- 1 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (41 opinii)
- 2 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (55 opinii)
- 3 Romantyczne mieszkanie w Sopocie (6 opinii)
- 4 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (65 opinii)
- 5 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (10 opinii)
- 6 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Połączenie placu przed szkołą z parkiem, poprawa estetyki przestrzeni publicznej i podtrzymanie funkcji parkingu - tak wyglądają główne ustalenia opracowania Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. Azaliowej na Kokoszkach. Na początku maja pisaliśmy o propozycjach zmian na ul. Mickiewicza we Wrzeszczu Dolnym, a za dwa tygodnie przedstawimy propozycje zmian w Brzeźnie przy ul. Gałczyńskiego i Krasickiego.
Wyniesienie fragmentu Azaliowej
W tym celu na wysokości głównego wejścia do placówki oświatowej postuluje się wyniesienie fragmentu jezdni ul. Azaliowej na odcinku ok. 50 m, tworząc w ten sposób podłużny próg zwalniający. To z kolei wymusi ostrożniejszą jazdę kierowców i pozwoli na demontaż szpetnych żółtych barier wzdłuż ulicy (tor ruchu może być wyznaczony np. donicami, słupkami albo kulami).
Parking czy zieleń? Jak pogodzić różne oczekiwania?
Nowe przejście będzie prowadzić wprost do postulowanego powiększonego obszaru zieleni. Nie oznacza to jednak całkowitej likwidacji prowizorycznego parkingu-klepiska. Jak tłumaczą urbaniści BRG, jego pozostawienie w tej lokalizacji było przedmiotem dyskusji z mieszkańcami.
Pierwotnie (w 2017 r.) przewidywano budowę parkingu na całej szerokości terenu, co jednak miałoby negatywny wpływ na zespolenie przestrzeni pieszej - placu przed szkołą oraz parku.
Szkoła cierpi na deficyt miejsc postojowych
Z tego powodu miasto ostatecznie wycofało się z tego pomysłu, choć projekt posiadał już pozwolenie na budowę. Na poziomie GPL zmodyfikowano założenia przestrzenne, choć i tu nie obyło się bez sporu o docelową formą zagospodarowania.
- W pierwszej wersji karty GPL, która została przedstawiona Radzie Dzielnicy Kokoszki, zaproponowano znaczne zmniejszenie parkingu celem wykreowania przestrzeni publicznej. Takie rozwiązanie spotkało się ze sprzeciwem Rady, dla której warunkiem uzgodnienia karty GPL było pozostawienie przynajmniej takiej samej liczby miejsc postojowych, jak we wcześniejszym projekcie. Rada i mieszkańcy tłumaczyli swoje stanowisko bardzo dużym zapotrzebowaniem szkoły na miejsca postojowe, ponieważ placówka ta pełni także funkcję lokalnego ośrodka kultury i sportu, a miejsca istniejące na jej terenie są niewystarczające i publicznie niedostępne. W szkole, po zajęciach edukacyjnych, realizowane są działania, z których korzystają również mieszkańcy innych dzielnic Gdańska - mówi Katarzyna Błaszkowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG.
Parking w otoczeniu zieleni jako kompromis
Ostatecznie w drodze kompromisu parking obszarowo został zmniejszony, lecz z zachowaniem istniejącej liczby miejsc postojowych (obecnie parkowanie odbywa się głównie wzdłuż krawędzi "klepiska", zaś środek pozostaje pusty).
Wspomniany parking powinien dodatkowo być obsadzony zielenią. W zakresie zieleni w układzie drogowym szpalerowe nasadzenia drzew powinny również pojawić się wzdłuż ul. Azaliowej.
Miejsce rekreacji w parku, pozytywna opinia Rady Dzielnicy
Wprowadzenie nowych nasadzeń postulowane jest także na terenie parku, w obrębie którego wskazano najważniejsze powiązania piesze. W nowej strefie wejściowej powinien być natomiast wykreowany parkowy "punkt węzłowy" z tarasem, zadaszeniem, siedziskami, elementami sztuki itp.
W prace nad dokumentem, oprócz wspomnianej Rady Dzielnicy Kokoszki, zaangażowane było także Stowarzyszenie Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. Uwagi dotyczyły przede wszystkim parkingu, a uzgodnienia zajęły prawie rok. Rada Dzielnicy Kokoszki pozytywnie zaopiniowała ostateczną wersję opracowania GPL uchwałą z kwietnia 2022 r.
Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)
Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.
Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.
Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.
Materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2023-05-23 11:40
Najlepszy basen szkolny z sauna od 15.30 i miłym personelem a co do ,klepiska,,dac płyty jumbo z otworami
- 4 1
-
2023-05-23 08:30
Wcześnie (1)
Taki plan powinien powstać przed wydaniem pozwolenia na budowę a nie teraz Henio z Kaziem drapią się po głowie jak rozwiązać problem. Urzędnicy w Gdańsku to taki wlasnie Heniu z Kaziem.
- 24 2
-
2023-05-23 11:30
Dlatego strefa płatnego postoju to tam tylko kwestia czasu
szlabany, słupki, parkometry dosięgną każdego w Gdańsku prędzej czy później :)
I nikogo nie obchodzi, że autobusem do Oliwy z dwiema przesiadkami godzinę poza szczytem a 2 godziny w szczycie (268, 157 a potem 122).
Na szczęście już niedługo w nowym mieście parking pod domem w końcu za darmo, pod pracą też za darmo, przy plażach za darmo, pod dyskontami za darmo - jedynie w ścisłym centrum i na najlepszym podziemnym w CH trzeba płacić.- 1 0
-
2023-05-23 11:19
Tam i tak mamusie zaparkuja na pol dnia na parkingu kiss and ride albo na przystanku
- 1 3
-
2023-05-23 11:14
Ile by miejsc nie zrobiono, kierowcom i tak będzie za mało...
- 5 5
-
2023-05-23 10:51
Projektanci oderwani od rzeczywostości....
Projektanci oderwani od rzeczywostości....Skąd oni takich biorą?
Dzień po likwidacji żółtych barier, juz teraz wąskie chodniki, bedą całe zastawione autami.
Skąd ten wniosek? Bo już teraz wiele pojazdów parkuje na zakazie w zatoczce gdzie powinny sie tylko zatrzymywac na chwilę a cześć rodziców najchętniej by wjechała autem do przedsionka szkoły.- 6 0
-
2023-05-23 08:19
Basen i biblioteka. (1)
Nie tylko szkoła. Parking podziemny zrobić, a nad nim zieleń.
- 17 5
-
2023-05-23 10:45
Aha - a wiesz, ile taki parking kosztuje?
I faktycznie, tłumy walą samochodami do biblioteki
- 1 1
-
2023-05-23 10:30
Jak połączyć?
Chodnikiem xd
- 3 1
-
2023-05-23 10:14
Gdańsk ma swój rewolucyjny sposób na łączenie dzielnic.
Potrafi połączyć nawet Oliwę ze Stogami.
Innowacyjność polega na możliwości połączenia za pomocą szerokopasmowego internetu, więc po co budować linie tramwajowe skoro można pogadać przez messenger?- 14 4
-
2023-05-23 08:52
Kto to wymyślił? Czas podziękować tej ekipie w Gdańsku!!! (2)
Jako kierowca, który tylko zawozi lub odbiera tam książki z biblioteki powiem że już ten parking to jest za mało a auta stoją po środku w 2-ch rzędach. Ludzie przywożą tam dzieci na basen, do szkoły, na zajęcia po lekcyjne i nawet po 17.00 brak tam miejsc a oni chcą to jeszcze bardziej ograniczyć! Parking albo piętrowy albo pod ziemią a na całym terenie park. Jak nie macie pieniędzy na fontanny to nie zabierajcie się za parking na który was nie stać!
- 19 7
-
2023-05-23 09:09
(1)
Ja mieszkam w okolicy, z parkingu nie korzystam, ale jestem całym sercem za tym, żeby został. Parking jest pełny do wieczora, przy sporej rotacji aut. Likwidacja miejsc postojowych w tamtym miejscu spowoduje, że osoby tam parkujące zaczna stawać na najbliższych ulicach, pod okolicznymi domami. Średni pomysł. W tej dzielnicy komunikacja miejska jest traktowana przez miasto po macoszemu, więc szczerze wątpie, żeby ktoś przy zdrowych zmysłach zrezygnował z auta.
- 14 2
-
2023-05-23 09:25
Ale to jest przecież typowe zagranie miasta.
Zlikwidują coś w jednym miejscu, poprawią estetykę, a tym samym spowodują, że problem będzie jeszcze większy i przerzuci się na inne miejsca. To już ich obchodzić nie będzie.
- 8 1
-
2023-05-23 09:20
A gdzie dzieciaki będą parkować rowery?
Przecież już teraz można zauważyć, że przy tych barierkach jest zaparkowana tak olbrzymia ilość rowerów, którymi dzieciaki dojeżdżają do szkoły. Gdzie oni wtedy będą mieli trzymać swoje rowery? Promuję się zdrowy styl życia, by dzieciaki dojeżdżały do szkoły w sposób samodzielny, a nikt im przecież tego nie ułatwi. Czy ktoś pomyśli o jakimś parkingu dla rowerów, stojakach, itp? Pobożne życzenie...
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.