• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • Przejścia podziemne zapewniają płynność ruchu (1)

    Ci radni to banda niedoświadczonych małolatów. Hipsterskie lobby.

    • 7 4

    • Z ciebie architekt jak z d*py trabą i na dodatek jeszcze chwali sie głupotą

      • 3 1

  • (2)

    Paranoja. To tak jakby wprowadzić przejścia naziemne na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskiej z ul. Marszałkowska w Warszawie. Dobrze że opublikowano nazwiska radnych będziemy wiedzieć na kogo głosować w wyborach samorządowych.

    • 6 4

    • Marmolada w takim stanie jest właśnie twój mózg :) wpisem te głupote potwierdzasz

      • 2 1

    • Własnie takie są plany na najblizsze lata w Warszawie. Na razie otwarto przejście przez Al. Jerozolimskie przy Dworcu Centralnym, a lada moment będzie robione przejście przez Jana Pawła II przy Centralnym (pod estakadami).

      • 5 2

  • Piesie maja pierwszensto! zyjemy w miescie!

    jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup

    • 4 4

  • Tak jest, światła w centrum co 100 metrów! (6)

    I jeszcze durnie twierdzą, że nie spowoduje to utrudnień w ruchu. Oni może w ogóle nie mieszkają w Gdańsku i stąd takie stwierdzenia? Brak słów normalnie

    • 60 23

    • (4)

      tak jak piszesz, tak właśnie powinno wyglądać centrum. przejścia dla pieszych i uspokojony ruch samochodowych. centrum miasta to nie miejsce na przelotówkę.

      • 10 12

      • to niech najpierw zbudują drogę (2)

        Żeby. Tamtędy. Nie jeździć. A potem robią. Takie. Przejścia. Gdzie ty żyjesz. Że takie bzdury wpisujesz

        • 10 7

        • (1)

          tunel za ponad miliard to dla kogo?

          • 3 6

          • Gdzie jest tunel a Gdańsk

            • 0 0

      • To nie jest centrum. Gdyby było , to nie budowano by tam galerii handlowej ;-)

        • 5 1

    • no tak, autostrada w centrum jest noralnym rozwiazaniem

      bo kto to myslal, zeby sie piesi po miescie krecili, gdzie to janusz pedzi z rezydencji podmiejskiej do roboty passacikiem, od niemca, jedyne 130k przebiegu

      • 5 6

  • radni i tak nie chodza tylko ich wożą pod same drzwi

    Niech przejada się do Wiedni i zobaczą jak jest rozwiązana komunikacja i przejścia dla pieszych, przy dużym natężeniu ruchu samochodowego są przejęcia podziemne z ruchomymi schodami lub ruchome platformy. Przy Urzędach samochody parkują pod ziemią !!!!!!!!

    • 5 4

  • Kierowcy zostawcie swoje samochody przed miastem.

    Dajcie ludziom pooddychać, pfrzejśc bezpiecznie, pocieszyć się życiem, a nie ciągle bać się że ich jakiś kierowca potrąci. przestańcie też truć powietrze i zanieczyszczać hałasem.
    I tyle.

    • 3 4

  • Dni PO w tym mieście są już policzone

    Sami sobie strzelają w kolano takimi pomysłami.Kiedyś na nich głosowałem, ale teraz broń Panie Boże.

    • 6 4

  • ten licznik przejść na filmiku

    nie jest do końca miarodajny, bo nie uwzględnia czasów świateł zielonych i czerwonych - większość decyduje się na tunel gdy światła są czerwone - gdy jest zielone w naturalny sposób podążają po pasach

    • 3 1

  • Światła

    w całym gdansku będą co 200m światła i to jeszcze ustawione niektóre na 30s zielonego i Stop. tylko wieczorem w miare dobrze sie jezdzi .

    • 5 2

  • Ja proponuje przejście podziemne dla samochodów dlaczego ludzie maj chodzić po tunelach jak szczury ?

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Forum Rynku Nieruchomości - Korekta Kursu

3590 zł
forum
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane