• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzielnice - wizje przestrzeni. Nowa trasa tramwajowa wymusi zmiany na Żabiance

Krzysztof Koprowski
29 sierpnia 2023, godz. 08:00 
Opinie (162)
  • Głównym elementem omawianego opracowania GPL jest uwzględnienie możliwości budowy trasy tramwajowej od ul. Pomorskiej do rejonu przystanku SKM Gdańska Żabianka - AWFiS.
  • Głównym elementem omawianego opracowania GPL jest uwzględnienie możliwości budowy trasy tramwajowej od ul. Pomorskiej do rejonu przystanku SKM Gdańska Żabianka - AWFiS.
  • Głównym elementem omawianego opracowania GPL jest uwzględnienie możliwości budowy trasy tramwajowej od ul. Pomorskiej do rejonu przystanku SKM Gdańska Żabianka - AWFiS.
  • Głównym elementem omawianego opracowania GPL jest uwzględnienie możliwości budowy trasy tramwajowej od ul. Pomorskiej do rejonu przystanku SKM Gdańska Żabianka - AWFiS.

Poprawa integracji przestrzeni wokół przystanku SKM z deptakiem przez Żabiankę oraz rezerwacja terenu pod nowy układ tramwajowy - to główne ustalenia opracowania Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. SubisławaMapka. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o propozycjach zmian w Letnicy, a za kolejne dwa przedstawimy wytyczne dla placu gen. MaczkaMapka na Strzyży.



Czy budowa tramwaju na Subisława jest potrzebna?

Ustalenia opracowania Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL, jego główne założenia przypominamy w ramce na dole), autorstwa Biura Rozwoju Gdańska, dla rejonu ul. SubisławaMapka nie powinny stanowić dużego zaskoczenia w kontekście prac planistycznych w tej części Gdańska.

Projekt nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabianka rejon przystanku SKM Żabianka - AWFiS" będzie poddany pod głosowanie na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska - w czwartek, 31 sierpnia.

Planowany układ sieci tramwajowej w północnej części Dolnego Tarasu. Planowany układ sieci tramwajowej w północnej części Dolnego Tarasu.




GPL zgodny z planem, który przewiduje trasę tramwajową



Największą zmianą względem stanu obecnego jest możliwość budowy odnogi trasy tramwajowej z ul. Pomorskiej przez ul. Subisława do rejonu przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej.

Podyktowane jest to potrzebą integracji różnych środków transportu zbiorowego, a jednocześnie zapewnienia dodatkowego miejsce do zakończenia biegu tramwajów w północnej części Gdańska.

- Wytyczne GPL dla rejonu ul. Subisława były sporządzane jednocześnie z procedowanym Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego z myślą o zachowaniu spójności obu dokumentów - dodaje Katarzyna Błaszkowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG.
Tramwaje dojadą do przystanku SKM na Żabiance Tramwaje dojadą do przystanku SKM na Żabiance
Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie

Potencjały zagospodarowania terenu w ramach opracowania GPL. Potencjały zagospodarowania terenu w ramach opracowania GPL.

Bez podziału na chodnik i jezdnię w ul. Subisława



W sąsiedztwie nowego przystanku tramwajowego na wysokości deptaka przewiduje się:
  • po północnej stronieMapka (tj. w kierunku Drogi Zielonej) podtrzymanie terenów zieleni i rekreacji,
  • po południowej stronieMapka (tj. w kierunku ul. Pomorskiej) rozbudowę oferty usług i handlu w obrębie pasażu handlowego (z zachowaniem odsunięcia na zieleń od strony deptaka).

Istotnym postulatem jest także przekształcenie ul. Subisława na wysokości przystanku SKM w ciąg jednoprzestrzenny (tj. bez podziału na jezdnię i chodnik) ściśle powiązany z deptakiem prowadzącym przez osiedle do przystanku kolei, a w przyszłości także tramwajowego.

Wytyczne do projektów wskazane w opracowaniu GPL. Wytyczne do projektów wskazane w opracowaniu GPL.

Zmiany na deptaku do przystanku SKM



Sam deptak również docelowo powinien zmienić formę. Na odcinku w obrębie osiedla mieszkaniowego proponuje się wprowadzenie dodatkowych elementów małej architektury, elementów sztuki oraz zieleni, np. wyniesionych rabat.

We fragmencie bliżej przystanku SKM w opracowaniu GPL uwzględniono możliwość sytuowania ogródków gastronomicznych oraz dodatkowych dojść do pasażu handlowego (po jego przebudowie i rozbudowie).

Rada dzielnicy przyjęła opracowanie "milczącą zgodą"



Konsultacje opracowania GPL z Radą Dzielnicy Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia odbyły się we wrześniu 2022 r. W spotkaniu udział wzięli również pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego ze względu na poruszone zagadnienia nowej trasy tramwajowej i organizacji ruchu autobusów.

- Zgodnie z wolą Rady ewentualne uwagi do karty GPL miały zostać przekazane po spotkaniu drogą pisemną, w ustalonym terminie. Ostatecznie jednak żadne pismo w tej sprawie nie wpłynęło. Karta została przyjęta drogą tzw. milczącej zgody, czyli w ustalonym terminie Rada nie przekazała pisemnej opinii - informuje Błaszkowska.
W 2016 r. nie wytrzymał naporu wody po ulewie. Przebudowa zbiornika Subisława na Potoku Oliwskim W 2016 r. nie wytrzymał naporu wody po ulewie. Przebudowa zbiornika Subisława na Potoku Oliwskim

  • Zejście do przejścia pod torami i przystanku SKM Gdańsk Żabianka - AWFiS.
  • Deptak prowadzący przez Żabiankę na przystanek SKM.
  • Deptak prowadzący przez Żabiankę na przystanek SKM.
  • Teren na północ od deptaka - przeznaczony pod zieleń.
  • Pasaż handlowy przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Ulica Subisława w rejonie deptaka.
  • Ulica Subisława w rejonie deptaka.
  • Deptak prowadzący przez Żabiankę na przystanek SKM.

Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)



Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.

Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.

Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.

Materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

10:25 2 WRZEśNIA 23

"Żabianka nie chce tramwaju" (218 opinii)

Radni nie słuchają mieszkańców, może włodarze się jeszcze zreflektują? Nie psujcie nam osiedla! Kilometr torów na wąskiej uliczce, jeden przystanek i koniec? Bzdura!

Obecnie do tramwaju mamy kilka minut i to nam wystarczy !

Aaaa, zapomniałbym, przy okazji zabiorą nam autobusy: 148 i nocny. Niedźwiedzia przysługa !

Połóżcie sobie tory pod własnymi oknami ! Czy ktoś w ogóle wziął pod uwagę przekroczenie dopuszczalnej normy hałasu ?

Nie chcemy tramwajowej linii Surowikina.
Zobacz więcej
Radni nie słuchają mieszkańców, może włodarze się jeszcze zreflektują? Nie psujcie nam osiedla! Kilometr torów na wąskiej uliczce, jeden przystanek i koniec? Bzdura!

Obecnie do tramwaju mamy kilka minut i to nam wystarczy !

Aaaa, zapomniałbym, przy okazji zabiorą nam autobusy: 148 i nocny. Niedźwiedzia przysługa !

Połóżcie sobie tory pod własnymi oknami ! Czy ktoś w ogóle wziął pod uwagę przekroczenie dopuszczalnej normy hałasu ?

Nie chcemy tramwajowej linii Surowikina.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (162) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (4)

    Widać, że tam się nic nie zmieniło. W latach 90 jeździłem tam do dziewczyny i było identiko.

    • 5 18

    • I nie powinno.

      Skończone, wszystko zabudowane, zostawić jak jest :)

      • 18 0

    • I bardzo dobrze.

      Bez sensu jest zmieniać to co dobrze funkcjonuje.

      • 10 0

    • d**ilny pomysl

      Jeżeli tak bardzo pragną wydarzenia Lini tramwajowej lepszy pomysł jes ul.gospody do ergo areny

      • 8 0

    • Widać, że zbliżają sie wybory. W najbliższym przewiduje wysyp takich mapek, wizualizacji, pomysłów, żeby symulować że coś się robi. Przecież każdy, normalny człowiek wie, że nic z tego nie będzie.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (31)

    Zawsze się zastanawiałam czemu nikt nie pomyślał o nitce tramwajowej biegnącej koło szpitala na Zaspie oraz o ul.Spacerowej aby połączyć Osowę z Oliwą.

    • 268 14

    • Trudna decyzje

      Z całą pewnością chorym lub niesprawnym usiłującym dostać się do szpitala bardzo by taka trasa pomogła. Mimo iż można sie przesiąść z tramwaju do autobusu to pokonanie odcinka od tramwaju do autobusu nie jest łatwa dla wspomnianych pasażerów. Zwykle kierowano się brakiem odpowiednich funduszy. Może rozwiązanie to miało być na tzw prowizorkę w oczekiwaniu na przypływ funduszy. A jak wiadomo prowizorka jest najbardziej trwała...

      • 23 1

    • Zawsze się zastanawiam, dlaczego linia tramwajowa nie idzie wzdłuż grunwaldzkiej aż do pętli oliwa (3)

      Tym bardziej teraz, aby wozić ludzi do mordorów

      • 40 5

      • Do mordów można się przejść, do szpitala nie.

        • 25 1

      • (1)

        ze względów historycznych. Bliżej do Uniwersytetu (który w późniejszym okresie rozlał się do Grunwaldzkiej) i szpitala Marynarki Wojennej. A historycznie - do samej Oliwy, a nie pętli, będącej jej krańcem.

        • 23 0

        • Bo Grunwaldzkiej bo SKM po prostu nie było gdy powstawał tramwaj do Oliwy

          Już terenu UG to były dzikie pola. Są takie zdjęcia ze strony Pachołka w kierunku Wrzeszcza.

          • 1 0

    • Kto tu

      miał myśleć?

      • 13 1

    • Tramwaj powinien byc zastępowany buspasem i autobusem bez emisyjnych ,tramwaj niema zadnych zalet w miescie to relikt PRLu (3)

      codziennie awaryjny i bardzo hałaśliwy a na dodatek jest bardzo kosztowny

      • 13 63

      • zobacz dziecko w jakim stanie jest asfalt po jednym goracym lecie na trasach autobusowych (2)

        i ile rocznie kosztuje remont tych ulic, a to tylko ziarenko kosztow tego maloefektywnego transportu.
        Tramwaj to najlepsza opja dla miast gdzie metro jest wlasnie nad ziemią. reliktem jestes ty z prowincjonalnymi pomyslami typu "zapekaesic miasto" :/

        • 34 8

        • a co to za najlepsza opcja gdzie tramwaj w Gdańsku w większości ma kolizję z samochodem, czeka na każdych światłach, często ma awarie?

          • 1 3

        • Nie mówny, że tramwaj może w najmniejszym stopniu zastąpić metro.

          • 0 2

    • (4)

      Bo wolą projektować tramwaj pod oknami(BGW) albo na deptaku( do dworca we Wrzeszczu). Praktyczne rozwiązania nie wchodzą w grę a te najdroższe są w cenie. Tylko czy one mają większy sens?

      • 24 5

      • Tramwaj niema zadnego sensu w miescie wogle (3)

        • 8 42

        • Ty też nie masz żadnego sensu (1)

          zabierasz tlen

          • 18 7

          • szkodniku miejski wyzywasz od tych kim sam jestes

            • 1 15

        • tak, dopiero poza miastem mają :D

          • 6 0

    • (9)

      ale po co na osową tramwaj? Z grunwaldzkiej do samego węzła obwodnicy jest ponad 7 kilometrów. Wokół sam las. Ten tramwaj jechałby wieczność, a nie mógłby się nigdzie zatrzymać, bo nikt w lesie nie mieszka, no może jeśli byśmy pominęli przystanek Rynarzewo. Tramwaje mają zazwyczaj przystanki co 500 metrów, czasem nawet i mniej, więc tutaj by to nie wyszło. Nawet szybki tramwaj niczego by tu nie zmienił, z przystankami co ponad kilometr. Tam bardziej by się przydało zwiększenie częśtotliwości PKMki w tamtą stronę. Autobusy często stoją tam w korkach i nie ma sensu, by ich tam dokładać.

      • 27 5

      • Bus pas (3)

        byłby dobrym pomysłem akurat tam

        • 12 3

        • (2)

          to musiałby być chyba rotacyjny, bo inaczej odcięłoby to oliwę od osowej i dojechać by się tam dało tylko jadąc na około. Spacerowa jest 1x1. Albo musiałby powstać oddzielny buspas, albo rotacyny na jednym z pasów już dostępnych, by nie zamykać całkowicie ruchu.

          • 5 0

          • Moim skromnym zdaniem buspas + wyprowadzenie ruchu z Oliwy poprzez tunel pod pachołkiem wtedy mocno skanalizowany ruch ktory nie wpada do Oliwy i nie wydolnego układu drogowego, dodatkowo Zielony Bulwar od skrzyżowania potencjalnego Grunwaldzka/Tunel pod Pachołkiem i mamy zamknięty układ drogowy w naszej okolicy dzieki kanalizacji ruchu można uspokoić ruch na innych drogach dzięki czemu wilk syty i owca cała

            • 4 3

          • + przy okazji potencjalnej budowy buspasa na Spacerowej konieczenie ścieżka rowerowa, pomimo ,żę rowerem jeżdże praktycznie tylko rekreacyjnie to uważam ,że albo przez las albo wzdłuż Spacerowej powinna być normalna szeroka ścieżka rowerowa. Ile razy widzialem jak autobus nie miał jak wyprzedzić roweru bo duży ruch z naprzeciwka przez co mamy gotowy korek

            • 4 0

      • (2)

        Tramwaj nie musi mieć przystanków. Jak sam zauważyłeś, te są dla pasażerów. Tych 7 kilometrów tramwaj bez zatrzymania, z dobrą infrastrukturą (bez chorych zakrętów wymuszających zwalnianie) przejechałby spokojnie w... 7 minut.

        • 6 6

        • No i już masz odpowiedź, dlaczego nie zbudowano tam tramwaju.

          • 7 0

        • no ok. Jednakże to jest zbyt piękne, by to było możliwe. Nie w Gdańsku. W Gdańsku to musi być milion świateł, tramwaj jedzie milion lat. Poza tym pewnie wiązałoby się to z wycinką drzew w tym lesie, musiałaby być jakaś dodatkowa kładka nad obwodnicą. Byłoby fajnie dojechać tam w kilka minut. Z wrzeszcza pkmką 30 minut albo czasem i dłużej.

          • 1 0

      • Jeden dodatkowy pas o zmiennym kierunku rano i po południu. Ale i tak wąskie gardła w postaci wiaduktu nad obwodnicą, czy też dwupasmowych ulic Stary Rynek Oliwski i Opata Jacka Rybińskiego nie pozwolą w pełni wykorzystać zalet takiego rozwiązania.

        • 8 1

      • a ty chcesz jechać PKM do Oliwy przez Gdynię czy Wrzeszcz? Szybki tramwaj może przejechać nawet 70 km/h. Tramwaje by nie stały w korkach bo by kursowały zamiast autobusów. i co ważne by miały własną infrastrukturę - tory obok jezdni

        • 7 2

    • to są konkretne wyzwania... (1)

      Problem w tym, że nikt nie ma ochoty się z tym zmierzyć...

      Za to markuje się pracę proponując takie bohomazy (mentalne zmazy...) jak tramwaj na Klonowej lub jawne grandy jak tramwaj w Dolinie Królewskiej i pod oknami na BGW.

      I już można bawić się w "oblężoną twierdzę"...

      • 7 2

      • Zarówno BGW jak Klonowa to akurat dobre pomysły

        • 0 4

    • Bo obecne władze myślą tylko o i**otycznych projektach, a nie tym które są rzeczywiście potrzebne

      • 2 1

    • Trwamwaj wzdłuż JP2 i Kołobrzeskiej to bardzo potrzebne trasy.

      • 6 1

    • własnie ta nowa linia na ul. Subisława będzie doeclowo isć do Osowej przez drogę zieloną i tunel pod pachołkiem (1)

      • 0 3

      • Za 100 lat drogi zielonej 2 km że 30 a już myślą o rozbudowaniu jej

        • 1 0

  • Ale po co? (7)

    Zeby wyciąć wszystkie drzewa i zamontować ekrany akustyczne?
    Co tam ma kursować i kiedy? To są plany na święty nigdy,
    Ztm to tramwajoholicy i zaczynają odklejać się od rzeczywistości.

    • 73 9

    • Po to, aby zastąpić autobus 148 (4)

      Trasy tramwajowe Droga Zielona/Obrońców Wybrzeża oraz Subisława mają umożliwić zastąpienie autobusu nr 148 tramwajem nr 14, który nie będzie stał w korku na Czarnym Dworze z opóźnieniami sięgającymi 10/20 min. Dodatkowo inne możliwość awaryjnego zawracania tramwajów to chyba też dobrze. Czy nie?

      • 3 12

      • dzbanie własnie oto chodzi chca likwidowac linie autobusowe i stawiaj szkodliwe tramwaje (2)

        gdybys miał dzbanku mózg to bys wiedział ze autobus stoi w korku bo niema buspasa! a na tramwaj bedzie trzeba powycinac dzrewa by zrobic mu pas dla tramwaju oddzielny i!!

        • 4 7

        • Ok

          • 0 1

        • A chodnika i ścieżki rowerowej też nie zrobisz bo drzewa rosną?

          • 1 1

      • budować linię tramwajową żeby jeden tramwaj co poł godziny sobie pojechał

        poza tym tam nic nie zawróci poza dwukierunkami, nie będzie pętli

        • 1 1

    • (1)

      Ekrany akustyczne przy linii tramwajowej? Ależ pomysły...Na Zwycięstwa nie ma to i tutaj nie będzie

      • 1 1

      • przy torach kolejowych gdy wytną drzewa

        • 1 0

  • Zlitujcie się z tymi tramwajami akurat tam gdzie siatka linii i tak jest duża. Brakuje tramwaju z Moreny do Wrzeszcza - tak blisko a komunikacją nie da się dojechać.

    • 62 5

  • (1)

    Skoro od zakrętu na początku Obrońców można dojechać do Żabianki bez problemu Chłopską to po co odcinać pas nadmorski dodatkową linią tramwajową? Dziwne to.

    • 63 2

    • Prosta sprawa zwolnic kierowców którym trzeba placic wiecej i zastapic tramwajami które w utrzymaniu kosztuja 10 razy wiecej

      budowa szkodliwej linie tramwajowek to ogromne kosztty ktore zarabia firemki królika

      • 6 1

  • GPL (1)

    Przecież ten cały GPL to jakiś żart. Robią jakieś projekty od czapki, biorą za to kasę i później nic nie dzieje. Ma to niby pomoc w planowaniu budżetów obywatelskich itp. GLP to kolejna banda damozjadów utrzymywana z pieniędzy podatników.

    • 83 8

    • Witamy w małej Sycylii. Trzeba jakoś udowodnić sens zatrudnienia ponad 1000 urzędników w kilkunastu spółkach miejskich...

      • 2 0

  • Po co ? (17)

    W tej chwili dojscie do tramwaju z deptaku zajmuje 3 minuty. Po co inwestycja w najlepiej skomunikowanej dzielnicy. Zamiast tego można by pomyśleć o osiedlach które nie maja tyle opcji na środki transportu.
    Dla mieszkańców go będzie tylko utrata zieleni na rzecz przystanków które nie są potrzebne

    • 281 15

    • Na Żabiance mieszkają głównie emeryci (15)

      Dla nich to nie są 3 minuty tylko 10. A jak ktoś mieszka przy Rybackiej to nawet 15. Tramwaj ułatwi nieco komunikację tym środkiem dla mieszkańców bloków mieszkających od deptaku w stronę Sopotu.

      • 11 58

      • (10)

        Niech wychodzą z domu wcześniej skoro zajmuje im to więcej czasu?
        Jak sam zauważasz, są to emeryci. Terminy ich nie gonią, mają cały dzień, nie muszą się spieszyć.
        Idąc tym tokiem myślenia niedługo 50% powierzchni miasta to będą tory tramwajowe bio ktoś musi kawałeczek przejść, a tak być nie może.

        • 45 9

        • Będziesz miał 70 lat na karku (8)

          Albo poobserwujesz jak poruszają się Twoi dziadkowie czy rodzice i co jest dla nich problemem, to zobaczysz jak się perspektywa zmienia.

          • 16 42

          • Ty te swoje brednie wypisujesz w kazdym temacie o tramwaju tylko ze nikt z emerytów twoich bredni nie popiera!

            • 24 6

          • (6)

            Moja mama ma 70 lat i w tym roku na wakacjach przez 5 dni dała radę chodzić po 15 kilometrów dziennie przy 33 stopniowym upale, żeby jak najwięcej zwiedzić. Nie róbcie z 70-latków staruszków. W tym wieku niesprawny jest tylko ktoś kto w ogóle nie dbał o swoje zdrowie, tzn. chlał, palił i całe życie źle się odżywiał i zalegał na kanapie.

            • 35 12

            • Słyszałeś kiedyś o wypadkach? (4)

              Bo mówisz jakbyś żył w idealnym świecie a każdy kto ma problem ma go z własnej winy!

              • 4 21

              • Ale halo... Słyszysz sam siebie?

                Mamy przebudowywać pół miasta, bo ktoś miał wypadek? Bez przesady!

                • 30 1

              • Wypadki to akurat sa z tramwajami które sa wysoce niebezpieczne bo jego droga hamowania jest 10 razy dłuzsza niz autobusu (1)

                • 7 3

              • Mówisz że tramwaj potrzebuje 200m na zatrzymanie się z 50km/h?

                Ciekawe, ciekawe :)

                • 4 3

              • Raz na m-c to pojedzie autkiem,wnuk podwiezie z chęcią.

                • 1 0

            • Twoja matka od 20 lat nie pracuje

              Bo ojciec związany z PO

              • 4 3

        • Pisowskie emeryty

          Dostają 13 i 14 a 500 m nie mogą przejść

          • 1 5

      • kolejne brednie ty te dzielniocy widziałes tylko na mapie dlatego takie brednie wypisujesz byle było poparcie dla cvchorych

        • 4 3

      • hulajnogą sobie dojedz i daj żyć innym zadnych tramwajów tu precz z pomysłami głupimi

        • 23 3

      • tak a te tysiace dzieci na placu zabaw to pewnie ufoludki co trolu on jest pewnie z UMgdańsk na Żabiance nawet nigdy nie był

        • 7 3

      • Jest 148, jedyny jego mankament, że robi pętlę tylko w jedną stronę, objeżdża całe osiedle.
        Dodanie linii w przeciwnym kierunku by pomogło.

        Tramwaj w tak przedstawionej formie niewiele zmieni, bo mieszkańcy części NE nadal będą mieli daleko do SKM.
        Dodatkowo taka odnoga, to konieczność nowych linii tramwajowych, które będą dojeżdżać tylko do Żabianki. Będzie trzeba dodać dwie linie (od strony Zaspy i od strony Oliwy) albo i tak będzie trzeba się przesiadać. Zawsze był problem z połączeniami z Zaspy do Oliwy, bo 2 i 8 jadą do Jelitkowa i trzeba się przesiadać na 12 lub 6. Kiedyś 7 była sensowna (jak mnie pamięć nie myli, to Oliwa - Nowy Port) ale się zmyła.

        Ta odnoga, to będzie wirtualna linia na 1 może 2 przystanki. Skończy się jak z tą na Lawendowym.

        • 17 2

    • masz rację

      trasa autobusu 148 jest wystarczającą opcją, bo objeżdża całą Żabiankę ,a projekt zakłada likwidację tej linii, a w projekcie tramwaj kończy bieg przy granicy z Sopotem Wyścigi, więc do Gospody i Ergo Areny tylko pieszo czyli raczej pogorszenie a nie polepszenie komunikacji. Z tego co pamiętam chodzi wyłącznie o odstawianie części składów poza Oliwą. Poza tym deptak to teren Spółdzielni, więc może Zarząd Spółdzielni może go ogrodzić i co wtedy zrobi Rada Miasta?

      • 13 2

  • Potrzeby i potrzeby...

    Jakie mają być koszty i dla jakiego rodzaju mieszkańców? Oraz jakiej ilości. Mnie zastanawia rozpoczynanie kolejnych modernizacji w kontekście zaniechania tych , które miały skrócić przejazd tramwajem z okolic Wrzeszcza na Morenę. Rozumiem sprzeciw mieszkańców ul Obrońców Getta Warszawskiego ale nie rozumiem zaniechania rozwiązania przez ul Do Studzienki. Zwłaszcza , że ulica ta będąca w samym centrum miasta ,straszy widokiem , nawet mało wrażliwe osoby. Gdy po zbudowaniu tam linii mogło by dojść do wielu zmian poprawiających wizerunek tej ulicy ( jak to zwykle dzieje się przy takich modernizacjach).

    • 33 3

  • Rada obuddzona (2)

    No a teraz w niedzielę rada się budzi i zbiera podpisy na coś co jest już zaklepane, a gdzie była w 2022 no fakt teraz wybory do rad to się pokaże ,że coś robię.jesli plany już są to się nic nie zmieni głodowanie na tak już
    przyklejane i projekt też już jest .Rada dzielnicy Spała.

    • 31 2

    • niczym radny jasienia z radnym majewskim jest za przedłuzeniem PKM do Ujesciska, gdzie byli jak były konsultacje?

      • 1 0

    • zenada

      co to znaczy zaklepane? Rada zbiera jakies podpisy? Rada nawet na dzisiejszej Radzie Miasta geby nie otworzyla. Alez reprezentanci mieszkancow Zaba=ianki zenada

      • 1 0

  • Niedźwiednik żąda dostępu do tramwaju natychmiast !!!! (2)

    • 26 7

    • Na Leśną Górę i Góralską? Gratuluje pomysłu...

      • 3 0

    • Zjedź na dół autobusem i masz tramwaj.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane