- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (63 opinie)
- 2 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (9 opinii)
- 3 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 4 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 5 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (15 opinii)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
Mevo już nie działa. Operator złoży wniosek o upadłość
We wtorek po godz. 11 system Mevo oficjalnie został wyłączony. Zarząd Nextbike wcześniej poinformował, że przygotowuje wniosek o ogłoszenie upadłości zależnej od siebie spółki NB Tricity, operatora roweru metropolitalnego Mevo. To skutek zerwania umowy przez Obszar Metropolitalny oraz nałożenia na operatora kar umownych w wysokości 22 mln zł. Z tej kwoty Obszar odzyska tylko 8 mln zł, z czego połowę stanowi gwarancja bankowa.
- Stanęliśmy przed trudną decyzją: z jednej strony na szali leży bowiem interes publiczny i środki publiczne, z drugiej - dobro, jakim jest rower metropolitalny - mówiła na poniedziałkowej konferencji prezydent Gdańska i prezes Obszaru Metropolitalnego Aleksandra Dulkiewicz. - Spółka NB Tricity od dłuższego czasu spóźniała się ze zobowiązaniami. Nie wykonywała umowy w sposób należyty. Częściowe odstąpienie od umowy spowodowane jest tym, że chcemy uratować przejęty majątek, a więc 1,2 tys. rowerów, stacje oraz system informatyczny, a następnie znaleźć nowego operatora systemu.
Co dalej z Mevo? Koniec systemu o godz. 21:28
Jeszcze w poniedziałek po południu można było wypożyczać i rezerwować rowery. Według informacji podanych na stronie mevowatchdog ostatnia bateria w rowerze została wymieniona przez serwis w poniedziałek późnym wieczorem (godz. 21:28). Można to uznać za symboliczną godzinę końca dotychczasowego systemu.
We wtorek rano użytkownicy, podchodząc do rowerów na stacji, zapewne zadawali sobie pytanie: czy Mevo jeszcze działa? Okazało się, że korzystanie z systemu było już od rana mocno utrudnione, a liczba - tylko teoretycznie - dostępnych do wypożyczenia rowerów spada z godziny na godzinę. Wkrótce rowery znikną nie tylko z aplikacji, ale z ulic, bo Obszar wystąpił do operatora nie tylko o zapłatę kar umownych (o czym poniżej), ale też o zabezpieczenie 1224 rowerów będących majątkiem 14 gmin uczestniczących w projekcie.
Na razie nie wiadomo, co się stanie z tymi rowerami ani gdzie będą przechowywane. Według deklaracji zarządu Obszaru już teraz rozpoczynają się prace nad znalezieniem nowego operatora i przywrócenia systemu. Według bardzo ostrożnych szacunków mogłoby to nastąpić najwcześniej wiosną.
Nextbike złoży wniosek o ogłoszenie upadłości NB Tricity
Do całej sytuacji w komunikacie giełdowym odniosła się już spółka Nextbike. Wobec wypowiedzenia umowy przez OMGGS w poniedziałek zarząd podjął decyzję w sprawie przygotowania wniosku o ogłoszenie upadłości spółki NB Tricity. Drugim powodem było nałożenie na spółkę kar umownych w kwocie 22 mln 187 tys. zł.
- Wobec tego spółka zależna stała się niewypłacalna, gdyż utraciła zdolność do wykonywania swoich zobowiązań pieniężnych. Decyzja o konieczności złożenia wniosku o upadłość wynika także z braku możliwości zawarcia układu z wierzycielami spółki zależnej w ramach postępowania restrukturyzacyjnego - czytamy w komunikacie.
Jak tłumaczy jednak Alicja Mongird, rzecznik OMGGS, spółka błędnie podała w komunikacie wielkość kar. Jak tłumaczy, wobec przedwczesnego zerwania umowy, jej wartość została ograniczona do 8 mln zł. I to tyle wynosi obecna należność spółki wobec Obszaru. Połowę z tej sumy gminy otrzymają z banku w ramach gwarancji zapisanej w umowie.
Wspomniane 8 mln zł spółka musi zapłacić w terminie trzech dni od dnia otrzymania pisma. Jednocześnie Obszar wezwał operatora "o niezwłoczne zabezpieczenie majątku nabytego przez stowarzyszenie w ramach etapu I realizacji umowy".
Po południu głos zabrał prezes Paweł Orłowski. Przyznał, że zakończenie współpracy z OMGGS było przez spółkę jednym z branych pod uwagę scenariuszy.
- Obecnie przygotowujemy wniosek o ogłoszeniu upadłości spółki NB Tricity. Jednocześnie kontynuujemy obsługę pozostałych klientów - powiedział Orłowski i podkreślił, że sytuacja ta nie ma wpływu na bieżącą działalność Nextbike Polska, obsługę innych systemów i użytkowników w samorządach w całej Polsce.
Jak czytamy, zarząd "analizuje zasadność odstąpienia od umowy przez stowarzyszenie oraz nałożenia kary umownej".
Pozostałe 14 mln zł to kara umowna wynikająca z pozostałych uchybień i opóźnień w realizacji umowy m.in. niedostarczenia pozostałych 2,8 tys. rowerów w ramach II etapu, niedostatecznego stopnia dostępnych rowerów na stacjach itp. Ta należność jednak nie zostanie uregulowana, wobec odstąpienia od umowy.
Przedpłaty zostaną zwrócone użytkownikom
W poniedziałek Jacek Karnowski, prezydent Sopotu, zapewnił, że spółka wypłaci wszystkie opłaty, które wnieśli do systemu mieszkańcy, oraz ureguluje wszystkie sprawy związane z podwykonawcami. Podkreślił też, że "żadne środki finansowe i żadne przedpłaty się nie zmarnują".
Jak odzyskać wpłacone pieniądze?
Aby odzyskać wpłacone pieniądze należy przesłać Oświadczenie o rozwiązaniu umowy i zwrocie kosztów z Konta Klienta Mevo.
Do pobrania: wzór oświadczenia.
Oświadczenie można przesłać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail bok@rowermevo.pl i biuro@nextbike.pl
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na stronie internetowej www.rowermevo.pl
- listem poleconym na adres pocztowy: ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa
- osobiście w siedzibie Operatora - NB TRICITY Spółka z o.o., ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa
Urzędnicy apelowali też, by użytkownicy systemu do odwołania wstrzymali się z wykupowaniem nowych abonamentów. We wtorek przed południem system oficjalnie został wyłączony. Od tej pory nie można rejestrować się, doładowywać konta ani wypożyczać rowerów.
Przypomnijmy, że oferta Nextbike w przetargu na operatora systemu Mevo opiewała na 40 mln zł (przy flocie w 100 proc. elektrycznej). Druga oferta, także zakładająca, by wszystkie rowery miały wspomaganie, była niemal dwukrotnie wyższa (76 mln zł). Trzecia - z większą liczbą rowerów - spośród których już tylko 10 proc. posiadałoby baterię, opiewała na kwotę 32 mln zł. Oferta została jednak odrzucona ze względów formalnych.
Opinie (648) ponad 50 zablokowanych
-
2019-10-29 13:15
Opinia wyróżniona
Ta bajka od początku była nierealna. (30)
Po pierwsze ogólnie za niskie opłaty, to nie miało się prawa spinać, chyba, że założono, że mieszkańcy kupią abonamenty, a nie będą korzystali z usług. Po drugie rowery elektryczne, stanowiące ułamek wszystkich w ofercie, powinny być dostępne w usłudze Premium, dodatkowo płatnej. Np. podstawowy abonament niech będzie te 120 zł/rok, ale każde
Po pierwsze ogólnie za niskie opłaty, to nie miało się prawa spinać, chyba, że założono, że mieszkańcy kupią abonamenty, a nie będą korzystali z usług. Po drugie rowery elektryczne, stanowiące ułamek wszystkich w ofercie, powinny być dostępne w usłudze Premium, dodatkowo płatnej. Np. podstawowy abonament niech będzie te 120 zł/rok, ale każde wypożyczenie elektryka to dodatkowa opłata, poza abonamentem. W przyszłym przetargu trzeba ograniczyć ilość elektryków do powiedzmy 30%, a nie dawać dowolność operatorom, bo się skończy jak teraz.
- 412 88
-
2019-10-30 11:52
Kilka dni przed upadkiem . (1)
Niemiecka fabryka poinformowala ze wyprodukowala wszystkie rowery
- 2 0
-
2019-11-06 21:05
dodajmy niemiecka, zlokalizowana niedaleko Shenzen w CHRL.
- 0 0
-
2019-10-29 22:20
Widzę że kolega chyba strasznie naiwny i naprawdę sądzi że ktoś tu chciał jakiekolwiek rowery komukolwiek wypożyczać :)
- 8 0
-
2019-10-29 19:24
Co za bzury.
Po co ładować 40 baniek w system za który trzeba jeszcze płacić. Albo płaci miasto i opłaty są symboliczne albo niech to robi sobie prywatna firma bez dofinansowania i ustala sobie abonament jaki chce. Dodam że rower używany w lepszym stanie niż niektóre mevo można kupić za 200zł.
- 16 2
-
2019-10-29 17:08
Jak nowy ten, no, operator (śmieszna nazwa!) dowali konkretne opłaty, to też będzie kicha, bo bardzo wielu ludzi po prostu nie będzie korzystało z powodu ceny.
- 4 0
-
2019-10-29 17:00
to mevo (1)
to taki mini ambergold. Ktoś się na tym ładnie ustawił
- 26 6
-
2019-11-06 21:04
ktos?
Szkopy zza odry!- 0 0
-
2019-10-29 16:03
To nie kwestia tego (7)
Myślę, że błędem było nie to jaki odsetek miałyby stanowić rowery elektryczne tylko to, że zamiast do stacji doprowadzić napięcie, żeby rowery można było podłączyć, to ktoś postanowił wymieniać akumulatory w nich codziennie. Niezwykle zwiększyło to koszta i obniżyło dostępność. Bardzo, bardzo głupi błąd logistyczny, który myślę, że był gwoździem do ich trumny
- 38 1
-
2019-10-29 22:23
(1)
gwoździem do trumny było to że wszystko to od początku było przekrętem i wiadomo było że tak ma skonczyć.
Dlatego użyto sypiących się rowerów, dlatego nie zbudowano żadnej infrastruktury.
Żeby jak najmniej zainwestować, zakosić 10mln i zniknąć.- 22 1
-
2019-10-30 08:26
1. Nieodpowiednie użytkowanie rowerów 2. Brak amortyzatorów przy dużej masie całkowitej.
- 2 0
-
2019-10-29 19:31
Podłączenie prądu na tylu stacjach to równie kosmiczne koszty (4)
- 7 8
-
2019-10-29 19:37
? (3)
xD lepiej ponieść koszt raz niż zatrudniać ludzi żeby ręcznie ładowali baterie i montowali w rowerach przez lata
- 17 1
-
2019-10-30 06:48
Jakie lata? Rok i po wszystkim.
- 4 0
-
2019-10-29 20:13
(1)
Nie chodzi tylko o koszty, ale wykonanie kilkuset projektów instalacji, uzyskanie odpowiednich pozwoleń, nieuniknione nieprzewidziane odkrycia w momencie wykonywania tylu wykopów itp itd. To wszystko trwałoby bardzo długo, a projekty z unijnym dofinansowaniem muszą być zrealizowane w określonym czasie
- 11 3
-
2019-10-30 06:49
Í
I to dowód na to, że unia szkodzi zamiast pomagać.
- 4 6
-
2019-10-29 14:39
Przyszły przetarg? (1)
Obszar Metropolitarny chce w ramach rozliczeń przejąć rowery i cały system informatyczny, bo wie że operator nieprędko spłaci kary umowne. Nowy operator wykorzysta to co zostało po upadłej spółce. O ile ktoś będzie chciał wystartować w przetargu !
- 8 2
-
2019-10-29 15:34
Będzie chetny
Utworzy się nowa spółkę, NB Gdansk Gdynia Sopot Sp. z.o.o
- 20 3
-
2019-10-29 14:31
Jak za niskie opłaty? (4)
Przecież jak poinformowano że abonament wyniesie 10zł na miesiąc, to wiele osób pisało że to najdroższy system rowerów miejskich w Polsce...
- 23 10
-
2019-10-29 17:50
(3)
Zależy z której strony patrzysz. Skoro ktoś może w Warszawie korzystać za darmo z roweru, to jak mam w Gdańsku zapłacić nawet te 100zł to i tak mi nie w smak.
- 8 1
-
2019-10-30 07:40
Co to znaczy za darmo (2)
Rowery trzeba serwisować, ładować, ludzi opłacić, którzy dbają o infrastrukturę. To co,znowu ściepa na miłośników rowerów? Poza tym co za durny pomysł z elektrykami. Eko oznacza BEZ baterii, żeby tyłki ruszyć. Wiele razy widziałam w lasach ludzi na tych rowerach. Grubasy dosiadali elektrycznych rumaków, żeby po wzgórzach morenowych pojeździć. A za naprawę tych egzemplarzy trzeba było wyjątkowo dużo zapłacić.
Zwykłe rowery za niewielką opłatą i tyle.- 11 0
-
2019-10-30 18:25
Tak to za darmo z funduszu ochrony środowiska
Chodzi o wpływ na ekologię . Ci którzy przyjadą rowerami odciąża ruch samochodowy i bedzie mniej smogu .
Tak samo jak niektóre miasta maja darmowa komunikacje autobusowa- 2 0
-
2019-10-30 11:31
Elektryki?
Te wspomaganie to w większości rowerów, to tylko nazwa, bo nic nie pomagało, a przeciwnie, więcej złomu trzeba było wciągać na górny taras. No chyba, że się zjeżdżało w dół
- 3 0
-
2019-10-29 14:22
przeciez to mialo byc finasowane z naszych podatków, takie było założenie
- 14 4
-
2019-10-29 13:36
Na elektrykach można było więcej kasy przywlaszczyc
- 36 8
-
2019-10-29 13:34
(5)
Warto dodać, że elektryki miały pomóc w skomunikowaniu górnego i doknego tarasu, a późniejsze badania wykazały, że po takiej trasie porusza się jedynie znikomy procent użytkowników Mevo. Nie ma uzasadnienia, żeby oferta była w 100% na elektrykach.
- 51 8
-
2019-10-29 18:25
Miały być elektryczne, bo spora część Gdańska jest dziś na "górnych tarasach".
To prawda, ale na górnym tarasie te rowery się w ogóle nie pojawiały. Serwis je zwoził jak najbliżej stadionu, bo tam jest punkt ładowania. Nawet największy entuzjasta może dziś czuć się oszukany.
- 12 0
-
2019-10-29 17:48
(1)
Ponieważ korposzczury przejęły kontrolę. W samej Oliwie pod biurowcami dzień w dzień stało około 200 rowerów na 3 stacjach.
- 14 10
-
2019-10-29 20:11
To chyba naturalne że rowery gromadzą się tam dokąd jeździ większość użytkowników.
Jedynym rozwiązaniem problemu byłoby zapewnienie takiej ilości rowerów że starczyłoby ich dla wszystkich zainteresowanych.- 15 1
-
2019-10-29 13:57
(1)
bardziej pomógł by utwardzony przejazd do Osowy i na Matarnię i kładna pieszo rowerowa w Osowie. Ale nie lepiej przep***dolić pieniądze :( gdańsk
- 44 12
-
2019-10-29 16:41
Świadomy wyborca
Mieszkańcy Osowy lubią mieszkać na wygwizdowie!
- 8 15
-
2019-10-29 12:40
Opinia wyróżniona
(22)
I co dalej. Czy zostaną zwrócone pieniądze niewykorzystane w tym miesiącu. Czy zostaną zwrócone pieniądze które są na koncie w aplikacji Mevo. Co dalej z funkcjonowaniem systemu. Na razie wszyscy tylko analizują ale nikt nie podaje konkretów. Co z resztą rowerów. Wg ostatnich zapewnień operatora miały być dostępne za parę dni.
- 130 23
-
2019-10-31 03:48
A było nie oddawać tego rowera po tej 21.28.
Dopiero jak ci zwrócą kasę.
- 0 0
-
2019-10-29 19:16
zapomnij
Kasa przepadla. Sponsorowales pelo
- 3 3
-
2019-10-29 18:50
(3)
Ja na przykład wykupiłem abonament roczny 2 miesiące temu i żądam zwrotu za niewykorzystany okres.
- 4 1
-
2019-10-29 19:18
tos glupi
Przepadly, Jestes bez szans na zwrot
- 1 1
-
2019-10-29 19:16
Idź do Dulczessy
Może da Ci się przejechać rydwanem.
- 12 5
-
2019-10-29 19:14
zapobiegliwy... masz za swoje :)
- 1 0
-
2019-10-29 15:38
przeczytaj artykuł, będziesz zadawał mniej pytań
- 4 2
-
2019-10-29 15:09
Przecież to proste
1. Aby odzyskać wpłacone pieniądze należy przesłać Oświadczenie o rozwiązaniu umowy i zwrocie kosztów z Konta Klienta Mevo.
2. Nie ma już systemu.
3. Nic, nie ma umowy.- 6 3
-
2019-10-29 14:48
Ta q gold
- 1 3
-
2019-10-29 13:14
(10)
przecież w artykule jest napisane, że pieniądze zostaną zwrócone użytkownikom
- 8 12
-
2019-10-29 22:22
W Amber Gold też było "napisane" 12% :)
- 4 0
-
2019-10-29 14:25
to że jest napisane znaczy tylko tyle! że jest napisane
A zapewne nie zostaną zwrócone, bo po co? Powiedzą Ci : idź do SADu po swoje 20-30zł-100zł.
- 11 0
-
2019-10-29 13:23
(6)
A w którym miejscu. Bo jest tyko wypowiedz Prezydenta Sopotu, że środki zostaną zwrócone przez spółkę. Czy pan Karnowski to uzgodnił, ma jakieś zapewnienie że zostaną oddane czy tylko tak powiedział. Może to dla niektórych śmieszne ale jeżeli zarejestrowanych było ok 30 tyś to jeżeli każdy miał doładowanie tylko za 10 zł na koncie to już robi się duża suma.
- 23 3
-
2019-10-29 13:36
moze karwowski
odda ze swojej jednej wypłaty co?
- 7 5
-
2019-10-29 13:27
Tak podaje OMGGS (4)
na stronie metropoliagdansk.pl podają, że NB Tricity obiecuje, że odda kasę użytkownikom + jest instrukcja, co trzeba zrobić (wzór dokumentu oraz gdzie go wysłać).
- 7 3
-
2019-10-29 15:43
No tak. Tylko, że pieniądze na zwrot weźmie z naszych podatków.
- 2 0
-
2019-10-29 15:24
Ale nie drogą elektroniczną
Ale mejlowo nie da się tego zrobić, każą wysłać przez pocztę ;(
- 2 0
-
2019-10-29 14:01
Dzięki za info. Wysłałem rezygnację.
- 5 0
-
2019-10-29 13:38
A z czego oddadzą skoro są w upadłości?
- 17 3
-
2019-10-29 13:20
to prawda tak zapewniają, ale postępowanie upadłościowe ma swoje prawa dlatego jak tu ktoś powyżej napisał bedziemy na końcu
- 29 1
-
2019-10-29 13:13
Upadłość... (1)
Możesz się dopisać na końcu listy wierzycieli.
- 57 0
-
2019-10-29 18:56
Może odzyska swoje 15 zł, to kupa szmalu jakby nie bylo...
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2019-10-29 12:35
kolejny (31)
przekręt, gdzie my żyjemy?
- 437 41
-
2019-10-29 12:36
skąd wiesz że przekręt? (13)
- 24 35
-
2019-10-29 12:41
(12)
Chyba nikt poważny nie sądził że spółka z 5k kapitału zakładowego do obsługi wielomilionowego zamówienia jest czymś więcej niż słupem do wyprowadzenia pieniędzy.
- 107 12
-
2019-10-29 12:43
niestety wielu pewnie tak myslało :)
hehehehehe
- 32 3
-
2019-10-29 12:48
(10)
przecież to spółka celowa największego operatora rowerów miejskich w Europie a nie jakiegoś słupa. I normalnym jest, że tworzy się takie spółki po to aby zminimalizować ryzyko dla spółki matki.
- 24 29
-
2019-10-29 13:01
Prowadzę własną działalność gospodarczą i wiem, że abonament 10zł w skali miesiąca, nie może być rentowny, chyba, że każdy mieszkaniec trójmiasta będzie abonentem usługi i nie będzie z niej korzystał :)
- 23 5
-
2019-10-29 13:03
Tak? (3)
A podasz inne przykłady tej normy? Gdzie jeszcze duży operator dał brand za mniejszościowy pakiet udziałów w spólce celowej?
- 3 5
-
2019-10-29 13:22
(2)
Przecież nextbike ma 100% udziałów, więc jaki mniejszościowy pakiet?
- 5 6
-
2019-10-29 14:38
Mówisz? (1)
A od kiedy ma 100%
- 4 0
-
2019-10-29 14:55
Ułatwię ci nieco
Nextbike Gmbh ma niecałe 18% udziałów w NB Polska. Reszta to fundusz Larq, osobowo i kapitałowo pochodna CAM Media.
- 9 1
-
2019-10-29 13:18
(1)
To jest wlasnie slup. Niemiecka firma chce wejsc na nasz rynek i tworzy spolke-slupa dzieki czemu moze spijac smietanke, a jak sie pojawia problemy to raczki czyste.
- 38 3
-
2019-10-29 13:42
Moze najpierw sprawdź powiązania inwestorskie pomiędzy niemiecką a polską spółką nextbike, a dopiero potem pisz.
- 5 8
-
2019-10-29 16:41
Tak - tak sie zakłada bo na to pozwala prawo (2)
W ten sposób nie ma się żadnego ryzyka i odpowiedzialności. To jakbym ja miał kilka dowodów.
- 7 0
-
2019-10-30 07:37
Polacy krętaczki. (1)
Już sposób myślenia dowodzi że coś z Wami nie tak. Ktoś chce coś mieć i ogłasza przetarg na to coś. Ktoś chce zarobić i zgłasza się że to coś wykona. Dodatkowo daje gwarancję bankową że to zrobi dobrze. I teraz: chcę mieć ale nie chcę dobrze zapłacić więc wybieram tego co oczekuje najmniej - z założenia będzie słabe. Chce zarobić ale nie mam z czego to tnę koszty - z automatu będzie słabe. Mechanizm prosty. A Wy: ktoś oszukał, okradł, sfałszował, sztuczna mgła, ect. Tak po polsku. Masakra. A prawda jest banalna za postawione oczekiwania za mało kasy.
- 2 5
-
2019-10-30 11:16
Oj Stachu...
My Polacy już nie jedno widzieliśmy i nie wierzymy w banały. A Wy nawet ładnie piszecie w naszym języku ;)
- 4 0
-
2019-10-29 14:05
O jakim przekręcie bredzisz?
- 5 12
-
2019-10-29 14:14
nie przekręt, raczej zła kalkulacja operatora (5)
- 6 11
-
2019-10-29 17:39
(4)
dobra, bo zarobił mimo upadku - a odpowiadać nie będzie :(
- 10 1
-
2019-10-29 18:24
Guzik zarobił, same straty (3)
Wiesz ile osób było w to zaangażowanych? Ogromne koszty nic więcej, utopili tam sporo kasy
- 0 3
-
2019-10-29 19:15
może wypowiedzą się pracownicy - co z nimi i czy dostali odprawy?
- 5 0
-
2019-10-29 22:56
Ale kto utopił? Z tego co wiem, to przede wszystkim my wszyscy, podatnicy, a kto miał zarobić, ten zarobił.
- 5 0
-
2019-10-30 05:33
Właśnie czytam, że darowano ku pełną karę, czyli 22 mln, a ma zapłacić 8, z czego połowę bank. Hmmm... okazuje się, że spółka słup ma zapłacić 4 mln z umownych 22. Z 18 mln, nawet odejmując koszt zakupu rowerów i zatrudnienia pracowników, zostaje jeszcze okrągła sumka.
- 6 0
-
2019-10-29 15:06
W ukladzie trojmiejskim. Spales, ze nie wiesz?
- 19 4
-
2019-10-29 17:14
a co z naszymi (1)
Danymi osobowymi? Na licytację?!
- 9 0
-
2019-10-29 17:39
potrzebne ci do czegoś?
chyba tak samo jak ich rower :)- 1 5
-
2019-10-29 19:05
male amber gold
Rowerow I calej reszty nie zobaczycie
- 8 0
-
2019-10-29 21:15
w Gdańsku
...a nie sorry Frei Stadt Danzig
- 7 1
-
2019-10-29 22:02
pytanie Kto przekrecił odpowiedz PO
- 2 1
-
2019-10-29 22:22
W Gdansku, Amber Gold, OLT ciagnąl samolot Budyn.
- 11 1
-
2019-10-29 22:49
(1)
NexBike chciał jeszcze wydębić kasę przed spakowaniem manatków - zupełnie, jak było z tą firmą od kompostowni. Za takie przekręty powinien być kryminał
- 9 0
-
2019-10-30 06:04
Następna bedzie spalarnia
Astaldi w upadłości bedzie budować
- 7 0
-
2019-10-30 16:18
w gdansku kolego, w gdansku...w stolicy przekrętów i oszustów
- 4 0
-
2019-10-29 12:35
Czy w naszym miescie (12)
Wszystko się musi dziać?
- 193 24
-
2019-10-29 12:38
Doprecyzuj prosze o jakie miasto chodzi bo Mevo funkcjonowało w wielu miastach całego województwa (1)
- 18 7
-
2019-10-29 12:39
W kazdym gdzie dziala
- 5 7
-
2019-10-29 12:40
(5)
piszesz o Tczewie?
- 13 4
-
2019-10-29 12:53
Nie. O Gdańsku (2)
- 6 5
-
2019-10-29 12:55
Ten portal nie jest wyłącznie o Gdańsku (1)
- 6 11
-
2019-10-29 13:45
Jest
- 6 3
-
2019-10-30 16:22
(1)
masz cos do Tczewa?
- 0 0
-
2019-10-31 08:00
Podobno tam same pijeby mieszkają
- 0 0
-
2019-10-29 13:25
oddajcie moje 3zł!!!!! (3)
mam tyle na koncie!!!
- 11 0
-
2019-10-29 13:45
I co za to kupisz? (2)
Snickersa?
- 0 6
-
2019-10-29 16:43
jakby tak kazdemu uzytkownikowi zostało na snikersa, toby sie ich troche nazbierało.
- 3 0
-
2019-10-29 22:31
Dam
Na tacę w niedzielę.
- 1 1
-
2019-10-29 12:35
Typowe dla rzadow PO. Mam nadzieje ze PiS wreszcie przejmie wladze w Gdansku i zaprowadzi ład. (42)
Jak teraz mam sie poruszac ? Zawsze odpalalam MEVO jak jechalam do pracy.
- 373 645
-
2019-10-29 12:38
D.B (1)
poruszać to się możesz przez godzinkę u Banasia w pokoju.
- 150 27
-
2019-10-29 16:32
albo u mnie
- 29 8
-
2019-10-29 12:41
(5)
jakby rządziło Pis to by dopiero było akcje.
- 77 42
-
2019-10-29 13:56
rowery jeździłyby na powietrze kupione za 3.5 zł z recyclingu :-)
Jak choinka na Długim Targu , którą planował ustroić niejaki Jaworski za 30 zł :-)
michu- 26 15
-
2019-10-29 16:24
tak to siebie tłumaczycie? (2)
posłuszne baranki
- 11 7
-
2019-10-29 19:20
Toć już Neumann (1)
powiedział, że lemingi łykają wszystko jak młode pelikany. Zresztą pewnie sporo tu brejza troll farm "użytkowników".
- 20 4
-
2019-10-29 23:37
POtolgia w Gdansku
- 9 4
-
2019-10-30 08:01
Pis rządzi już 4 lata gdybyś nie wiedział. Na razie przyssali się do Lotosu, a co jeszcze z Gdańska przez kolejne 4 lata wyleci to aż strach myśleć.
- 5 5
-
2019-10-29 12:47
(7)
Jak pis przejmie władzę to będziemy jeździć bryczką.
- 52 27
-
2019-10-29 13:20
Teraz będziesz jeździł rydwanem:)
- 41 10
-
2019-10-29 13:38
Zobacz jak sie rozwijaja miasta zarzadzane przez PiS. (4)
Ogromna dynamika.
- 22 46
-
2019-10-29 13:57
dynamika spadkowa :-)
- 35 14
-
2019-10-29 14:34
Stały nad przepaścią, ale dzięki pis dały wielki krok naprzód.
- 49 10
-
2019-10-29 16:20
(1)
Nie trzeba pracować, leci 500+, miód nie życie
- 18 6
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-10-29 15:15
lepsze to niż stojąc w korkach lub idąc na piechotę do czego zachęca po swoimi działaniami
- 7 8
-
2019-10-29 13:22
116 trolli z farmy Spoko za srebrniki zrobią wszystko
- 35 3
-
2019-10-29 13:24
Nigdy, gdańsk jest nasz już na zawsze. Zawsze na nas zagłosujecie. (2)
a jak nie to nasi liczą głosy...
- 15 13
-
2019-10-29 15:36
Pycha
Kroczy przed upadkiem. Jeszcze się zdziwicie.
- 15 2
-
2019-10-29 20:34
niech tak zostanie
jestem za - w tym ukladzie gdansk zgnije
- 4 2
-
2019-10-29 14:52
Twoje niedoczekanie. Kup sobie wrotki i śmigaj z tej wiochy.
- 5 4
-
2019-10-29 15:06
teraz się poruszaj wierzchem... na kocie prezesa
- 15 6
-
2019-10-29 15:47
(4)
Nigdy, przenigdy PiS nie da rady tak zakłamać rzeczywistości, aby Trójmiejscy obywatele w większości zaglosowali na tych hipokrytów!!
- 29 15
-
2019-10-29 16:28
hipokrytami to są wyborcy PO (3)
- 15 22
-
2019-10-29 17:15
Ja tam głosuje na lewice, ale nigdy nie dam sprzedać mojego wolnego miasta bandzie autorytarian
- 8 9
-
2019-10-29 18:14
naprawdę?
- 3 1
-
2019-10-29 21:29
do flaszki na kolanach burmistrzu
- 3 0
-
2019-10-29 16:52
Kup rower !!!
- 3 0
-
2019-10-29 17:49
Na głównego cyklistę Kacpra wyznaczyć (1)
Kacper wie jak bierze się dotacje z Unii na start biznesu...
- 11 5
-
2019-10-29 19:50
a cala po nie wie?
- 4 2
-
2019-10-29 18:38
kup rower od sasiada z olx
za 2 abonamenty bedziesz jezdzil kilka lat
- 5 0
-
2019-10-29 23:00
hahahaha
Trzeba być kompletnym dzbanem żeby nie zauważyć jeszcze, że przekręty PO to małe piwko w porównaniu z przekrętami PISu
- 12 10
-
2019-10-29 23:36
30 mld. rocznie vatu znikało za czasów PO-PSL
Zdelegalizowac Peło moze?
- 6 4
-
2019-10-29 23:36
Banino to nie Gdansk
Banino należy do powiatu kartuskiego . Tam paniusiu wybieraj sobie pisiorow , Banasiow , Bonkowskich i innych zbawcow. Od Gdanska się odwal.
- 7 4
-
2019-10-30 07:57
Sycylia (1)
- 3 1
-
2019-10-30 10:26
Gdzie ? Kiedy ?
Durny trollu....- 0 2
-
2019-10-30 09:37
Janina
Kup sobie rower :)
- 1 1
-
2019-10-30 10:01
Typowe chyba dla rzadów PiS ?
Jak dojeżdżałeś do pracy w marcu tego roku? Tu trzeba zauważyć, ze nie tylko tobie będzie brakować tych rowerów MEVO. No i to był rower nie tylko możliwy do wypożyczenia w Gdańsku, a nieomal w całej aglomeracji gdańskiej.
- 1 2
-
2019-10-30 10:23
Beda rovery na wode swiecona i zamiast łancucha rozaniec.
No thnx.- 2 1
-
2019-10-31 08:22
Biedna Banina z Janina, nie zauważyła, że PO nie rządzi od ponad 4 lat. I zapomniała jak jeździła 7 miesięcy temu.
- 2 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-11-26 12:57
A kto to MEVO uruchomił?
Bo raczej nie PiS
- 0 0
-
2019-10-29 12:36
(4)
super, wkońcu, mam nadzieje że mieszkańcy 3miasta nie beda musieli sie zrzucać
- 85 18
-
2019-10-29 13:29
Kto jest winny??? (2)
- 3 0
-
2019-10-29 13:39
To wina Tuska. (1)
Jak każda wina, bez winnego ;)
Jak mawiał klasyk.
Punkt 1 wina Tuska.
Punkt 2 jeżeli nie wina Tuska, patrz punkt 1.- 5 2
-
2019-10-29 17:54
W Gdańsku to wygląda tak:
Paragraf 1: Tusk nie jest niczemu winien. Nigdy.
paragraf 2: W sprawach spornych patrz paragraf 1- 3 0
-
2019-10-29 17:49
Psy szczekaja a karawana jedzie dalej
No i co była dotacja i były miliony a teraz po interesie
- 3 0
-
2019-10-29 12:36
To jest miś (6)
na miarę naszych możliwości!
- 378 10
-
2019-10-29 13:02
Ochudzki (3)
Ty wiesz co my robimy tym misiem...
- 20 0
-
2019-10-29 14:51
(2)
My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?
Geniusz Stanisław Tym. raptem 2 -3 słowa do wymiany ...- 17 0
-
2019-10-29 17:55
Bareja nie Tym. (1)
- 2 1
-
2019-10-29 18:43
Reżyser Bareja
Scenariusz Stanisław Tym,
Dialogi pisze scenarzysta, zresztą to jego poczucie humoru....- 4 0
-
2019-10-29 17:21
I właśnie odpadło oczko...
... temu Misiu
- 4 0
-
2019-10-29 21:46
A ja myślałem, że Amber Mevo
córka Golda.
- 4 0
-
2019-10-29 12:37
(10)
Za niski abonament byl 10 zl\m-c to duzo za malo
- 150 48
-
2019-10-29 12:57
(3)
Tak się dziś robi wały za publiczne pieniądze. Operator mevo dorobił się i ucieka z rynku. Otworzy nowa działalność na kolejnego słupa w innym mieście w Polsce i będą łupic kasę
- 16 2
-
2019-10-29 13:05
No dokładnie (2)
1200 e-bajków sprzedał. Które są warte zero teraz
- 8 2
-
2019-10-29 13:56
Tak, jedyne co mają to potężną stratę... (1)
Ale został z pozostałymi, nieodebranymi rowerami. Wg ich deklaracji mają wyprodukowane już wszystkie czyli 4080. Nawet jesłi to nie jest prawda, na mevowatchdog było widać 2965 rowerów. To oznacza, że OMGGS zabierze te opłacone czyli 1224, a NExtbike zostanie z ok.1,7 tys pozostałych. Myślisz że te elektryki ma za darmo? Przecież oni mogą na czymś takim nawet całą firmę położyć (a działają w ok. 40 miastach i mają jakieś 75% rynku).
- 3 3
-
2019-10-29 14:27
położą co najwyzej spółkę-córkę z kapitałem 5000 PLN
- 13 2
-
2019-10-29 13:29
abonament miesięczny 20zł (2)
60min gratis później 20groszy za minutę (nie potrzebujecie blokować roweru przez 90min)
W normalnym kraju to i tak by były za niskie stawki.- 1 2
-
2019-10-29 17:53
Co za bzdury. To nie jest projekt komercyjny. To tak jakbyś pisał, że 3zł za bilet autobusowy z Osowej do Oruni to za mało.
- 3 1
-
2019-10-31 17:57
to by. była kolejna promocja smrodowagenów i korków
jakich wiele- 0 0
-
2019-10-29 13:58
przy takim modelu ekonomicznym żeby się utrzymać to abonament musiałby być tak wysoki że mało kto by korzystał
przcecież to poroniony pomysł codziennie rozwizić i doładowywać tysiące rowerów na obszarze kilkudziesięciu kilometrów.
- 9 0
-
2019-10-29 13:59
No raczej , komedia (1)
Sam kilka razy jeździłem , a skoro ładowanie pojedynczego to kilkanaście zł , to jakim cudem cały miesiac można kupić za 10 zł.
- 6 0
-
2019-10-30 13:19
Widać że nie umiecie w biznsy
To jest złoty pomysł. Robisz abonament tani, korzysta może z abonamentu 10-20%, a reszta opłaca i nie korzysta. Jak ze wszystkim na abonament, nie z nikąd wszystko teraz tak działa
- 0 2
-
2019-10-29 12:38
(8)
Upadłość? Przecież interes kręcił się, że hej.
- 126 7
-
2019-10-29 13:17
ale to nie był interes Kacperka więc wiesz
- 4 20
-
2019-10-29 13:56
Naliczenie kar 22 mln spółce która ma kpaitał zakładowy 5 tys. i własnie ogłasza upadłość (4)
Jest tak samo poważne jak poważni są nasi umiłowani urzędnicy którzy ochoczo rzucaja publicznym groszem na lewo i prawo i własnie do upadłej spółki zdążyli już przetransferować do tej pory przynajmniej kilka milionów. Mżecie nalóżyc od razu z 220 mln kary - sa tak samo wirtualne jak te 22 mln.
Jesli chodzi o poszanowanie pieniedzy publiczyncyh to trzeba było pomyśleć o tym przed podpisywaniem umów na nieralne projekty i systemy. Oczywiscie akurat to nie jest główna zasługa Dulkiewicz tylko jej poprzednika, który przeforsował tą innowacyjność. Dulkiewicz co najwyżej pije to piwo, którego jej nawarzyli no ale jednocześnie nie przeszkadza jej to w odbieraniu sztormów od wyborczej. A Grzelak skoro uważa że to taka dobra dla urzędników nauka, to może niech zainwestuje trochę swoich prywatnych pieniedzy w jakiś interes i tam się uczy bo nauka na czyjśc koszt to raczej w pięty pójdzie a nie do głowy.
Teraz można ładnie zrzucić wszystko na operatora ale czy beknie ktoś z urzędników za to że zgodzili się na taki utopijny projekt?- 42 0
-
2019-10-29 14:45
Świetny komantarz (2)
to jest po prostu kpina co robią urzędnicy w Trójmieście. Niekompetencja, korupcja i nepotyzm. Szkoda, że na razie jesteśmy skazani na takich ludzi.
- 28 1
-
2019-10-29 14:50
Obawiam się, że jesteśmy na nich skazani do końca świata i o jeden dzień dłużej.
W tym przeklętym mieście nigdy nic się nie zmieni.
- 15 1
-
2019-10-29 18:44
Póki są przy stołkach to mogą
Jaka niekompetencja....tam gdzie Ktoś na "wałku" zarabia miliony (a tu czytając warunki kontraktu nie potrzeba było Sherlock Holmesa ,że to będzie niewypał) a traci państwo, miasto ,podatnik ,użytkownik......nie wieżę w przypadek.Można dużo zarzucić PIS ale POprzednicy się rozzuchwalili przez zasiedzenie.......Ale cóż mają przyzwolenie lokalnego społeczeństwa
- 6 0
-
2019-10-29 22:34
Program był
Słuszny, jak powiedział towarzysz gierek
- 2 0
-
2019-10-29 13:57
No faktycznie. Zobacz po jakich stawkach są wyceniane hulajnogi albo skuterki
- 3 0
-
2019-10-29 15:33
Bo Zima idzie, a utrzymywanie rowerów które przez warunki atmosferyczne szybciej by się psuły jest nieopłacalne. A że przy okazji można zrobić trochę szumu i może jednak wystartować z nowym operatorem to powiedzmy ludziom, że poprzedni splajtował. Wystartuje ponownie ten sam i ktoś sobie znowu pieniądze chapnie. A przez zimę rowerki w magazynie będą sobie grzecznie czekać na wiosnę. W każdym mieście gdzie występują rowery miejskie jest przerwa zimowa. Tutaj mi to śmierdziało od początku że niby ma działać cały rok.
- 8 0
-
2019-10-29 12:38
mam swój rower, nie elektryczny bynajmniej (18)
nie potrzebuję tego dziadostwa
- 170 46
-
2019-10-29 12:40
To sobie miej
- 16 6
-
2019-10-29 12:47
(3)
A ja mam worek ziemniaków w piwnicy.
- 19 4
-
2019-10-29 13:19
(2)
Gratulacje
- 5 1
-
2019-10-29 15:44
a ja ryż i też proszę o gratulacje (1)
- 5 0
-
2019-10-30 12:38
gratuluje
- 1 0
-
2019-10-29 13:34
elektryk jest super (9)
lekko się pedałowało i szybko jechało.
Bez potu bez kłopotu sprawnie omijaliśmy korki do Oliwy- 10 3
-
2019-10-29 13:38
I jak ekologicznie (7)
- 3 5
-
2019-10-29 13:56
taaa, z bateria ladowana pradem
- 7 3
-
2019-10-29 14:03
czy aby na pewno tak ekologicznie jak sie Tobie wydaje? (5)
1. czy wiesz jak duzy wplyw na srodowisko ma produkcja baterii?
2. skad pochodzi prad ktorym sa ladowane?- 12 3
-
2019-10-29 14:36
Sarkazmu to ty nie kumasz
- 6 2
-
2019-10-29 14:45
i czym tankowany był samochód (1)
który codziennie woził te baterie tam i z powrotem?
- 9 1
-
2019-10-29 15:44
sokiem z Banana
wio Banan
- 8 0
-
2019-10-29 15:41
produkcja baterii zgoda
natomiast prąd któym są ładowane nawet jeśli z węgla jest czystrzy niż gdybyś miał zjarać paliwo w skuterze. Elektrownia na węgiel to nie to samo co domowy piec. Tam masz reaktory dopalające cząstki stałe. Coś jak w samochodzie tylko wielkości kilku dużych hal.
- 6 1
-
2019-10-31 08:05
Z d*py
- 0 0
-
2019-10-29 13:54
było miło ale się skończyło:)
- 2 1
-
2019-10-29 18:07
Elektryk jest super (1)
Nie wierzyłem, spróbowałem i zdecydowanie jestem ZA. Tylko trzeba sprecyzować, po co nam elektryk. Jeżeli do zrobienia kondycji, to oczywiście pomyłka. Jeżeli do przejażdżki, zwiedzania miasta, trasy turystycznej, to jak najbardziej. Poza tym, przecież wspomagania nie trzeba włączać. Można wykorzystać tylko w przypadkach szczególnych.
- 2 2
-
2019-10-29 22:18
Tera są hulajnogi
Rowery już nam niepotrzebne
- 2 0
-
2019-11-01 15:48
z kad wiesz ze dziadowstwo skoro nie korzystales
- 0 0
-
2019-10-29 12:39
wielkie zdziwienie (5)
Od początku było wiadomo ze jest za tani.
- 162 23
-
2019-10-29 12:50
Dlatego był dotowany przez samorządy (3)
- 8 1
-
2019-10-29 12:55
Z pieniędzy podatników (2)
Twoich, moich, sąsiada ....
- 12 0
-
2019-10-29 14:32
(1)
jak komunikacja miejska
- 5 2
-
2019-10-29 15:52
I tak działał jak Gdańska komunikacja
- 4 0
-
2019-10-29 14:21
problem nie był w cenie usług
tylko w nieudolności operatora w zakresie obsługi i dostępności
- 9 1
-
2019-10-29 12:40
Dlaczego w przetargu odpadła druga firma, która oferowała to samo za dwa razy więcej? (18)
- 135 20
-
2019-10-29 12:56
Ponieważ oferowała to samo (3)
Za dwa razy więcej.
- 163 1
-
2019-10-29 13:21
(2)
ale przynajmniej było by to porzadnie zrobione.
- 10 30
-
2019-10-29 14:04
A jak ktos zaoferowal by 10 tazy wiecej za to samo
To dopiero byłoby super!
- 43 2
-
2019-10-29 17:04
Tylko gdyby wybrano tamtą ofertę,
to zawodowi malkontenci podnieśliby z kolei raban, że za drogo, że wałek, że układ trójmiejski, mała Sycylia i w ogóle PO-wski przekręt.
- 21 2
-
2019-10-29 13:40
prawo zamówień publicznych (4)
ma być tanio i dziadowsko i już. A potem się ludziska w internetach dziwią że takie katastrofy. Jak by wiedzieli co się przez to dzieje. np. w urzędach skarbowych
- 33 6
-
2019-10-29 15:38
ma być tanio i dobrze (2)
w zamówieniu też są warunki co do jakości. Niemniej problem jest inny. Możliwości ustawiania przetargów.
- 8 1
-
2019-10-29 16:44
A w umowie są kary
którą to umowę podpisuje spółka celowa z kapitałem 5000... Kasy na kary nie ma - to po co wprowadzać w umowie kary? Chyba tylko po to by przejąć interes.
- 15 0
-
2019-10-30 05:35
Tak, 90% cena, 10% jakość. Żenujące.
- 2 0
-
2019-10-29 16:30
cena jest tylko jednym z kryteriów
- 3 0
-
2019-10-29 13:51
bo nie była z niemiec !!!!!!!!!!!!
- 12 8
-
2019-10-29 14:00
skoro w amber gold pośrednio winni są frajerzy, ktorzy wpłacali na nierealne oprocentowanie
to tutaj winni są też urzednicy, którzy zaakceptowali nierealne ekonomicznie oferty operatora.
- 26 5
-
2019-10-29 14:43
Druga firma odpadła bo najważniejsza była cena.
Wygrywający nie policzył prawdziwych kosztów Mevo.
- 16 2
-
2019-10-30 06:36
(1)
Bo żyjemy w Polsce i niestety działa prawo Zamówień publicznych czyli cena czyni cuda
- 1 0
-
2019-10-30 09:02
gdyby nie było 500+ to by były pieniadze
- 1 1
-
2019-10-30 07:05
Odpadła 2 firma (3)
Prawo o zamówieniach, a druga sprawa jakby np Pani prezydent wybrała 2 firmę to by ludzie i władza ja zniszczyli. Bo u nas odrazu widzą w tym jakieś przekręty a nie ze dana firma faktycznie dobrze wyliczyła koszty użytkowania
- 0 0
-
2019-10-30 08:36
Od decyzji jest komisja przetargowa. (2)
Masz Ty w ogóle pojęcie o przetargach ?
Decyzje podejmuje komisja przetargowa. Prezydent jedynie podpisuje umowę z firmą którą ta komisja ogłosiła jako wygrywająca przetarg.
a tak poza tym to Adamowicz tą umowę podpisywał a nie żadna pani prezydent ;)- 0 0
-
2019-10-30 09:07
.
Odpowiada i tak prezydent bo w jego imieniu działa komisja.
- 0 0
-
2019-10-30 09:37
Decyzja - kierownik zamawiającego.
To wynika z Ustawy pzp, ale praktycznie w przypadku kryteriów policzalnych matematycznie, kierownik tylko potwierdza podpisem propozycję komisji przetargowej. W przypadku Mevo grzechem pierworodnym było premiowanie liczby rowerów elektrycznych ( a więc jakość!). Koszty obsługi systemu wzrastają wielokrotnie, a przy rosnących kosztach pracy, spowodowałyby prędzej, czy później bankructwo przedsięwzięcia. Może fakt, że stało się tak szybko jest szczęściem w nieszczęściu.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.