• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzielnice - wizje przestrzeni. Wrzeszcz przy Trasie Słowackiego

Krzysztof Koprowski
21 listopada 2023, godz. 08:00 
Opinie (124)
  • Widok na tzw. starą ul. Słowackiego oraz poprowadzoną częściowo nowym śladem Trasę Słowackiego.
  • Zieleniec u zbiegu ul. Słowackiego i Chrzanowskiego.
  • Widok na tzw. starą ul. Słowackiego od strony ul. Chrzanowskiego.
  • Pomiędzy budynkami wciąż w otwartym przebiegu pozostaje Potok Strzyża, wzdłuż którego proponuje się wykonać trakt spacerowy.

Opracowanie Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. Słowackiego, Chrzanowskiego i ReymontaMapka to gotowy plan naprawczy dla przebudowanego dekadę temu fragmentu Wrzeszcza w ramach realizacji Trasy Słowackiego. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o propozycjach zmian w rejonie falowca w Nowym Porcie.



Czy sąsiedztwo Trasy Słowackiego to atrakcyjne miejsce do życia?

Ustalenia opracowania Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL, jego głównie założenia przypominamy w ramce na dole), autorstwa Biura Rozwoju Gdańska, dla rejonu ul. Słowackiego, Chrzanowskiego i Reymonta to próba wdrożenia niezbędnych zmian po realizacji Trasy Słowackiego (na tym odcinku jako al. Żołnierzy Wyklętych), w ramach której pominięto aspekt urządzenia dobrej jakości przestrzeni publicznej.

Nie brakuje głosów wskazujących, że Trasa Słowackiego nie rozwiązała długofalowo problemów zatorów drogowych, a wręcz przeciwnie:
  • wtłoczyła na Dolny Taras jeszcze większą liczbę aut (które teraz stoją w szerszych korkach),
  • przyczyniła się do niekontrolowanego rozwoju przedmieść (zwłaszcza Banina),
  • zdegradowała przestrzeń w bezpośrednim sąsiedztwie (w tym wymusiła przykrycie Potoku Strzyży i likwidację zielonego klinu zieleni nadwodnej).

Trzy warianty przedłużenia Trasy Słowackiego przy lotnisku Trzy warianty przedłużenia Trasy Słowackiego przy lotnisku

Potencjały zagospodarowania terenu w ramach opracowania GPL. Potencjały zagospodarowania terenu w ramach opracowania GPL.

Próba stworzenia atrakcyjnej przestrzeni przy Słowackiego



Ponad dekadę temu włodarze i urzędnicy pozostawali głusi na apele zaprojektowania Trasy Słowackiego jako miejskiej alei. Dzisiaj, gdy nikt nie ma już wątpliwości co do negatywnego wpływu tej arterii na Wrzeszcz, podejmuje się próby ratowania resztek przestrzeni publicznej, które nie zostały zaanektowane przez ruch i postój samochodów.

Opracowanie GPL sugeruje w tym zakresie wytworzyć przyjazną pieszym przestrzeń w tzw. starej ul. Słowackiego w sąsiedztwie obiektów handlowych:
  1. przy skrzyżowaniu z ul. ChrzanowskiegoMapka,
  2. przy skrzyżowaniu z ul. ReymontaMapka.

Wytyczne do projektów wskazane w opracowaniu GPL. Wytyczne do projektów wskazane w opracowaniu GPL.

Wyniesienie fragmentów ulic oraz fontanna na zieleńcu



W obu wymienionych lokalizacjach opracowanie wskazuje potrzebę wykreowania placów z dużym udziałem zieleni (w tym drzew) oraz elementami małej architektury. Ponadto w drugiej lokalizacji przewiduje się wyniesienie fragmentów ul. Reymonta celem utworzenia wygodnych przejść dla pieszych.

W pobliżu ul. Chrzanowskiego plac projektuje się jako element ściśle powiązany kompozycyjnie z dawnym przebiegiem ul. Słowackiego oraz zieleńcem po drugiej stronie ulicyMapka (do zachowania oraz doposażenia o element sztuki lub fontannę).

  • Obiekt handlowy przy ul. Słowackiego - Chrzanowskiego, gdzie postuluje się utworzenie placu z zielenią.
  • Obiekt handlowy przy ul. Słowackiego - Chrzanowskiego, gdzie postuluje się utworzenie placu z zielenią.
  • Starodroże ul. Słowackiego, wzdłuż którego postuluje się nasadzenia drzew.
  • Starodroże ul. Słowackiego, wzdłuż którego postuluje się nasadzenia drzew.

Dawny przebieg ul. Słowackiego w nowym wydaniu



Starodroże ul. Słowackiego postuluje się przeprojektować w taki sposób, aby podkreślić dawną oś ulicy szpalerem drzew oraz uporządkować parkowanie - w szczególności poprzez uniemożliwienie parkowania na chodnikach oraz w poprzek osi kompozycyjnej.

Wykorzystanie potencjału otwartego przebiegu Potoku Strzyży



W opracowaniu przewiduje się utworzenie zupełnie nowego powiązania pieszego o charakterze spacerowym - wzdłuż ocalałego fragmentu otwartego koryta Potoku Strzyży. Od tego ciągu powinny odchodzić powiązania poprzeczne - w tym przez wymagający naprawy mostek w sąsiedztwie budynku Partyzantów 91/93Mapka.

Jak zagospodarować przestrzeń nad wodą? Gdańsk przygotował wytyczne Jak zagospodarować przestrzeń nad wodą? Gdańsk przygotował wytyczne

Istotnym elementem jest podtrzymanie funkcji zieleni na niezabudowanych terenach w pobliżu Potoku Strzyży, które dodatkowo będą służyć retencji wody np. w formie ogrodów deszczowych.

  • Potok Strzyży w przebiegu otwartym pomiędzy budynkami.
  • Zamknięty i zniszczony mostek nad Potokiem Strzyży.
  • Wiata śmietnikowa ustawiona tuż obok wejścia w alejkę spacerową między blokami.
  • Zarastająca alejka spacerowa pomiędzy blokami.

Alternatywny ciąg spacerowy między blokami



Nowe powiązanie piesze przewiduje się także podtrzymać i rozbudować na północ względem ul. Słowackiego. Bazuje się tutaj na układzie chodników wzdłuż bloków Reymonta 15-17-19Mapka, które po modernizacji i rozbudowie pozwolą na wygodne przejście od ul. Chrzanowskiego aż po rejon ul. Makuszyńskiego, a stamtąd (poza granicami GPL) w stronę np. terenów leśnych przy ul. ArciszewskiegoMapka.

Punkt widokowy przy ul. Słowackiego i Arciszewskiego Punkt widokowy przy ul. Słowackiego i Arciszewskiego

Poprawa estetyki wiaty śmietnikowej oraz ekranów akustycznych



Warto zauważyć, że w opracowaniu sugeruje się odtworzenie charakterystycznych okrągłych placów rekreacyjnych, a także estetyzację wiaty śmietnikowej, która jest usytuowana... pośrodku wejścia w alejkę spacerową (przy budynku Reymonta 19Mapka).

Wzdłuż Trasy Słowackiego w zakresie ekranów akustycznych postuluje się ich likwidację, poprawę estetyki lub/i lepsze doświetlenie przestrzeni tuż za nimi, a także docelową budowę przejścia naziemnego na wysokości ul. ReymontaMapka.

  • Ekrany akustyczne wzdłuż Trasy Słowackiego.
  • Ekrany akustyczne wzdłuż Trasy Słowackiego.
  • Ekrany akustyczne wzdłuż Trasy Słowackiego.

Potencjalny teren inwestycyjny, udział Rady Dzielnicy



W ramach opracowania GPL we Wrzeszczu wskazuje się jeden potencjalny teren inwestycyjny - zabudowy mieszkaniowo-usługowej na terenie parkingu przy ul. ChrzanowskiegoMapka. Taka zmiana jest dopuszczona planem zagospodarowania z 2009 r.

Opracowanie GPL powstało w toku długiej dyskusji BRG z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Rada przedstawiła szereg uwag dotyczących kształtowania przestrzeni publicznej, choć już wcześniej składała wnioski w zakresie przebudowy tzw. starej ul. Słowackiego czy budowy Trasy Słowackiego, które w znacznej mierze zostały wówczas nieuwzględnione przez urzędników.

Dokument GPL można zatem uznać za pierwsze oficjalne podejście do rewitalizacji przestrzeni zdegradowanej przez Trasę Słowackiego. Ostateczna wersja opracowania została zaakceptowana uchwałą Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny w grudniu 2022 r.

(Artykuł z 2015 r.) Mikrostrategie dla czterech dzielnic Gdańska, w tym Wrzeszcza Górnego (Artykuł z 2015 r.) Mikrostrategie dla czterech dzielnic Gdańska, w tym Wrzeszcza Górnego

Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)



Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.

Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.

Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.

Materiały przygotowane przez BRG mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.


Miejsca

Opinie (124) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Studiowałem jak ta trasa powstała i już widziałem , że jest fatalnie zaprojektowana (8)

    Kto odpowiadał za kształt trasy Słowackiego? Gdzie był prezydent miasta i jego zastępcy? Kto z DRMG kierował projektem? Jak zwykle odpowiedzialność rozmyta.
    Zbudowano antymiejski twór, pełen barier i ekranów, bez przejść naziemnych, rozdzielający dzielnice. Bez drogi rowerowej po obu stronach, co powinno być standardem przy tak ważnej arterii i co najważniejsze, tam powinien być tramwaj.
    Jeszcze jedna rzecz, jak się stawia nowy budynek to za kilka lat go się zastąpi bez problemu, za to złe rozwiązania infrastruktury zostają nawet na wieki. Dlatego nie można oszczędzać na tak ważnej sprawie.

    • 67 22

    • ta sama szajka, która wysługiwala się urzednikami wtedy, jak i dzisiaj

      • 0 0

    • Jako mieszkaniec Wrzeszcza bardzo sobie cenię nową Słowackiego, z roboty zjeżdżam w 15 minut.

      • 3 2

    • to fakt (1)

      tylko, że wtedy nikt nie zwracał na to uwagi- to była tak wyczekiwana i niezbędna trasa...wszyscy się cieszyli że w ogóle powstała!
      teraz dopiero widać ile ma niedoskonałości, ile wypadków na niej było

      • 4 6

      • Tak, tak sami niewinni Janusze urbanistyki z bojanowskim na czele.

        • 1 1

    • A co to za kryterium ta "miejskość"?

      Kto, dlaczego i w jaki sposób ma decydować, czy coś jest wystarczająco "miejskie"? Co to w ogóle za bełkot.

      • 7 2

    • (1)

      Ten brak tramwaju w tym miejscu najbardziej mnie wtedy zdziwił. Jest na to miejsce, łączyłby się z głównym węzłem przesiadkowym ale nieee po co. Lepiej przes Jaśkowa i potem przez zabytkowe kamienice i do końca świata będą się teraz kłócić z mieszkańcami tamtego rejonum którzy blokują inwestycje. A tak to byłoby po sprawie.

      • 11 2

      • Ten tramwaj ciągle może powstać. Wystarczy przedłużyć tory z Brętowa gdzieś przez Ogrodową i Srebrniki.

        • 6 1

    • Właściwie to wielu zwracało i trąbili aż huczało.

      Termin "paradoks Braesa" już wtedy był w użyciu.

      • 4 2

  • Jako mieszkaniec proszę nie.

    Jest dobrze tak jak jest. Nie dopuszczające tych młodocianych inżynierów do projektowania czegokolwiek w tym rejonie. Jak macie za dużo naszych pieniędzy to zróbcie dotacje na wyzowz odpadów, żeby mieszkańcy mniej płacili za odpady. Tak wiem abstrakcja ale to jest pomoc a nie jakieś fanaberie architektoniczne.

    • 0 0

  • (7)

    a ja uważam, że w porównaniu do dawnej Słowackiego sporo się poprawiło. W końcu można dojechać w miarę szybko do IKEi i na lotnisko :) okolice Słowackiego nie są jakieś bardzo zabytkowe - w większości to zwykłe bloki z wielkiej płyty, niewiele jest tam prawdziwych "perełek"

    • 57 27

    • (3)

      Spokojnie, zaraz Baninianie wywalczą przedłużenie Słowackiego, to korki będą nawet przy ślepej odnodze do lotniska.

      • 15 11

      • (2)

        Nie siej paniki. Ma być obwodnica Banina połączona ze Słowakiem a wiec połączenie z obwodnica metropolitalną. To że mieszkasz od lat w blokach Przymorza itd nie znaczy że miasto nie będzie się zmieniać. Zaakceptuj lub wyprowadz się do Kartuz.

        • 5 6

        • (1)

          Na razie to Kartuziaki chcą narzucać swoje wizje mieszkancom Przymorza, choć nie płacą tutaj żadnych podatków. To nie mieszkaniec Przymorza rozjeżdża trawniki autem w Kartuzach czy Baninie, a odwrotnie.

          • 7 6

          • Jesteś pewien

            Ja widzę rozjezdzajacych trawniki i stawiajacych wszędzie swoje gruzy gdańszczan i Gdynian na Kaszubach w każdy weekend

            • 1 1

    • masz plusa za odmianę IKEi

      :) Dziś trzeba doceniać nawet tak małe rzeczy

      • 2 2

    • (1)

      Ale w tych blokach z wielkiej płyty też mieszkają ludzie, którzy chcieliby choć nieco przyjaznej przestrzeni koło domu, a nie ekranów, spalin i czekania 5 minut na zmianę światła dla pieszych na zielone.

      • 3 2

      • Jest na to rozwiązanie - wyprowadź się z miasta to jakiejść mniejszej wioski. Za cenę mieszkania będziesz miał dom, pewnie ze 150m2 i ogród. Albo - albo. Nie da się mieć wszyskiego.

        • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Trasa była niezbędna, ale wnioski są prawidłowe. Rozcięła miasto na dwie części, tak samo jak trasa oddzielająca Łąkowa i Dolne Miasto od Śródmieścia. Do tego lepsza dostępność drogowa zawsze generuje jeszcze większe korki, bo jest coś w instynkcie ludzi, żeby się w nie wpychac. Niestety, nawet jakby drogowcy zburzyli pół Wrzeszcza i zrobili 5 pasów w każdą stronę, zaraz i tak byłyby tam korki, plus rozlalyby się nowe osiedla na wypizdowach wzdłuż niej. Tak to niestety działa. W przypadku Słowackiego chociaż dobre i to, że zachowali dużo przejść naziemnych, bez rozpędzania się z wpychaniem pieszych i niepełnosprawnych w zasikane, drogie w eksploatacji tunele, tak jak np. przy Okopowej.

    Ja wiem, że Polacy kochają bylejakość, ale zrozumcie - Gdańsk to nie biedo-Kalinignrad, lata 70 mamy już dawno za sobą.
    PS- Słoików nie pytam o zdanie.

    • 78 35

    • Do czego ta trasa była niezbędna? (9)

      Bo ja nie widzę ani przyspieszenia komunikacji miejskiej, ani rozwoju biznesu w okolicach trasy, ani lepszego dojazdu. Zamiast tego można było porządnie zbudować pkm z rozjazdami w obydwu kierunkach i przebudować gruntownie dworzec Wrzeszcz. Ale wybrano wariant poszerzania korka, wielu ludzi mówiło o tym już podczas budowy. A teraz mamy wydane miliony i plan naprawczy, No kto mógł się spodziewać.

      • 21 12

      • Trasa była potrzebna choćby na lotnisko. (1)

        Nie widzisz biznesów powstających w okolicy? A intel, a rozbudowane lotnisko o kolejny terminal, a centrum Matarnia i inne firmy przy lotnisku? Tego nie było na 'starej' Słowackiego.

        • 13 4

        • po taniości?

          i dobrze,po co budowali,jak nie było dojazdu?

          • 1 0

      • Nie wiem ile masz lat ale chyba nie pamiętasz (3)

        Jak to wyglądało jak cały ruch szedł przez starą Słowackiego, o każdej porze dnia i nocy był korek co najmniej od wiaduktu nad torami z Kościuszki jak nie wcześniej aż do ronda La Salle

        • 16 1

        • Ronda wtedy jeszcze nie było.

          • 1 0

        • A jakże, pamietam. No i jak poszło? (1)

          Dokąd teraz jest korek? Bo co tamtędy jadę to do wiaduktu :) :) :)

          • 8 3

          • Pamiętasz czy wydaje Ci się że pamiętasz?

            Jeździłem 227 z Moreny na Żabiankę. Korek na starej Słowaka był zawsze. Może około 21 się rozluźniało.

            • 3 3

      • trasa potrzebna była na wyjazdy poza miasto w weekendy

        • 0 1

      • (1)

        Widzisz trasa była potrzebna skoro tyłu ludzi nią jeździ. Ale nie chodzi o to by budować w nieskończoność ilość pasów tylko o to by tworzyć sieć dróg tak aby można się było poruszać po mieście które się rozwija. I to jest system naczyń połączonych czyli drogi dla samochodów ale też komunikacja miejska i drogi rowerowe. A jeżeli z południa ktoś chce dojechać do pracy np na przymorze to jak ma to zrobić? Teleport? Nie ma szybkiej kolei bo zostało to olane na etapie budowania tamtych terenów.

        • 12 10

        • Czyli narkotyki tez są potrzebne, skoro tak wielu ludzi je bierze?

          • 5 8

    • trasa jest potrzeba ale umożliwiająca szybkie wydostanie się z miasta a nie godzinne stanie w korku

      na dziesiątkach świateł i przejść . Cieszcie się w tym mieście usług że ktoś jeszcze che tam jechać bo ja uważam że nie ma po co.

      • 1 2

    • Ta trasa była potrzebna. Jak w każdym normalnym mieście

      Wcale nie chodzi o 5 pasów w każdą stronę, ale o normalną wylotówkę z miasta, które funkcjonują w każdym normalnym europejskim mieście. Tylko u nas jest jakieś bzdurne filozofowanie.

      • 16 5

  • Opinia wyróżniona

    Urbanistyczny koszmar - priorytet tranzytu nad mieszkańcami. Kultura Cargo. (4)

    Ktoś kto to zaprojektował i zatwierdził nie ma sumienia ani wyobraźni. Autostrada pośrodku starej dzielnicy. Równie prymitywne rozwiązanie jak komunistyczny moloch (Podwale przedmiejskie) rozcinające Śródmieście na dwie części, z których ta Południowa jest dużo gorzej dostępna i upośledzona.

    • 32 22

    • nie komunistyczny, a modernistyczny i wówczas będący w główym nurcie tak w Europie jak i na świecie (1)

      natomiast Nowa Słowackiego to kompromitacja już nasza, wsobna, Solidaruchowo-korpo-postkapitalistyczna. Śmierdzi POPISem.

      • 1 1

      • powinien być tunel

        • 1 0

    • no tak, bo przecież ludzie z dalszych dzielnic, to już nie mieszkańcy

      oni nigdy nie powinni w centrum się pojawiać. Po co drogi w aglomeracji, tylko psują widoki ludziom w centrum.
      Mieszkasz na obrzeżach - stoisz w korkach, masz daleko do niektorych atrakcji i wygód, ale bliżej do lasów, jezior i spokój.
      Mieszkasz w centrum - masz blisko do udogodnień miejskich, masz komunikację, ale też hałas, korki i spaliny.
      Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka jednocześnie.

      • 4 5

    • Dokładnie tak jak mowisz

      Szkoda, że mało kto rozumie, ale w końcu takie dziadostwo było w mieście od dzieciństwa większości.

      • 9 3

  • akurat mieszkam w tej okolicy i znam każdy zakątek - nie sztuka zbudować ładne skwery ale ..... (2)

    jak sobie miasto poradzi z "menelstwem" które zamieszkuje te stare bloki (granicą światów jest Chrzanowskiego - na Garnizonie mieszka już nowe społeczeństwo). Wystarczy zobaczyć podwórka i okolice sklepów z alkoholem.

    • 5 2

    • Otwieranie monopoli z sieciówki ,Borys wszedzie.

      To problem gdański,natłok sklepów monopolowych.Dosłownie wszędzie.Nawet przy placu zabaw w Nowym Porcie w falowcu otwarto taki sklep z artykułami pierwszej potrzeby.Rozpijanie społeczeństwa! Igrzyska dla meneli!

      • 1 0

    • Na Garnizonie mieszka nowe, ale wcale nie lepsze społeczeństwo.

      To ze ładniej wyglądaja budynki, nie oznacza, ze mieszkaja tam inni ludzie. Zobaczymy co zostanie z garnizonu za 30 lat. A ludzie sa różni. Tym bardziej na Garnizonie gdzie mieszka w duzej czesci ludnosc napływowa, ze swoimi dziwnymi przyzwyczajeniami i tradycjami wiejskimi.

      • 4 0

  • Nieźle się ktoś nachapał przy tych paskudnych ekranach (7)

    Czy naprawdę trzeba było to instalować, skoro teraz mowa o likwidacji?
    I jak się żyje z widokiem na takie brzydactwo?

    • 61 10

    • Żyje się ciszej.... (3)

      A, że widok paskudny - bez nich miałby być lepszy? Jakie to widoki można mieć w centrum miasta w mieszkaniu na parterze?

      • 9 6

      • co było pierwsze?

        • 0 0

      • Można zrobić to lepiej (1)

        Studenci udowodnili że już niski mur może skutecznie tłumić hałas generowany przez pojazdy głównie wytwarzany poprzez toczenie się kół. Układ wydechowy i silnik znajdują się również nisko i nie trzeba stawiać 5metrowych barier. Wystarczyłoby postawić niski nawet metrowy mur a wewnątrz zrobić nasadzenia krzewów całość dopełnić szpalerem drzew i mamy cudowną aleję bez sztucznych rdzewiejących tworów bazgranych przez zepsutą młodzież.

        • 7 2

        • Rozumiem, że metrowy murek również ochroni tych na 1 i 2 piętrze, a szpaler drzew wyrośnie natychmiast :)

          • 1 2

    • Takie były przePiSy

      Gdy to planowano i budowano takie były wymogi. Ochrona akustyczna ponad wszystko, tu dosłownie ponad budynki.

      • 3 0

    • (1)

      Żyje się rewelacyjnie, ważne że ktoś krócej stoi w korku w drodze ze świątyni bałtyckiej do swojego wypizdowa, swoim cieknącym rupieciem...

      • 12 11

      • Wszystkie dzielnice poza Wrzeszczem to wypizdowo?

        Czy tylko niektóre? Gdzie jest granica ustanowiona przez jaśnie pana która oddziela rodowitego gdańszczanina od śmierdzącego plebsu? Rondo de La Salle'a? Czy może pas wzdłuż Grunwaldzkiej szeroki na 100m?
        Czy łaskawy Pan pozwoli raz w miesiącu prostemu człowiekowi na przejazd w drodze na 'targ' pod swoją rezydencją w bloku?

        • 14 5

  • Dlaczego nic się nie dzieje wzdłuż Partyzanów, Sosnowa, de'Gaulla (2)

    Matki Polki. Jedyne co zrobiono to nazwano skwer przy Matki Polki Bohaterów Mariupola. Nawet nie zapytano mieszkańców czy chcemy taką nazwę.

    • 5 1

    • NAzow ważniejszy niż remont

      faszyzm wygrywa z mieszkańcami

      • 1 0

    • Latarnie

      Kilka dni temu postawili na tym skwerku nowe latarnie. Żeby bohaterom było jaśniej.

      • 0 2

  • "rewitalizacja sasiedztwa..." (6)

    A kiedy trasa Slowackiego zostanie dokonczona?
    Zgodnie z pierwotnymi zalozeniami.

    • 28 4

    • (1)

      Na szczęście nigdy

      • 2 11

      • Na szczęście? Czyje? Lidla czy domków Fińskich?

        budowa odcinka "Słowackiego" od Al. Rzeczypospolitej do Al. Gen. Józefa Hallera była uwzględniona w warunkach decyzji środowiskowej dla całej inwestycji.
        Nikt nią badał jak to co mamy teraz wpłynie na ruch, mieszkańców, środowisko itd.

        • 2 0

    • (1)

      Mam nadzieję że nigdy

      • 7 11

      • Dlaczego?

        • 1 0

    • ważniejsze są atrakcje dla szlachty z garnizonu

      • 6 0

    • jutro

      • 4 3

  • A budowy odcinka "Słowackiego" od Al. Rzeczypospolitej do Al. Gen. Józefa Hallera?

    Pamiętny projekt Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk Trasa Słowackiego. Czy ktoś wie co słychać w temacie budowy odcinka "Słowackiego" od Al. Rzeczypospolitej do Al. Gen. Józefa Hallera? Badania oddziaływania na środowisko były robione z uwzględnieniem tego odcinka a mam wrażenie, że temat umarł. Decyzja środowiskowa dla budowy trasy nie brała pod uwagę braku tego połączenia. A go brak.
    Czy ktoś o tym jeszcze pamięta?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane