- 1 Ile kosztuje sprzątanie klatek schodowych? (62 opinie)
- 2 Aranżacje wnętrz. Pokój dla nastolatek (9 opinii)
- 3 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (14 opinii)
- 4 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (15 opinii)
- 5 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (238 opinii)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (194 opinie)
Jak zmienią się tereny Dalmoru w sercu Gdyni
Pierwsze budynki na pirsie należącym do Dalmoru zaczną powstawać w przyszłym roku. Deweloper już planuje budowę kolejnych apartamentowców w sąsiedztwie, a właściciel gruntu - Polski Holding Nieruchomości - budowę biurowców u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego. Tymczasem w budynkach dawnych chłodni powstaną mieszkaniowe i biurowe lofty.
Tuż obok budynków mieszkalnych powstanie marina z trzema pomostami. Za jej budowę zapłaci PHN. Właśnie kończą się prace projektowe toczące się równocześnie w gdyńskich pracowniach Arch Deco (budynki) i Wuprohyd (marina).
Cały teren należący do Dalmoru jest jednak znacznie większy i liczy ok. 9 ha.
- Na tym terenie może powstać 300 tys. metrów kwadratowych zabudowy, z czego po 1/3 przeznaczone będzie na funkcje biurowe, usługowe i handlowe. Budowa mariny to nasza inwestycja w ten teren, która ma podkreślić klimat i potencjał tego miejsca, a także przyciągnąć kolejnych inwestorów. Nie ma wielu miejsc w Polsce, gdzie można mieć apartament, garaż i jacht w tym samym miejscu. Marina powstanie za sprawą spółki Marina Molo, która jest w 100 procentach własnością PHN-u - wyjaśnia Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor S.A.
Wracając do inwestycji mLocum: firma nie chce poprzestać na sześciu budynkach Yacht Parku. Umowa z Dalmorem pozwala jej złożyć ofertę na rozszerzenie tej inwestycji. mLocum przedstawiło już propozycję zagospodarowania wewnętrznej części pirsu kolejnymi budynkami mieszkalnymi, w których mogłoby znaleźć się 12 tys. m kw. powierzchni mieszkalnej.
Jeśli Dalmor przyjmie tę ofertę, ogłoszony zostanie kolejny konkurs architektoniczny na zabudowę, która miałaby tu powstać.
Nie są to łatwe ani tanie inwestycje, bo na terenie pirsu woda znajduje się 1,8 metra pod powierzchnią gruntu, tymczasem pod każdym budynkiem (czy to mieszkalnym, czy biurowym) musi powstać co najmniej jednokondygnacyjna hala garażowa.
Z drugiej strony pirsu, w budynkach Chłodnia 1 i Chłodnia 2 planowane jest powstanie tak oczekiwanych w Trójmieście loftów, autentycznych, bo w rewitalizowanych budynkach przemysłowych. Pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku na temat tej części projektu będzie wiadomo więcej.
Biura w drugim etapie
PHN myśli o samodzielnym zabudowaniu zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego biurowcami.
- Chcemy utrzymać dobre tempo inwestowania w tym miejscu, choćby dlatego, że ponosimy ogromne koszty uzbrojenia terenu. Planowana zabudowa biurowa nie będzie bardzo wysoka, ale jej dominanta może mierzyć nawet 90 metrów, czyli tyle, ile niższa wieża Sea Towers. Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić konkurs na projekt architektoniczny zabudowy, która miałaby powstać w tym miejscu; taki, który przewidywałby etapowanie tej części inwestycji - mówi Krzysztof Rychlicki.
Dalmor jest firmą mocno związaną z gospodarką morską. Dlatego, jak przyznaje prezes Rychlicki, firmy z sektora morskiego (również zagraniczne) interesują się najmem powierzchni biurowych w tym miejscu deklarując, że lokowałyby tu swoje siedziby i oddziały.
Póki co najemcy, którzy chcą mieć biuro w tym rejonie mogą zainteresować się najmem w modernistycznym, należącym do Dalmoru budynku przy ulicy Waszyngtona 34-36 . Budynek ma 4,4 tys. m kw. powierzchni najmu, z czego 15 proc. jest wolne. W tej chwili trwa tu remont.
- Przebudowujemy cały budynek. Będą nowe windy, recepcja, wejście główne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zmieniona aranżacja korytarzy, wyremontowane powierzchnie niewynajęte - opisuje zakres prac Krzysztof Rychlicki.
Nie tylko Gdynia
Tereny po Dalmorze to nie jedyne inwestycje PHN w Trójmieście. W tym firma podpisała przedwstępną umowę kupna drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia w Gdańsku.
Holding jest także właścicielem 40 ha gruntu przy obwodnicy, nieopodal gdańskiego portu lotniczego . Istnieją już wstępne plany dotyczące sposobu zagospodarowania tego terenu. Zostaną one upublicznione w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Od grudnia 2011 r. jest częścią grupy kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Nabrzeża w centrum Gdyni z lotu ptaka.
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (227)
-
2015-11-26 12:03
coś tu chyba nie tak (1)
UM powinien tworzyć nowe zakłady pracy, hale produkcyjne, a nie stawiać kolejne biurowce
- 16 3
-
2015-11-26 13:01
Powinno być to i to ale nie w takiej zaściankowej formie .
- 1 0
-
2015-11-26 12:09
się zastanawiam ... (1)
po jasną cholerę i dla kogo jest to forum i wyrażane w nim opinie?. No bo jeżeli niektóre opinie są { nie napiszę -donosem do prokuratury} było by to wysoce niestosowne w stosunku do wyrazicieli tych opinii !, ale wypadało by żeby,niektórymi wyrażonymi opiniami zainteresowała się prokuratura lub ktoś stosowny -ktoś , kto mógł by ją skomentować , bądz na nią odpowiedzieć !. I teraz podam swój przykład - czy długoletni szanowny pan prezes Dalmoru Krzysztof Rychlicki widzi potrzebe dzielenia się wpływami i zyskami uzyskiwanymi od deweloperów z byłymi wieloletnimi zasłużonymi dla firmy Dalmor pracownikami {wielu z nich odeszło już na wieczną wachte!} ale żyją ich potomni i rodziny !!! ?...jeżeli jest to możliwe to oczekuję krótkiej odpowiedzi - tak lub nie ...
- 13 3
-
2015-11-27 12:08
....
NIE.
- 0 0
-
2015-11-26 12:15
a,muzeum gdzie ?
takie luksusowe miejsce zasluguje na muzeum np:wezlow zeglarskich,kapci domowych lub nadetego EGO
- 10 1
-
2015-11-26 12:17
Betonowa (3)
Gdynia, mieszkania na wynajem kupione przez kolesi władzy i Warszawkę a dookoła dziurawe drogi, bezrobocie i bieda - brawo Szczurek
- 31 6
-
2015-11-26 17:42
Gdzie dziury i ta bieda ? Nie każdy jest łachmanem życiowym ujadającym na forum
- 4 3
-
2015-11-26 18:19
gdzie to bezrobocie? (1)
Jeszcze kiedyś za takim zatesknimy.
- 1 2
-
2015-11-26 19:34
2,5 mln na emigracji, 1,6 na umowach śmieciowych, pewnie drugie tyle "samozatrudnionych", i na dodatek bezrobocie ponad 10% i to tylko to zarejestrowane!, faktycznie kraina sukcesu...
- 3 0
-
2015-11-26 12:24
Pięknie będzie :)) cieszę się
- 6 20
-
2015-11-26 12:28
Ciekawe ild będzie kosztować metr kw.? (2)
Zobaczycie też, że z czasem zamkną Skwer Kościuszki i będzie to wewnętrzna część osiedla snobistycznego. Mieszkańcom i turystom zostanie co najwyżej bulwar. Szkoda.
- 19 2
-
2015-11-26 13:45
Obawiam się, że masz rację
ponieważ robi się wszystko, aby ścisłe centrum było "elytarne"
- 8 0
-
2015-11-26 19:24
Już lepiej jakby ciebie zamknęli, żebyś nie miał klawiatury i nie wypisywał głupot.
- 1 2
-
2015-11-26 12:36
Absolutnie fatalny projekt. Ale konkurs architektoniczny musieli wygrać ci co zawsze.
Samorządność powinna zostać zaorana raz na zawsze za to jak marnują potencjał Gdyni.- 25 4
-
2015-11-26 12:43
Czy to jest zły sen?
Przecież to są jakieś bloczki rodem zza obwodnicy a nie centrum miasta.
Szczurek odejdź już....- 23 1
-
2015-11-26 12:52
Bardzo słabe jak na centrum miasta!
Po co komu biurowce bez dojazdu i parkingów oraz niskie budynki mieszkalne bez lokali usługowych na parterze w samym sercu miasta? Warto się przejść i zobaczyć jak na Gdyni wpłynęła budowa hotelu i biurowca PKO - atrakcyjny teren, który mógł się stać wizytówką Gdyni jest martwy i nieprzyjazny ani dla turystów ani mieszkańców...
- 27 0
-
2015-11-26 12:58
(4)
To serce Gdyni krwawi . Nie tylko tereny po Dalmorze , ale tzw. Skwer Kościuszki jest bardzo zaniedbany ! Broni się tylko przez położenie . Gdyby nie okoliczny krajobraz to pies z kulawą nogą by w te oklice się nie zapuścł .Może wyłączając Błyskawicę i Dar Pomorza.
- 30 5
-
2015-11-26 13:10
Mamy już rozległy zawał !!!!!!
- 4 1
-
2015-11-26 14:21
(1)
nie pierdziel tyle tylko patrz do przodu
- 2 2
-
2015-11-26 19:34
skok z przepaści to też krok do "przodu"
- 0 0
-
2015-11-26 19:27
Upadek, tragedia..... GDdynia upada......port upada.... Kwiatkowski się przewraca w grobie..
Wszystko będzie wyłączone, Skwer Kościuszki upada, ratujcie się kto może.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.