• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncepcja rozwoju Gdańska i Gdyni. Ruszają konsultacje społeczne planów ogólnych

Krzysztof Koprowski
11 kwietnia 2024, godz. 14:00 
Opinie (54)
Plan ogólny będzie wyznaczać ogólne kierunki rozwoju miasta na kilka dekad. To na bazie jego ustaleń będą sporządzane szczegółowe plany zagospodarowania. Plan ogólny będzie wyznaczać ogólne kierunki rozwoju miasta na kilka dekad. To na bazie jego ustaleń będą sporządzane szczegółowe plany zagospodarowania.

Gdańsk i Gdynia rozpoczynają proces konsultacji społecznych planów ogólnych. Dokumenty te zastąpią obowiązujące obecnie studia zagospodarowania przestrzennego i będą nowym obowiązkowym dokumentem wskazującym ogólne kierunki rozwoju każdej gminy. W obu miastach przewidziano spotkania informacyjne w formule online. Każdy chętny może wziąć w nich udział.



W jakiej formule powinny być prowadzone konsultacje społeczne?

Plan ogólny to w dużym uproszczeniu nowa forma dokumentu określającego w skali całego miasta (gminy) najważniejsze elementy docelowego zagospodarowania oraz funkcji przewidzianych na poszczególnych obszarach.

Obowiązek opracowania planu ogólnego wynika wprost ze znowelizowanej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, która wyznacza termin na jego przygotowanie i uchwalenie do końca przyszłego roku.

Nowa wizja rozwoju Gdańska. Powstanie plan ogólny Nowa wizja rozwoju Gdańska. Powstanie plan ogólny

Przyjęcie planu ogólnego jest ustawowym obowiązkiem każdego miasta (gminy) do końca 2025 r. Przyjęcie planu ogólnego jest ustawowym obowiązkiem każdego miasta (gminy) do końca 2025 r.

Plan ogólny zastąpi studium dla całego miasta



Plan ogólny przejmie rolę dotychczasowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, które także sporządzano dla całego obszaru miasta (gminy).

W Gdańsku najnowsze, obowiązujące studium zostało przyjęte przez radnych miasta w 2018 r., a następnie uległo korekcie w zakresie obszaru portu na Stogach w 2019 r. W Gdyni najnowsza wersja studium została uchwalona przez radę miasta w 2019 r.

Gdańsk na uwagi do powstającego planu ogólnego czeka od 15 kwietnia do 14 czerwca br. W Gdyni przyjmowanie wniosków rozpoczęto 3 kwietnia, zaś terminem nieprzekraczalnym jest 10 maja br.


Ministerialny wzór do składania wniosków



Nowością towarzyszącą nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jest Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii w zakresie wzoru formularza dotyczącego aktu planowania przestrzennego, czyli druku do składania propozycji m.in. do planu ogólnego. Osoby, które obawiają się, czy wypełnią wniosek prawidłowo, mogą nawet zapoznać się z przykładowo wypełnionym dokumentem.

Wnioski do planów ogólnych można składać pocztą zwykłą, e-mailem lub w systemie ePUAP na adresy kontaktowe odpowiednio: Biura Rozwoju Gdańska oraz Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni.


Harmonogram spotkań informacyjnych dla mieszkańców



W Gdańsku 25 kwietnia o godz. 17:00 odbędzie się zdalne spotkanie informacyjne dot. planu ogólnego dla wszystkich zainteresowanych. Szczegółowe informacje techniczne zostaną opublikowane w poniedziałek, 15 kwietnia, na stronie Biura Rozwoju Gdańska.

W Gdyni przewidziano dwa spotkania:

Niezależnie od terminów spotkań biura planistyczne obu miast zachęcają do kontaktu ze swoimi pracownikami w razie pytań lub wątpliwości dotyczących sporządzanych planów ogólnych.

Miejsca

Opinie (54) 4 zablokowane

  • Koncepcje,konsultacje,wizualizacje,plany,makiety,oferty,poprawki,wybór wykonawcy....a kiedyś Kazimierz Wielki zarządził budowę 100 zamków i w 20 lat one stanęły...

    • 17 2

  • W Gdansku i Gdyni rządzi patodeweloperka

    Wszelkie uwagi mieszkańców do planów są przez urząd odrzucane. Do nowych osiedli brakuje normalnych dróg dojazdowych, komunikacji, mimo to zezwolenia są wydawane. Ale mieszkańcom to chyba odpowiada, bo znowu wybrali w Gdańsku tą serdeczność...

    • 35 4

  • Ludzi

    się karmi pierdołami i ułudą by mieli poczucie iż ich głos coś znaczy.
    Każde miasto i rządzący i tak robią co chcą i wszystko zależy kto jak głęboko u kogo siedzi w kieszeni

    • 24 0

  • Haha, haha, hahah. Szczególnie w Gdańsku, gdzie konsultacje to pic na wodę, byle tylko deweloper mógł zrobić co będzie chciał. A jak bardzo włodarze są na smyczy, widać chociażby po Wrzeszczu. Właściciele działek Manhattanu, Alioli i obiektu z Biedrą na dole chcą obiekty zburzyć pod mrówkowce na wynajem. Dla mieszkańców oznacza to degradację okolicy, dla właścicieli działek oznacza to łatwy zysk, obciążany dużym kosztem społecznym w postaci dewastacji okolicy. Jakby Letnica Robyga to była za mapa nauczka dla miasta... O dziwo radni już robią fikołki, wzniecając podnietę nad "srodmiejskim" charakterem okolic Grunwaldzkiej. Czyli w praktyce oznacza to zrobienie z dość udanej dzielnicy Hongkongu:) Serdeczności, ku chwale demokracji i konstytucji:)

    • 35 1

  • (1)

    Od dawna wiadomo, że konsultacje społeczne poza dyskusją nic nie dają.

