• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkania zamiast akademika i aparthotelu. "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu?

Michał Stąporek
25 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (158)
Zamiast dwóch dużych budynków tzw. zamieszkania zbiorowego z ponad 400 lokalami mieszkalnymi Torus proponuje budowę przy ul. Droszyńskiego trzech budynków mieszkalnych z ok. 160 mieszkaniami. Prezentowana wizualizacja jest poglądowa, stanowi koncepcję urbanistyczną, a nie finalny wygląd budynków. Zamiast dwóch dużych budynków tzw. zamieszkania zbiorowego z ponad 400 lokalami mieszkalnymi Torus proponuje budowę przy ul. Droszyńskiego trzech budynków mieszkalnych z ok. 160 mieszkaniami. Prezentowana wizualizacja jest poglądowa, stanowi koncepcję urbanistyczną, a nie finalny wygląd budynków.

Po protestach okolicznych mieszkańców deweloper gotowy jest odstąpić od budowy aparthotelu i akademika przy ul. DroszyńskiegoMapka na Przymorzu Małym i zamiast nich postawić zwykłe budynki mieszkalne. Taki zabieg wymaga jednak skorzystania z tzw. ustawy "lex deweloper".



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Spór na Przymorzu Małym wybuchł na początku tego roku. Wtedy to okoliczni mieszkańcy dowiedzieli się, że przy ul. Droszyńskiego firma Torus (deweloper znany głównie z budowy biurowców, m.in. kompleksu Alchemia przy al. Grunwaldzkiej) uzyskała prawomocne pozwolenie na budowę dwóch budynków - akademika (do kampusu Uniwersytetu Gdańskiego jest stąd niespełna 1 km) oraz hotelu apartamentowego.

Takie zagospodarowanie terenu jest zgodne z planem miejscowym, który wymaga w tym miejscu zabudowy usługowej. W tej kategorii mieszczą się jednak nie tylko biurowce czy hotele, ale także tzw. lokale zamieszkania zbiorowego, czyli np. akademiki.

Gdy mieszkanie to usługa. Spór na Przymorzu Gdy mieszkanie to usługa. Spór na Przymorzu

Mieszkańcy zaskoczeni i przeciwni. Obawiali się o parkowanie



To zaskoczyło jednak okolicznych mieszkańców, przede wszystkim zbudowanego kilka lat temu po sąsiedzku osiedla Idea. Argumentowali oni, że biurowiec czy hotel nie miałyby takiego wpływu na życie w okolicy, jak choćby akademik.

Ulica Droszyńskiego znajduje się na Przymorzu Małym. Okoliczni mieszkańcy uznali, że budowa aparthotelu i akademika pogorszy standard życia w tej okolicy. Jest szansa na kompromis w tej sprawie z deweloperem. Ulica Droszyńskiego znajduje się na Przymorzu Małym. Okoliczni mieszkańcy uznali, że budowa aparthotelu i akademika pogorszy standard życia w tej okolicy. Jest szansa na kompromis w tej sprawie z deweloperem.
Obawiali się dwóch kwestii: wzmożenia krótkoterminowego najmu w tej części dzielnicy i zastawienia okolicznych ulic samochodami nowych mieszkańców.

Nie bez racji, bo warto przypomnieć, że w obiektach zamieszkania zbiorowego prawo wymaga utworzenia mniejszej liczby miejsc parkingowych niż w budynkach mieszkalnych. Na ponad 400 lokali, jakie miały powstać w aparthotelu i akademiku przy Droszyńskiego, zgodnie z pozwoleniem na budowę miało powstać jedynie 89 takich stanowisk.

Deweloper robi krok w tył



Co nie zdarza się często, deweloper przyjął uwagi mieszkańców. Choć firma ma już prawomocne pozwolenie na budowę i w świetle prawa mogłaby już rozpoczynać prace budowlane, Torus ogłosił, że wstrzymuje inwestycję.

Torus posiada prawomocne pozwolenie na budowę dwóch budynków zamieszkania zbiorowego przy ul. Droszyńskiego, ale po protestach mieszkańców deklaruje wycofanie się z tej inwestycji. Torus posiada prawomocne pozwolenie na budowę dwóch budynków zamieszkania zbiorowego przy ul. Droszyńskiego, ale po protestach mieszkańców deklaruje wycofanie się z tej inwestycji.
- Widząc obawy mieszkańców, a jednocześnie będąc inwestorem zaangażowanym w inne projekty w tej dzielnicy, podjęliśmy dialog z udziałem przedstawicieli różnych interesariuszy. Zależało nam na lepszym poznaniu oczekiwań stron oraz podjęciu próby wypracowania rozwiązania satysfakcjonującego zarówno lokalną społeczność, jak i nas, jako inwestora - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Jak oceniasz propozycję budowy mieszkań zamiast akademika i aparthotelu na Przymorzu?

Mieszkania zamiast lokali mieszkalnych - to możliwe



Na początku kwietnia w Urzędzie Miejskim w Gdańsku odbyło się spotkanie z udziałem wiceprezydenta Piotra Grzelaka, mieszkańców i radnych Przymorza, przedstawicieli Biura Rozwoju Gdańska oraz firmy Torus.

Podczas spotkania deweloper zaproponował, że zamiast aparthotelu i akademika przy Droszyńskiego mógłby postawić trzy mniejsze kubaturowo budynki typowo mieszkalne.

Aby tak się stało konieczne jest jednak skorzystanie z procedury specustawy mieszkaniowej (tzw. lex deweloper), która umożliwia powstawanie zabudowy o innej funkcji, niż wskazuje na to miejscowy plan.

- Widzimy sens w zmianie funkcji w tym miejscu, co spełniłoby również oczekiwania okolicznych mieszkańców. Proponujemy zagospodarowanie tego terenu w oparciu o lex deweloper, z nową, mieszkaniową funkcją. Na tym etapie jestem jednak ostrożnym optymistą, bo sama procedura jest złożona, czasochłonna, ponadto - jak pokazują statystyki w wielu miastach w Polsce - finalnie niezbyt często udaje się uzyskać zgodę i tą ścieżką realizować inwestycję. Po naszej stronie jest jednak wola zmiany kierunku, po stronie mieszkańców jest otwartość na takie mieszkaniowe rozwiązanie, więc próbujemy - dodaje Sławomir Gajewski.

Mieszkańcy Przymorza zadowoleni z propozycji



Wydaje się jednak, że procedura może się powieść, bo takie rozwiązanie popierają zarówno mieszkańcy Przymorza Małego, jak i zaangażowani w rozmowy radni.

- Rozmowy z firmą Torus są bardzo obiecujące. Proponowana zabudowa mieszkaniowa nie powinna powodować uciążliwości ani problemów ze wzmożonym ruchem samochodowym czy brakiem miejsc parkingowych, a to właśnie rodziło największe obawy okolicznych mieszkańców - mówi Sławomir Molenda z zarządu wspólnoty mieszkaniowej Śląska 9-11Mapka. - W nowym planie inwestycyjnym, opierającym się o procedurę lex deweloper, możliwa będzie realizacja dodatkowych inwestycji służących lokalnej społeczności. Beneficjentem mogłaby stać się np. pobliska szkoła podstawowa. Jestem zadowolony z takiego kierunku działań firmy Torus i mam nadzieję, że uda się ten plan zrealizować.


Marcin Mickun, radny Gdańska, a wcześniej radny Przymorza, który od początku angażował się w rozwiązanie problemu ul. Droszyńskiego, także jest optymistą.

- Propozycja dewelopera jest bardzo dobra dla mieszkańców. Zadeklarował on, że przy Droszyńskiego zbuduje ok. 250 mieszkań, którym towarzyszyć będzie 250 miejsc parkingowych. Budynki będą podobnej lub tej samej wysokości co okoliczna zabudowa, mieszkania mają mieć średnio ok. 58 m kw.
Taka propozycja liczby mieszkań rzeczywiście padła na jednym ze spotkań, natomiast - jak informują przedstawiciele Torusa - obecnie deweloper skłania się do budowy przy Droszyńskiego mniejszej liczby mieszkań (prawdopodobnie ok. 160), za to o większym metrażu.

W podobnym tonie o nowej wizji budynków przy Droszyńskiego mówi radny Marcin Makowski.

- Dla mnie, jako jednego z przedstawicieli wspólnoty lokalnej, kluczowy jest dialog, zwłaszcza gdy prawo stoi po stronie inwestora. Z mojego doświadczenia wynika, że nawet odrobina dobrej woli może pomóc w rozwiązaniu problemów i tak właśnie stało się w tym przypadku - zaznacza Makowski. - Firma Torus po konsultacjach z mieszkańcami zmienia swoją koncepcję i proponuje zabudowę mieszkaniową, co zostało dobrze przyjęte przez lokalną społeczność.

Lex deweloper - ustawa krytykowana, ale czasami przydatna



Lex deweloper to ustawa o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących. Jest to specjalna ścieżka prawna umożliwiająca realizację inwestycji mieszkaniowej niezależnie od istnienia lub ustaleń MPZP w danym miejscu.

Warunkiem jest zgodność planowanej inwestycji ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego danej gminy, co w przypadku nowej wizji Torusa jest spełnione.

Skorzystanie z tej procedury nakłada na dewelopera obowiązek realizacji dodatkowych inwestycji, które mają służyć lokalnej społeczności. Może to być np. budowa placu miejskiego, obiektu sportowego, remont pobliskiej drogi lub wsparcie najbliższej placówki edukacyjnej.

Tak było w przypadku inwestycji firmy Invest Komfort na Cygańskiej Górze w Gdańsku. W zamian za zgodę na realizację budowy w tej formule deweloper zobowiązał się do zainwestowanie w okolicy 7,7 mln zł.

Na realizację inwestycji mieszkaniowej w tej procedurze zgodę musi wyrazić Rada Miasta, która podejmuje w tej sprawie uchwałę.

Lista wniosków o realizację inwestycji mieszkaniowych w oparciu o specustawę mieszkaniową w Gdańsku

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • 20 tys zł za m2 czy więcej ? (3)

    • 28 0

    • I tak nie bedzie cie stać !

      To po co pytasz ?

      • 1 11

    • 20 to teraz jest na obrzeżach. Cóż hiper PiS inflacja :)))))

      To wszystko wina kulawego :)))))))

      • 10 2

    • Tyle ile klient jest w stanie zapłacić.

      Kolejne rządy dbają o banki i naganiają im klientów mamiąc "tańszymi" dopłacanymi kredytami. Prawda jest taka, że to winduje ceny mieszkań a owe dopłaty płacą w podatkach też najbiedniejsi, których na te kredyty nie stać. To jest tak zwana sprawiedliwość społeczna wpisana do Konstytucji.

      • 8 0

  • To dobry zwrot w sprawie. Za PiS budowali co chcieli oszuści. (7)

    Skończyła się epoka kulawego z Nowogrodzkiej i teraz już takich przewalow nie będzie :)))))))

    • 6 33

    • Taaaa, ostatnie 20 lat w Gdańsku to przecież porządek i budowa tylko po myśli mieszkańców. Obudź się trolu albo wróć do leków. (3)

      • 12 2

      • A Gdańsk to gdzie w Chinach czy w Polsce? (2)

        Przez ostatnie 8 lat to nie Gdańsk tylko grupa kulawego z Nowogrodzkiej stanowiła w Polsce Prawo :)))))

        • 2 4

        • Czyli twoja trollu. Kto stworzył republikę deweloperską? No kto? Tak dokładnie: Twoi kumple z PO! Zgadłeś. (1)

          • 4 2

          • Jak to kto stworzył? kulawy z Nowogrodzkiej jak za lapówke chciał budować 2 wieże :)))))

            • 2 1

    • Ustawa Lex Deweloper to jest właśnie wymysł PiS-u i jest patologią, którą teraz przyjęło KO

      • 2 0

    • na grupe tych troli zadne piguły juz nie działaja on rozbił ale sobie mózg bo mu przeszkadzał

      • 0 0

    • Były i będą. Kasa Misiu kasa

      • 0 0

  • (5)

    mysle ze moze pomoc tym bardziej ze pomoze przoduje w kredyciarzach a w szegolnosci takich ktorzy nie splacaja zobowiazan

    • 19 34

    • Pomoże czy pomorze?

      • 3 1

    • napisał kredyciaż z kawalekrki w Kowalach

      • 10 3

    • A jak to będzie w poprawnej polszczyźnie?

      • 12 1

    • Co z drogami i chodnikami

      Przymorze Małe to dzielnica jedną z najwyższych gęstości zaludnienia. Dużo ludzi płaci dużo podatków. A drogi i chodniki to są z lat 60 i 70-siątych. Gdzie są ci nasi radni, dlaczego nie walczą o remonty. Cała kasa z podatków idzie na drogi na osiedlach przy Szadółkach.

      • 6 1

    • Naucz się pisać.

      Nie wiem gdzie pobierałeś (aś) nauki ale to co zostało napisane przez Ciebie jest urągające polskiej pisowni.
      Czytelnik aby skupić się na sensie wypowiedzi, skupia się na odszyfrowaniu przekazy, a to powoduje brak zrozumienia tekstu.

      • 2 0

  • Mieszkania tuż przy kolejce SKM ale aut w bród. (18)

    • 43 8

    • (15)

      No bo SKMką wszędzie dojedziesz. Jak sobie wyobrazasz wypad po pracy za miasto nad jezioro, rzekę, do lasu SKMką, do tego ze sprzętem?

      • 9 11

      • I do takiego wyjazdu potrzebujesz dwóch albo trzech samochodów na rodzinę? (6)

        Developer ma obowiązek budowania 1.2 miejsca na mieszkanie. Gdyby każda rodzina miała po jednym, nie byłoby problemu z parkowaniem, a jeszcze by zostało 20% dla ewentualnych gości.

        • 15 4

        • (5)

          Potrzebuję dwa. Jeden do codziennego przemieszczania sie, a drugi jako rezerwa na wypadek awarii, by w przypadku jej wystapienia nie siedziec w domu po godzinach pracy jak co niektorzy,

          • 3 14

          • A nie lepiej zamiast dwóch starych strucli "klasy premium", kupić jeden mały, w miarę nowy samochód? (4)

            • 7 3

            • (3)

              Mam dwa duze nowe. Malym samochodem to se mozesz do lidla po zakupy pojechac a nie z łódką nad rzekę przez łąki.

              • 3 7

              • Jakbyś miał chociaż jedno "duże nowe", to byś nie miał drugiego na wypadek awarii. (2)

                Wiesz, AC, samochody zastępcze i inne takie pierdoły o których istnieniu właściciele "nowych" 10 latków nie mają pojęcia.

                • 3 0

              • (1)

                Co ty możesz wiedzieć jak ty siedzisz caly czas w domu i poruszasz sie na trasie dom-praca-sklep. Dla mnie mobilnosc jest najwazniejsza. Kiedys mialem jeden samochod i czekanie na samochody zastepcze, naprawy powodowalo ze po pracy musialem spedzac czas tak samo jak Ty. Ale szkoda mi zycia na marnowanie go w trojkacie dom-sklep-praca. I wberw pozorom nowe samochody tez czesto trzeba odstawiac do serwisu, nierzadko na kilka dni. A na kilka dni siedzenia przed telewizorem szkoda mi czasu.

                • 2 6

              • I dla takich trzeba wprowadzić podatek

                Od drugiego samochodu

                • 1 1

      • Siadasz na rzeczony sprzęt i jedziesz do lasu lub nad jezioro. (2)

        A w skm i w intercity jest też miejsce na bagaż.

        • 9 2

        • Siadam na ponton, łódkę i jadę? SKM i Intercity nie dojezdzaa nad rzeki. A nawet gdyby dojezdzal to jak sobie wyobrazasz wypad na 3-4 godziny po pracy za pomoca Intercity? Jeszcze bym nie dojechal na miejsce a juz musialbym wracac.

          • 5 4

        • Miejsce na bagaz to moze jest, ale zanim dojade na dworzec, zapakuje te kilkaset kg do pociagu to juz musialbym wracac. Zreszta jak ten badaz dostarczyc na dworzec? Jak łódkę, silnik kotwice i cały osprzęt wsadzic do skmki? Jak to potem przetransportować kilkanascie- kilkadziesiat kilometrów z tej skmki nad wodę?.

          • 2 3

      • rower cargo może otworzyć wyobraźnię (4)

        wypad za miasto można organizować wynajętym samochodem, nie ma potrzeby kupowania obiektu, który 95% czasu spędza na parkingu, blokując przestrzeń.

