- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (63 opinie)
- 2 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (9 opinii)
- 3 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 4 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 5 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (15 opinii)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
Remontowa Shipbuilding przekazała Planetę I
Wielozadaniowy statek Zodiak II trafił do służby we wrześniu, teraz czas na Planetę I. Remontowa Shipbuidling przekazała kolejną jednostkę Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.
W piątek, 30 października odbył się odbiór końcowy i przekazanie nowego statku wielozadaniowego Planeta I budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostka powstała według projektu wykonanego przez należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.
Nowe jednostki zastąpią wysłużone, 38-letnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został już formalnie przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni i pełni swoją służbę na podległych mu akwenach. Chrzest i uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 września. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.
Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.
Oba statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów. Przeznaczone są m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, wykonywania pomiarów hydrograficznych, prac holowniczych, zwalczania rozlewów olejowych i łamania lodów na akwenach. Dodatkowo będą mogły służyć jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim i gaszeniu pożarów.
Pomimo pandemii Remontowej Shipbuilding udaje się realizować zadania. W tym roku stocznia przekazała zamawiającemu, czyli polskiej Marynarce Wojennej trzy holowniki (Bolko, Gniewko i Mieszko), oddano też norweskiemu armatorowi dwa promy dwustronne - Festoya i Solavagen. Aktualnie trwają próby morskie trzeciego z serii promu (Mannheller) oraz czwartego z serii holownika (Semko).
Miejsca
Opinie (69) 1 zablokowana
-
2020-10-30 16:17
RSB (17)
Brawo. Trzymaj się Remontowo!
- 48 6
-
2020-10-30 16:18
Można? (5)
Można? Można! Gratulacje Krzysiek za świętną robotę. Pozdrowienia dla całej ekipy.
- 26 6
-
2020-10-30 19:43
Tak akurat Krzysiek (3)
Może jeszcze Krzysiek Żmuda,
- 1 3
-
2020-10-30 20:27
Artur a ty dalej na l4? (2)
- 4 1
-
2020-10-30 22:03
Jeszcze
Jeszcze
- 2 1
-
2020-10-30 20:41
:)
- 2 1
-
2020-10-30 18:27
Dobrze że nie świętą :)
- 3 0
-
2020-10-30 16:21
(2)
Kolejny statek przekazany. Dwa następne w kolejne. Niezła końcówka roku, szalonego roku. Oby kolejny był też łaskawy. 75-lecia hucznego nie będzie, ale to bardzo ładny prezent dla solenizanta ;)
- 24 5
-
2020-10-30 21:05
(1)
Brak kolejnych zamówień,niestety niema z czego się cieszyć
- 7 3
-
2020-10-30 21:10
Pokaz mi stocznie ktora ma zamowienia w Polsce. Robota jest jeszcze i bedzie kolejna.
- 2 7
-
2020-10-30 21:03
(1)
Jeszcze dwa promy ,trzy holowniki dla wojska, dwa niszczyciele min i lodołamacze (te co miał robić Szczecim) i można zamknąć Północną
- 8 5
-
2020-10-30 21:05
Nie martw sie. Polnocna bedzie jak nas juz nie bedzie.
- 4 6
-
2020-10-30 18:22
Jeszcze 2 (1)
Teraz b619/3 i b860/4 i spokoj na ten rok
A i wodowanie 258/3 ;)- 11 2
-
2020-10-30 19:38
Pora jeszcze zwodowac 860/6
- 6 0
-
2020-10-30 18:41
Gratulacje chłopaki.
Nie dajcie się tej epidemii i polityce.
- 15 2
-
2020-10-30 18:28
Gratki
- 5 0
-
2020-10-30 18:07
Dawać (1)
W tych trudnych czasach, zdawanie statków to nie lada wyczyn. Przy podejściu armatora olewającego przepisy, jest jeszcze ciekawiej
- 11 6
-
2020-10-30 18:21
Najlepsi sa Norwedzy. Krytykuja ale jak na nich wypadnie to udaja Greka ;)
- 3 0
-
2020-10-30 19:10
Model statku z lat 2000 (1)
Można było zbudować statek,bardziej nowocześniejszy,chodzi o kadłub.Zobaczcie statki offshorowe budowane w Norwegii.Ale to i tak sukces.
- 17 9
-
2020-10-30 19:16
ale to była wizja klienta, ciężko się kłócić :) poza tym jak przejdą z poloneza do mercedesa to by powariowali
- 10 1
-
2020-10-30 16:36
Stop dłużnikom!
Może w końcu zapłacą za wykonane prace na tym statku.
- 34 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.