    • 26 1

    • Mają dać umocowanie z góry podjętym wałkom. Taka wisienka na torcie. Jakby każdy mieszkaniec chciał zaorania i zabetonowania wszystkiego pod apartmanty kopulacyjne dla warszawki.

      • 11 1

  • (4)

    Gdyby jedni nie byli zależni od innych...gdyby chodziło tylko o dobro ogółu i wreszcie gdyby myślano od dobrych dwóch dekad to byśmy mieli krainę miodem i mlekiem płynącą. Zastanawia mnie dlaczego robiąc takie plany już kiedyś(na przód) nie zrobiono od razu więcej nitek tramwajowych. No od Chełmu przez Armii aż do Auchan. Od pętli Lostowickiej aż po Borkowo. Kij już z tymi drogami. Kumam,że Unia wymaga zielonego wszystkiego i będą wykreślać powoli auta z dróg no, ale...trzeba było myśleć o torach.

    • 26 3

    • Koszty?... (2)

      Budowa tramwajów trochę kosztuje. Przy okazji jest to forma dojazdu dość powolna. Tramwaj jest optymalny na dojazdy na krótkie trasy, więc z Borkowa czy Auchan nie byłby sensowny w dojeździe do "centrum". Fajna byłaby oczywiście gęsta sieć która pozwalałyby także mieszkańcom Kokoszek dojeżdżać tramwajem do Ąuchan, ale to jednak jest coś co można robić po załatwieniu ważnych połączeń komunikacyjnych. Tu szansę widzę w projektach kolejowych (PKM Południe), docelowo tramwaje mogłyby na obrzeżach dowozić do kolei.

      • 8 1

      • Tramwaj w pasie rozdziału AK nie byłby w niczym gorszy niż kolej (brak kolizyjnych skrzyżowań, rzadko rozmieszczone przystanki). Takie rozwiązania się sprawdzają m.in. w Bydgoszczy czy w Poznaniu, a nie wszędzie istnieją warunki do stworzenia pełnoprawnej kolei.

        • 2 0

      • Mylisz się Kamil. Bimbaj od Oszona do do krzyżówki Havla raptem byłoby góra cztery przystanki czyli jakieś 8 minut bo tam akurat tramwaj mógłby zasuwać.

        • 3 0

    • Na AK od lat urząd miejski nie kwapi się nawet do wydłużenia peronów przystankowych, by trasa miała większą przepustowość, a co dopiero do wydłużenia tramwaju wzdłuż AK.

      • 1 0

  • przecież to jest tylko farsa bo prawo im nakazuje a i ta robia co chca!!I maja gdzies zdanie mieszkanców

    A dlaczego moga olewac mieszkanców Bo 60% mieszkanców nie poszła na wybory czyli moga miec to gdzies

    • 13 2

  • jasne (1)

    pic na wodę fotomontaż, BRG robi wszystko jak procedura mówi, bo muszą, ale konsultacje społeczne i uwagi mieszkańców maja głęboko w D...., i tak wszystko odrzucają i robią "swoje", tzn. pod dyktando developerki i znajomych królika i jego świty, szkoda gadać

    • 33 3

    • Problem w tym, że ty swoja opinie przedstawiasz jako dobro i wole mieszkańców

      To że jakieś aktywiszcza blokuja rozbudowe miasta nie znaczy że ludzie tego nei chca albo po prostu uwazaja ze ich to interesuje.
      Te komentarze wygladaja na pisane przez grupe mala ale zgrana.

      • 2 2

  • Przecież to oszustwo ! nikt nie zwraca uwagi na jakiekolwiek uwagi (7)

    BRG dostaje zlecenie od duzych inwestorow ! i tylko pod nich robi plan a potem się pod nich robi MPZP . Wystarczy popatrzec na okolice LEMA i b,wysoką zabudowę. Miał być tramwaj do Wrzeszcza, nie ma tramwaju dzieki PO KO. Za to budynki i bardzo duzę korki są.

    • 63 15

    • oj oj (1)

      komentarz pisany z lokalnego biura pis.
      Pracujcie pracujcie życzę wam więćej wygranych ale przegranych.

      Liczę że miasto powroci do tradycji Adamowicza i ostrej rozbudowy

      • 3 12

      • Chłopcze nie jestem z pisu

        I prostuje takich nieuków jak ty. Czy ty jesteś z po ko ? Że załatwiłeś zmianę przebiegu drogi tramwaju dla jednego z radnych KO ?

        • 0 0

    • A po co te tramwaje? nie mieszkamy w skansenie (3)

      Buspasy są 10x tańsze od całej infrastruktury tramwajowej - i 3x lepsze, bo autobusy tak nie hałasują, nie niszczą budynków wibracjami. i uwaga - w razie potrzeby potrafią łatwo ominąć przeszkodę lub zmienić trasę!!! A do tego po buspasie mogą jeździć taxi, służby i motocykle. Genialne, nieprawdaż?

      • 1 8

      • Zabierz autobusem 200 osób (1)

        Powodzenia.

        • 6 0

        • tylko dojazdy kolejką.

          • 0 0

      • Ty chyba szkole online

        Robiłeś i podstawy ekonomii to były w niszczarce. Utrzymanie pasa drogowego i jego tworzenie jest droższe w przeliczeniu na pasazera

        • 0 0

    • tak i co zrobisz?

      • 0 0

  • Planowanie i konsultacje wygladaja tak, ze na Przerobce ma powstac schronisko dla bezdomnych ale urzednicy dziwnym trafem zapomnieli poinformowac mieszkancow

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

ERES Annual Conference

600 - 2200 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane