- 1 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (235 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (297 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (886 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (461 opinii)
- 5 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
- 6 Letni remont mieszkania? Zaplanuj go teraz (8 opinii)
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Połączenie placu przed szkołą z parkiem, poprawa estetyki przestrzeni publicznej i podtrzymanie funkcji parkingu - tak wyglądają główne ustalenia opracowania Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. Azaliowej na Kokoszkach. Na początku maja pisaliśmy o propozycjach zmian na ul. Mickiewicza we Wrzeszczu Dolnym, a za dwa tygodnie przedstawimy propozycje zmian w Brzeźnie przy ul. Gałczyńskiego i Krasickiego.
Wyniesienie fragmentu Azaliowej
W tym celu na wysokości głównego wejścia do placówki oświatowej postuluje się wyniesienie fragmentu jezdni ul. Azaliowej na odcinku ok. 50 m, tworząc w ten sposób podłużny próg zwalniający. To z kolei wymusi ostrożniejszą jazdę kierowców i pozwoli na demontaż szpetnych żółtych barier wzdłuż ulicy (tor ruchu może być wyznaczony np. donicami, słupkami albo kulami).
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nieruchomości Gdańsk-Kokoszki
Parking czy zieleń? Jak pogodzić różne oczekiwania?
Nowe przejście będzie prowadzić wprost do postulowanego powiększonego obszaru zieleni. Nie oznacza to jednak całkowitej likwidacji prowizorycznego parkingu-klepiska. Jak tłumaczą urbaniści BRG, jego pozostawienie w tej lokalizacji było przedmiotem dyskusji z mieszkańcami.
Pierwotnie (w 2017 r.) przewidywano budowę parkingu na całej szerokości terenu, co jednak miałoby negatywny wpływ na zespolenie przestrzeni pieszej - placu przed szkołą oraz parku.
Szkoła cierpi na deficyt miejsc postojowych
Z tego powodu miasto ostatecznie wycofało się z tego pomysłu, choć projekt posiadał już pozwolenie na budowę. Na poziomie GPL zmodyfikowano założenia przestrzenne, choć i tu nie obyło się bez sporu o docelową formą zagospodarowania.
- W pierwszej wersji karty GPL, która została przedstawiona Radzie Dzielnicy Kokoszki, zaproponowano znaczne zmniejszenie parkingu celem wykreowania przestrzeni publicznej. Takie rozwiązanie spotkało się ze sprzeciwem Rady, dla której warunkiem uzgodnienia karty GPL było pozostawienie przynajmniej takiej samej liczby miejsc postojowych, jak we wcześniejszym projekcie. Rada i mieszkańcy tłumaczyli swoje stanowisko bardzo dużym zapotrzebowaniem szkoły na miejsca postojowe, ponieważ placówka ta pełni także funkcję lokalnego ośrodka kultury i sportu, a miejsca istniejące na jej terenie są niewystarczające i publicznie niedostępne. W szkole, po zajęciach edukacyjnych, realizowane są działania, z których korzystają również mieszkańcy innych dzielnic Gdańska - mówi Katarzyna Błaszkowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG.
Parking w otoczeniu zieleni jako kompromis
Ostatecznie w drodze kompromisu parking obszarowo został zmniejszony, lecz z zachowaniem istniejącej liczby miejsc postojowych (obecnie parkowanie odbywa się głównie wzdłuż krawędzi "klepiska", zaś środek pozostaje pusty).
Wspomniany parking powinien dodatkowo być obsadzony zielenią. W zakresie zieleni w układzie drogowym szpalerowe nasadzenia drzew powinny również pojawić się wzdłuż ul. Azaliowej.
Miejsce rekreacji w parku, pozytywna opinia Rady Dzielnicy
Wprowadzenie nowych nasadzeń postulowane jest także na terenie parku, w obrębie którego wskazano najważniejsze powiązania piesze. W nowej strefie wejściowej powinien być natomiast wykreowany parkowy "punkt węzłowy" z tarasem, zadaszeniem, siedziskami, elementami sztuki itp.
W prace nad dokumentem, oprócz wspomnianej Rady Dzielnicy Kokoszki, zaangażowane było także Stowarzyszenie Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. Uwagi dotyczyły przede wszystkim parkingu, a uzgodnienia zajęły prawie rok. Rada Dzielnicy Kokoszki pozytywnie zaopiniowała ostateczną wersję opracowania GPL uchwałą z kwietnia 2022 r.
Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)
Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.
Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.
Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.
Materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2023-05-23 11:40
Najlepszy basen szkolny z sauna od 15.30 i miłym personelem a co do ,klepiska,,dac płyty jumbo z otworami
- 4 1
-
2023-05-23 12:27
po co parking.
- 0 2
-
2023-05-23 12:41
Parking musi być, zwłaszcze ze wtedy nikomu pod domem nie staną bo po dziecko przyjechali... (4)
ten który jest to za mało, powinien być drugi, po drugiej stronie lub naprzeciwko, tam sa tez sklepy i wszystko zawalone bo miejsc mało. Sorry ale żeby był porządek to parkingi tez muszą być. to jest tzw centrum Karczemek i nie da się z tego zrobić terenu rekreacyjnego choćbyście na głowie staneli. Park a i owszem. Przy osiedlowej jest dużo miejsca na park, może ktoś sprzeda, miasto kupi i będzie pięknie
- 4 1
-
2023-05-23 13:13
Bo w centrum musi być parking? (3)
Chłopie, obudź się! Samochody to nie wszystko. Wyjdź kiedyś z auta, przejdź się. Może zobaczysz, jak piękny jest świat.
To nie miejsc jest za mało, a samochodów za dużo!- 2 5
-
2023-05-23 19:59
Jasne... Ale jak już mam gdzieś zaparkować to wolę na parkingu niż w parku czy na ulicy lub chodniku
Nie lubię mandatów... Przy kościele też kawał terenu na rekreację i przy lidlu
- 1 1
-
2023-05-23 23:33
(1)
Liczbę samochodów na drogach ciężko ograniczyć, wiele osób nie zmieni przyzwyczajeń nawet jakby puścili nie wiadomo ile autobusow bezpośrednich
- 0 0
-
2023-05-24 07:38
No to likwidacja parkingów będzie najlepszą opcją
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.