- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (63 opinie)
- 2 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (9 opinii)
- 3 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (15 opinii)
- 4 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 5 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
Jak zmienią się tereny Dalmoru w sercu Gdyni
Pierwsze budynki na pirsie należącym do Dalmoru zaczną powstawać w przyszłym roku. Deweloper już planuje budowę kolejnych apartamentowców w sąsiedztwie, a właściciel gruntu - Polski Holding Nieruchomości - budowę biurowców u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego. Tymczasem w budynkach dawnych chłodni powstaną mieszkaniowe i biurowe lofty.
Tuż obok budynków mieszkalnych powstanie marina z trzema pomostami. Za jej budowę zapłaci PHN. Właśnie kończą się prace projektowe toczące się równocześnie w gdyńskich pracowniach Arch Deco (budynki) i Wuprohyd (marina).
Cały teren należący do Dalmoru jest jednak znacznie większy i liczy ok. 9 ha.
- Na tym terenie może powstać 300 tys. metrów kwadratowych zabudowy, z czego po 1/3 przeznaczone będzie na funkcje biurowe, usługowe i handlowe. Budowa mariny to nasza inwestycja w ten teren, która ma podkreślić klimat i potencjał tego miejsca, a także przyciągnąć kolejnych inwestorów. Nie ma wielu miejsc w Polsce, gdzie można mieć apartament, garaż i jacht w tym samym miejscu. Marina powstanie za sprawą spółki Marina Molo, która jest w 100 procentach własnością PHN-u - wyjaśnia Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor S.A.
Wracając do inwestycji mLocum: firma nie chce poprzestać na sześciu budynkach Yacht Parku. Umowa z Dalmorem pozwala jej złożyć ofertę na rozszerzenie tej inwestycji. mLocum przedstawiło już propozycję zagospodarowania wewnętrznej części pirsu kolejnymi budynkami mieszkalnymi, w których mogłoby znaleźć się 12 tys. m kw. powierzchni mieszkalnej.
Jeśli Dalmor przyjmie tę ofertę, ogłoszony zostanie kolejny konkurs architektoniczny na zabudowę, która miałaby tu powstać.
Nie są to łatwe ani tanie inwestycje, bo na terenie pirsu woda znajduje się 1,8 metra pod powierzchnią gruntu, tymczasem pod każdym budynkiem (czy to mieszkalnym, czy biurowym) musi powstać co najmniej jednokondygnacyjna hala garażowa.
Z drugiej strony pirsu, w budynkach Chłodnia 1 i Chłodnia 2 planowane jest powstanie tak oczekiwanych w Trójmieście loftów, autentycznych, bo w rewitalizowanych budynkach przemysłowych. Pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku na temat tej części projektu będzie wiadomo więcej.
Biura w drugim etapie
PHN myśli o samodzielnym zabudowaniu zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego biurowcami.
- Chcemy utrzymać dobre tempo inwestowania w tym miejscu, choćby dlatego, że ponosimy ogromne koszty uzbrojenia terenu. Planowana zabudowa biurowa nie będzie bardzo wysoka, ale jej dominanta może mierzyć nawet 90 metrów, czyli tyle, ile niższa wieża Sea Towers. Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić konkurs na projekt architektoniczny zabudowy, która miałaby powstać w tym miejscu; taki, który przewidywałby etapowanie tej części inwestycji - mówi Krzysztof Rychlicki.
Dalmor jest firmą mocno związaną z gospodarką morską. Dlatego, jak przyznaje prezes Rychlicki, firmy z sektora morskiego (również zagraniczne) interesują się najmem powierzchni biurowych w tym miejscu deklarując, że lokowałyby tu swoje siedziby i oddziały.
Póki co najemcy, którzy chcą mieć biuro w tym rejonie mogą zainteresować się najmem w modernistycznym, należącym do Dalmoru budynku przy ulicy Waszyngtona 34-36 . Budynek ma 4,4 tys. m kw. powierzchni najmu, z czego 15 proc. jest wolne. W tej chwili trwa tu remont.
- Przebudowujemy cały budynek. Będą nowe windy, recepcja, wejście główne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zmieniona aranżacja korytarzy, wyremontowane powierzchnie niewynajęte - opisuje zakres prac Krzysztof Rychlicki.
Nie tylko Gdynia
Tereny po Dalmorze to nie jedyne inwestycje PHN w Trójmieście. W tym firma podpisała przedwstępną umowę kupna drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia w Gdańsku.
Holding jest także właścicielem 40 ha gruntu przy obwodnicy, nieopodal gdańskiego portu lotniczego . Istnieją już wstępne plany dotyczące sposobu zagospodarowania tego terenu. Zostaną one upublicznione w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Od grudnia 2011 r. jest częścią grupy kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Nabrzeża w centrum Gdyni z lotu ptaka.
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (227)
-
2015-11-26 21:42
Gdynia tu się urodziłem
Moja kochana GDYNIA
Miasto z morza te magiczne miejsca zawsze zostaną w sercu i pamięci żądza pieniądza pazernych ludzi doprowadza do takiego stanu.- 6 3
-
2015-11-26 21:54
A jak tam Muzeum Żeglarstwa na końcu pirsu?
Już zbudowane?
- 5 0
-
2015-11-26 22:07
TAK ZESZPECIC TO PIEKNE MIEJSCE
Tu powinno powstac cos podobnego - jak Baltic Park Molo w Swinoujsciu - a nie takie kurniki - z widokiem recznikow i majtek na balkonach .
- 13 3
-
2015-11-26 22:11
Zaraz zaraz - coś tu nie gra !
Kto doprowadził do uchwalenia planu - bloki na pirsie ?Kto rozwalił Dalmor ?PLO , stocznie ?wybudował kosmodrom i gdzie się dało powpychał parcele pod dewelopere ?Nasz kochany Szczuro , Stępa i Karzyński.Pozdrowienia od Kwiatkowskiego , bęcwały !Nad basenem PrezyDenta zwisa Tałer podparta dwoma paskudami typu szafa z Władzia a pirs obes......rany będzie budami jak z Bangaladeszu .Okno na trzeci świat .Jest tam jakiś architekt w urzędzie ?
ślepe są , czy co ?Jakieś ściemy konkursy były robione , a wyszły jakieś obskury .- 16 2
-
2015-11-26 22:13
gdynia
wszedzie tylko domy a nic nie robi sie w sprawid drog w miescie za dwa lata wszystko sie zakorkuje
- 5 3
-
2015-11-26 22:49
Ile kosztuje wybudowanie takiego pirsu
To były tereny majace wartość gospodarczą . Jeśli nie Dalmor to port w Gdyni nie ma terenów. Mam nadzieje ,że winni tej zbrodni poniosą karę.Mam nadzieję ,że czas bezkarności z rozgrabienie naszego kraju skończył się . Życzę rządowi PIS-u , żeby im sie udało
- 12 3
-
2015-11-26 22:58
Szkoda czasu na czytanie tych bnialuk. Nie wiadomo, czy to sięuurzeczywistnienia czy to kolejne oopowieści szczurasow z mchu i paproci
- 2 2
-
2015-11-26 23:04
zabudujcie port w gdyni i zasypcie baseny portowe a za kilka lat .............
bedzie na północ od Gdańska największa wioska w Polsce , Gdynia bez portu to porażka - bez morza pozbawieni marzeń
- 12 2
-
2015-11-26 23:12
mieszkania w porcie
Pokazcie mi miasto ktore buduje w porcie mieszkania ,nigdzie na swiecie nie ma tak...
- 12 3
-
2015-11-26 23:52
Żenada
To przesada. W centrum Gdyni takie coś, Gdańsk sobie strzela w kolano ale że Gdynia pozwala na taką beznadzieje w centrum miasta.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.