        • 3 3

        • (2)

          Wynajety samochod zajmuje tak samo miejsce parkingowe jak bys mial swoj wlasny Scherlocku.Rrowerem cargo to se mozesz do biedry pojechac po zakupy a nie do Kiezmarku, Elblaga, Tczewa czy na Zarnowiec. Po drugie rower cargo nie pomiesci sprzetu.

          • 3 2

          • przypuszczalnie nigdy nie korzystałeś z roweru cargo, które są bardzo różne (1)

            Tak czy inaczej gratuluję mistrzostwa w gromadzeniu wymówek świadczących głównie o głębokim uzależnieniu od samochodu. Warto pamiętać, że to jest źródło wielu groźnych chorób. Jeśli chodzi o wyjazdy do Kiezmarka, Elbląga, Tczewa czy Żarnowiec to podałem opcję samochodu wypożyczanego. On zwykle spędza dużo mniejszy procent czasu na parkingu, ponieważ korzysta z niego dużo więcej osób. Jeśli tego nie rozumiesz, to mogę tylko współczuć - ograniczenia wyobraźni leczy się spokojnym spacerem do najbliższego lasu. W Trójmieście do niego dojazd łatwo zrealizować z dowolnego miejsca rowerem MEVO. Sherlock nota bene mieszkał w Anglii i nie stosował niemieckiej pisowni swojego imienia.

            • 1 1

            • To siedź w swoim 15 min miejscu i pozwól zyc innym jak chcą. A protestowac jedz do amazonii gdzie wycinają lasy.

              • 0 1

        • Bzdury.

          Po to wymyslono auta żeby z nich korzystać. Jak chce jechać 100 km . nie ma innego połączenia, to ani rower ani pozyczone auto nie nadaja sie. Tylko ci co nie mają aut tak mogą mysleć.

          • 0 1

    • Niedługo i to się zmieni

      Benzyna będzie tak droga, że te spalinówki będą tylko stały sobie na parkingu, więc faktycznie... więcej miejsc parkingowych trzeba.

      • 7 1

    • Wiecznie spóźniająca się i przepelniona skm. Poza tym ludzie poruszaja się też dalej niż prowadzą tory, I nie wszyscy maja tyle czasu żeby poświęcić poł dnia na dojazd tam, gdzie autem mozna 30 min, i jeszcze po drodze zrobić zakupy i nie dźwigać.

      • 0 1

  • (3)

    Po co kolejne osiedla skoro wszedzie pelno pustych mieszkan

    • 29 9

    • Po to żeby miało co za jakiś czas stracić na wartości

      Jak przestaną lecieć dopłaty do mieszkań i kredytów

      • 10 2

    • Zasiedlenie w ramach mechanizmu relokacji

      Ewentualnie squatersi z fck the rich dokonaja ewikcji

      • 2 0

    • Brak hoteli?

      Nie lepiej budować w Gdańsku hotele niż betonowe kloce na wynajem?

      • 3 1

  • akademiki sa potrzebne ! (1)

    co to za bzdura zeby ich nie budowac

    • 23 15

    • Torus ledwo przedzie

      Z nikim od paru lat nie może się dogadać jeżeli chodzi o ten hotel i akademik więc stwierdził że wybuduje mieszkania. Parę złotych zarobi, ale także nic w porównaniu z budownictwem komercyjnym.

      • 2 2

  • Zielony ład deweloperów. (3)

    Betonować dalej i usprawiedliwiać panoszenie się deweloperów w Gdańsku.

    • 24 8

    • Klepisko w centrum dobrze skomunikowanej i pełnej dostępnych usług dzielnicy jest lepszym rozwiązaniem?

      Jeśli mają w Gdańsku powstawać nowe mieszkania, a powinny, to znacznie lepiej budować je w takim miejscu , niż na polach kapusty na Szadókach czy Maćkach, gdzie nie ma nic, ani usług, ani szkół, ani komunikacji, ani dróg

      • 9 4

    • Zielony ład nie przejdzie.

      Protestują przeciwko niemu niemieckie koncerny chemiczne.

      • 4 1

    • zielony ład ma na celu m.in. zwiększenie roli i zasięgu terenów zieleni

      • 1 0

  • Teraz dopiero będzie problem z najmem krótkoterminowym. (1)

    Przecież jaki problem? W czym problem? Nie rozumiem obiekcji mieszkańców.
    Teraz dopiero kredytobiorcy wykupią mieszkania i wrzucą na rynek pod najem krótkoterminowy, bo taka jest praktyka.
    Nie wystarczyło wrzucić do projektu garaż podziemny dla aut? Co kogo obchodzi co w środku tego budynku będzie się działo, co ten akademik tam wadził? Teraz studenci będą szukać najmu pokojów jednoosobowych i to jest patologia mieszkaniowa dopiero. Bezsens. Tak to jest jak zgraja emerytów rządzi czymkolwiek. Starzy nie lubią młodych, młodzi starych, tak to już jest w Polsce, a emerytury to każdy by chciał? Módlcie się, żeby więcej imigrantów przyjechało lepiej. Nikt tego nie kupi przez lata i tak. Żart jakiś to jest. Przez takich ludzi nie ma gdzie mieszkać za rozsądne pieniądze.

    • 14 21

    • Aparthotel to problem, akademik raczej nie

      Myślę że większym problemem jest aparthotel (czyli cały budynek pod apartamenty hotelowe, najem krótkoterminowy) niż akademik

      W sumie chyba lepszym rozwiązaniem byłyby dwa akademiki lub akademik i blok mieszkalny

      • 5 1

  • To skandal żeby deweloperzy budowali jakieś prywatne akademiki.

    Studenci powinni mieszkać pod mostem, w lesie albo spać na ławkach w parku...
    Za moich czasach, Panie, to nie było takich bezeceństw i studenci dojeżdżali codziennie spod Starogardu PKSem!

    • 12 21

  • Mieszkańcy i radni są krótkowzroczni (4)

    Szybciej student w tamtym miejscu nie będzie miał auta, bo ma blisko UG i SKM niż mieszkaniec bloku mieszkalnego, a często będzie miał nawet kilka aut, a wykupionych miejsc 1-2. Lex deweloper to rak naszych czasów, w wielu miejscach powstają bloki bez usług mimo że plan zakłada zabudowę mieszkaniowo-usługową, a oni jeszcze z uśmiechem na ustach zgadzają się na propozycję. Idealny sposób na deweloperkę, najpierw zaproponować coś co mieszkańcy wstępnie nie zaakceptują, po to żeby skorzystać z lex deweloper i zrobić dla okolicznych mieszkańców finalnie nic

    • 30 8

    • Tiaa... Akurat. Właśnie wszyscy studenci to muszą koniecznie jeździć autami bo po to dostali auto za szczęśliwe zdanie matury. (1)

      • 1 2

      • Skoro się im tłucze do głowy że jak nie mają auta to są gorsi, to skąd zdziwienie że ich pierwszym zakupem za pracę w wakacje po maturze jest strucel za 15k?

        • 2 2

    • Dać Polakom prawo...

      Wszyscy myślicie na odwrót w tym kraju, ale tak jak nikt nigdzie. To nawet nie jest inaczej, to jest źle jak cholera.
      Każdy sobie rzepkę skrobie, a deweloper po prostu korzysta, taki biznes. Nie do wiary, że tacy głupi jesteście ludzie.
      Mało to miejsca na osiedla? W mieście powinny powstawać budynki użyteczne dla wielu różnych ludzi dzięki funkcji jakie pełnią, nie tylko mieszkania. Strata terenu i kontroli.
      Czy to prawo nie miało być docelowo stosowane na odwrót? Żeby nie budować osiedli tam gdzie nie należy?
      Teraz wzrasta zagęszczenie wbrew pozorom, a spada zarobek dla miasta i okolicznych biznesów, w tym komunikacji miejskiej i samej szkoły, która mogła zarządzać budynkiem, zarabiać na tym, oferować coś dobrego studentom, którzy mieliby to co powinni mieć - dobry dojazd, warunki do nauki, wspólnotę, same korzyści z tego były dla wszystkich.
      Samochody przeszkadzają. Jasne. Mózgi ludziom przeszkadzają. Deweloper zły, studenci źli, a mieszkańcy super. Skorzystali sobie z prawa raz w Polsce. Hahaha

      • 5 1

    • przecież to nie miał być akademik

      tylko budynek z najmem długoterminowym, czyt. dla imigrantów zarobkowych i nie tylko

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Turniej Piłkarski Gedania Wrosystem Cup 2024

turniej
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane