• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Nowe osiedle blisko morza

Ewa Budnik
4 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Budowa osiedla jest zaawansowana w 32 proc. Pierwsi mieszkańcy klucze otrzymają najpóźniej w I kw. 2024 roku.

W cyklu Trójmiasto w Budowie regularnie odwiedzamy place budowy, by dokumentować jak zmieniają się istotne przestrzenie Gdańska, Sopotu i Gdyni. Ostatnio relacjonowaliśmy, jak zmienia się otoczenie ECS w Śródmieściu Gdańska. Tym razem pokazujemy zmiany w gdańskim pasie nadmorskim, gdzie przy ul. Czarny DwórMapka wyrastają bryły nowego kompleksu mieszkaniowego.



Jaka zabudowa powinna powstawać w pasie nadmorskim?

W miejscu, gdzie właśnie powstają budynki osiedla Bulvar, jeszcze nie tak dawno stał hotel Dal otoczony żółtymi, jednopiętrowymi budynkami, w których swoje siedziby miało wiele niewielkich firm.

W październiku 2020 roku hotel oraz część baraków zniknęły z powierzchni ziemi. Za wyburzenia odpowiadał nowy właściciel - spółka Sea Park, której udziałowcami są trójmiejscy deweloperzy: PB Górski, RWS Investment Group oraz Intuo.

Grunt położony kilkaset metrów od gdańskiej plaży przeznaczony został na zabudowę wielofunkcyjną, głównie mieszkaniową. Budowa rozpoczęła się pod koniec 2021 roku według projektu pracowni Stalprojekt.

Widok na zatokę dla każdego mieszkańca



Na tym etapie budowy już widoczne są betonowe bryły będące zarysem nowego osiedla. Pozwolenie na budowę obejmuje budowę siedmiu budynków w dwóch etapach. W trakcie realizacji jest pierwszy z nich, w planach jeszcze trzeci - w bezpośrednim sąsiedztwie wybudowanego do 2011 roku osiedla Rezydencja Marina.



Wszystkie trzy budynki będące teraz w budowie będą miały 13 kondygnacji nadziemnych i posadowione są na wspólnej hali garażowej. Ten, którego budowa jest najbardziej zaawansowana stoi dokładnie w miejscu, gdzie stał hotel Dal. W sumie powstanie tu 205 mieszkań i 246 miejsc postojowych.

Najmniejszy budynek, przy samej ulicy, również będzie wysokości dwunastopiętrowca, ale liczba pięter będzie w nim mniejsza. Ze względu na wyższą wysokość wnętrz i najlepsze widoki będzie miał tylko 21 lokali - apartamentów. Na jednym piętrze zaplanowano tu tylko po dwa mieszkania, a na najwyższych po jednym.

Na wszystkich dachach budynków znajdą się zielone tarasy widokowe dostępne dla wszystkich mieszkańców. Jeszcze jedna zielona przestrzeń dostępna tylko dla mieszkańców powstanie pomiędzy budynkami powstającymi bliżej ulicy, nad pierwszym piętrem. Pod nim zaplanowany został fitness, z którego korzystać będą mogli mieszkańcy inwestycji.

  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
  • Osiedle Bulvar realizowane będzie w trzech etapach. Pomiędzy budynkami wiódł będzie pasaż wypełniony zielenią i ogródkami restauracji.
Pomiędzy budynkami pierwszego i drugiego etapu powstanie całkowicie wyłączony z ruchu kołowego pasaż (wjazdy do garażu zaplanowano po obrzeżu osiedla). Według zamysłu będzie to "żywa" część osiedla, tu znajdzie się miejsce na zieleń, małą architekturę, a także ogródki lokali gastronomicznych, które rozgoszczą się w parterach.

Budują szybciej, niż zakładali



Według harmonogramu budynki pierwszego etapu oddawane mają być w I i III kw. 2024 roku oraz w I kw. 2025 roku. Jednak Marcin Podlewski, kierownik budowy z PB Górski na podstawie stopnia zaawansowania prac przewiduje, że odbiory będą wcześniej niż planowano. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych największy zapas w harmonogramie przewidziano na prace ziemne, ale te udało się wykonać bez większych komplikacji.

- Obudowę wykopu wykonano z 228 pali o średnicy 500 mm. Ich całkowita długość to ponad pięć kilometrów. Obudowę wykopu i jego dno wstępnie uszczelniono w technologii soilcrete, co pozwoliło znacznie zredukować ilość napływającej wody i wykonać właściwą izolację przeciwwodną podziemnych części budynku - opowiada Marcin Podlewski. - Uszczelnienie pozwoliło zatrzymać napływ około 80-90 proc. wód gruntowych. Resztę musieliśmy na bieżąco pompować. Trwało to do momentu, kiedy ciężar konstrukcji zrównał się z wyporem wody, czyli do czasu wybudowania stropu nad parterem.
Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników

Pod zabudową znajdują się dwa poziomy hal garażowych, w tym niższa hala znajduje się na poziomie wód gruntowych - to najlepiej obrazuje, jaki w tym miejscu jest poziom wód gruntowych.

- Na dzisiaj zaawansowanie budowy to 32 proc. Trwają prace stanu surowego w dwóch budynkach, a w tym, którego budowa jest najbardziej zaawansowana, murowane są już ścianki działowe w mieszkaniach, rozpoczęto montaż aluminiowej stolarki okiennej i tynkowanie ścian - mówi Marcin Podlewski.
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (257) ponad 10 zablokowanych

  • Wincyj betonu, wincyyyyj!

    Wciąż brakuje chatek kopulatek w Gdańsku dla przyjezdnych!

    • 27 6

  • Republika deweloperów w Gdańsku kwitnie jakwidac mowił o tym nawet Jarosław Wałesa kandydat na prezydenta Gdańska

    Ze trzeba w koncu skonczyc z tą patodewoloperko z republika deweloprów i skupowaczami mieszkan na wynajem!
    A tu jak widac tylko poczatek zakorkowac juz zakorkowana ulice ruch przytych betonowy jest ogromny hałas jeszcze wiekszy a miejsc do zaparkowania naturalnie tyle co kot na plakał.
    Uratować nas moze tylko zmiana wladzy Gdańska. Bo jak widac oni maja juz chec na Park Reagana juz jedno osiedle tam jest kolejne są w POczekalni.Wytnie sie ten cały las przy ulicy bo trzeba droge poszerzyc i wcisnac tam tramwaj ,a potem jak tramwaj tto i przystanki muszą byc a potem kolejne osiedla od trony parku bo poco tyle zieleni ma byc pusta.

    • 34 5

  • Wstretnie to wyglada ,jak budowali pierwsze bloki to zachwalali ze z widokiem na morze portport zamykają widok zasłoniły inne bloki !a Polak płacze i płaci !to jest gangsterka trojmiasta dowodzi nimi rudy !

    • 24 5

  • Okropieństwo. (2)

    Zarówno pod względem estetycznym jak i urbanistycznym.

    Pozbawiona duszy i umiaru zabudowa nakierowana na niewymagającego odbiorcę, zapewne instytucjonalnego.

    Niszczymy tereny zielone na rzecz kompletnej szmiry z pod ręki przeciętnych stażystów, bo architektami ich nazwać nie można.

    • 38 3

    • spoko. przyjdzie tsunami i teren się wyrówna... :)

      • 4 0

    • też mam takie pierwsze wrażenie

      jaką wiochę we łbie musi miec ten architekt? Co to w ogóle jest? Kostka rubika czy Lego? Zupełnie nie rozumiem kto to opiniuje w Urzedzie Miasta.Przeciez musza byc jakieś minimalne kryteria estetyczne,zwłaszcza w pasie nadmorskim.Ten nieudacznik narobil w tym miejscu swoich odchodów i zostawi nas na dziesieciolecia z tymi makabryłami tuż przy morzu.

      • 3 1

  • Codziennie piszecie że jest bieda a to co ?

    • 20 4

  • Filia wysypiska jeszcze niech powstanie.

    Zostawcie ten pas nadmorski w spokoju.
    Zobaczycie, sztorm i tak wam to zabierze.

    • 29 2

  • Natężenie ruchu (5)

    Ciekawy jestem jak mieszkańcy i ich pojazdy wpłyną na płynność ruchu w tym miejscu.

    • 70 7

    • Tak jak każdy kierowczyk -- będą korkować swoją przepustowość.

      Czyli będą na siebie naskakiwać. Co mnie nawet bawi.

      • 8 6

    • w razie czego to zawęzi się to co można, zasłupkuje każdy wlny metr kwadratowy, zamontuje garby i spowalniacze

      chociaż i tak jest już wąsko i garbato ale to Gdańsk przecież, tu się nikt nie przejmuje że się wtyka kolejne blokowce z dojazdem do osiedla jedną wąską ulicą. Przecież i tak wszyscy przesiąda się ochoczo na zbiorkom z falą 1.0, rower mevo 2.0 a w ogóle to za pare lat mamy nie miec samochodów bo na ekeltryi już nie starczy spłacając kredyty od tych mieszkań

      • 21 5

    • o to dewelopera

      głowa nie boli

      • 6 1

    • Puszczą tramwaj

      • 1 1

    • Że co?

      Tam przejeżdża kilkanaście tysięcy samochodów dziennie, a zamieszka max 500 osób.
      Co to ma niby zmienić, będą wszyscy wyjeżdżali o tej samej porze?

      • 2 1

  • Jak to wszystko na wizualizacjach pięknie wygląda, a potem g**no i betonoza wychodzi

    • 28 2

  • Kogo na to będzie stać? Chyba córki i synusiów polityków, cwaniaków z Energi itd. (1)

    nawet dzieci rolników z Kaszub chyba nie dadzą rady 15-18 tysi za metr...

    • 30 3

    • Damy, damy, sie nie boj

      • 7 1

  • Czy to chodzi o te mieszkania o metrażu od 12 do 21 m2?

    Tak pytam z ciekawości...

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane