmujący mniej miejsca niż pozostale. Bo zyskujemy na izolacji.

          W życiu jak z kablami moi mili.

          • 2 0

        • Grubsze przewody to komunikacja miejska

          • 11 4

      • Paradoks DownsaThomsona

        • 2 1

    • spadaj (4)

      • 3 8

      • (3)

        sam się zbadaj.
        Poza tym niestety taka jest prawda. Im więcej dróg, drogą ruchu indukowanego, samochodów będzie też więcej, bo ludzie będą widzieć w tym wygodniejszy sposób bo "nowe drogi". Więcej samochodów = szybsze zapchanie drogi = korki = powrót do punktu wyjścia.

        • 11 8

        • Najgorzej, że są dymiące spalinami rzęchy (2)

          Dopuszczone do ruchu, i jest ich coraz więcej, nol, cbr, gda itd.
          Teraz jadąc samochodem zachowuję zawsze bezpieczny odstęp od tego badziewia dieslowego (i nie tylko), aby nie udusić się spalinami z rur wydechowych. Nawet włączony w aucie wewnętrzny obieg powietrza nie pomaga, to świństwo wsącza się szczelinami ....

          • 2 2

          • a co jeśli mam zabytkowy samochód (1)

            Z silnikiem dwu suwowym?

            • 2 1

            • jakbys mial to bys nie pytal bo nie jezdzilbys nim do pracy

              • 2 0

    • nie da sie zbudowac tyle drog zeby kazdy kto chce mogl dojechac nie stojac w korku. nowy jork, londyn, paryz, waraszawa, jakiekolwiek inne wieksze od gdanska miasto bedzie przykladem. drogi w tych miejscach trzeba robic platne zamiast budowac nowe darmowe. wolny rynek, popyt, podaz, etc.

      • 1 1

    • Po co Ci drogi w tamtym kierunku jak nie ma gdzie parkować?

      • 10 2

    • (1)

      Niech się ludzie przesiada na zbiornik. Bo jazda samochodami to ślepa uliczka

      • 5 12

      • 23 lata temu było to realne.

        • 3 0

    • było nie glosowac na kretynow przez 21 lat (2)

      • 11 7

      • (1)

        myślisz, że byłoby lepiej?
        Drogi i komunikacja była projektowana jeszcze wcześniej, niektórych rzeczy nie da się już zmienić.

        • 2 4

        • Trzeba było chociaz spróbować. Raz w 2008 roku.

          • 6 1

    • chyba snisz i marzysz

      miasto przewala kase i nic ni inwestuje w infrastrukturę.

      • 11 6

  • miasto rośnie! (10)

    • 71 46

    • Każda inwestycja mile widziana (2)

      To nakręca koniunkturę. Ale malkontenci i trolle będą narzekać... Nie w myśl nowowładzy z Nowogrodzkiej rozwój naszego miasta!

      • 17 13

      • To są trole Pisurowe , płatne z pampersem w kroku

        • 1 0

      • jaki rozwoj? bezmyslny rozwoj to niszczenie ruchu w miescie.

        • 10 14

    • osoby odpowiedzialne za wydaine zgody na budowanie kolejnych biurowców (1)

      w jednym miejscu powinny publicznie przeprosić mieszkańców Oliwy!!!

      • 6 5

      • Jasne, bo w okolicy jest pełno budynków mieszkalnych... Przeproś za swoją wypowiedź !

        • 1 2

    • Jak nowotwór.

      Bez ładu i składu.

      • 6 7

    • nie, Polska w ruinie przecież (1)

      a ten biurowiec to kolejny fake news :)

      • 10 6

      • Pamiętaj, że to hasło partii rządzącej...

        Skrupulatnie prowadzi do jego urzeczywistnienia...

        • 4 4

    • miasto niszczeje, a dokladnie jego infrastruktura

      wykorzystywana ponad miarę.

      • 10 7

    • zarakowuje się przestrzen kiedys dla ludzi

      • 8 4

  • Powinni budowac 50 pieter

    Szkoda miejsca powinni budowac wyzsze 50 pieter i zrobic porzadny przystanek kolejki oraz kladki. A tak to jest - urzad Miasta inwestorowi pozwolimy 15 pieter to moze wszyscy jakis dojada i sie pomieszcza,

    • 1 0

  • uwaga uwaga (1)

    Wolę mieć te około 6000 zł netto ale w Polsce niż 3x tyle w Hamburgu czy innej Hiroszimie i siedzieć tam jak na zesłaniu

    • 4 1

    • W Hamburgu to nie, a w Hiroszimie tak. Jak najbardziej

      • 0 0

  • Zcentralizowana koncepcja rozwoju miasta nie ma sensu
    Tego ruchu nie obsłuży ani żadna droga, ani zbiorkom, ani car-sharing, rowery czy inne hulajnogi. Po prostu trzeba rozpraszać ruch budując miejsca pracy w kilku różnych punktach miasta. Każdy kto choć odrobinę wiedzy ma w temacie inżynierii ruchu w jakiejkolwiek sieci ten wie o co chodzi...

    • 1 0

  • Zapewne miejsca parkingowe jak zwykle "wypożyczone" z sąsiedniego budynku

    Pod tymi wieżowcami nie budują dostatecznie dużych parkingów, a obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych realizują tak, że pokazują umowę wynajęcia miejsc w budynku obok (w którym i tak miejsc brakuje) i tak na krzyż - jeden od drugiego. A potem parkowanie na trawnikach. Oczywiście władze Gdańska wiedzą o tym, ale co, kumplom zabronić?

    • 5 1

  • Pani Prezydent Dulkiewicz ma rozmach, nie ma co. (5)

    Rozbudowuje Gdańsk w takim tempie, że głowa mała.

    • 8 19

    • Ciekawe czy w taki sposób jak warszawskie Włochy... czy też podrzucają do Maserati kasę? (2)

      • 2 3

      • raczej dają bonusowe mieszkania

        poprzedni Prezydent wszystkie swoje nabyte mieszkania nabył w nowych lokalizacjach deweloperów - taka zbieżność przypadkowa.....

        • 0 0

      • tutaj

        mieszkania z bonusem rozdają - kup dwa trzecie gratis.

        • 4 2

    • Raczej rozbudowuje - to stanowiska urzędnicze

      Liczba etatów w urzędzie jego agendach, instytucjach kultury może szokować.

      • 4 2

    • Panna, raczej niszczy to co zbudowali ludzie do lat 90-tych

      kosztem komfortu zycia wieloletnich mieszkanców Gdańska.

      • 8 4

  • uwaga uwaga

    nie ma to jak w tym nowoczesnym open-space który usadza ludzi jak w kurniku pod pretekstem nowoczesności a to po prostu wyzysk i oszczędność na wydzielonych lokalach, beka

    • 5 3

  • Super

    "400 miejsc postojowych dla rowerów"... a ile na samochody? Już w tej chwili bydło z biurowców przy Grunwaldzkiej tratuje wszystkie trawniki w okolicy. Parkuje gdzie i jak chce a nawet zakazy wjazdu ich nie obowiązują. Kolejny biurowiec i kolejne samochody do upchnięcia. Wszystko za przyzwoleniem Straży Miejskiej która w tej okolicy jeździ ale mandatów nie wystawia.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane