- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (457 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (157 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (288 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (171 opinii)
Okolice Jabłoniowej w Gdańsku. Nowe osiedla i infrastruktura
Nowa szkoła przy ul. Lawendowe Wzgórze z lotu ptaka. Czerwiec 2019
2 września przy ulicy Lawendowe Wzgórze zacznie działać nowa szkoła dla 750 uczniów, w połowie 2020 roku dojechać będzie można do niej tramwajem. Wcześniej, pod koniec tego roku, zakończy się budowa ulicy Nowej Bulońskiej Północnej. Mieszkańcy nowych osiedli mają powody do zadowolenia, nic dziwnego że inwestycji mieszkaniowych w tym obszarze przybywa. Ceny: od 5500 zł za m kw.
Jednym z pierwszych deweloperów był tutaj Murapol, który zrealizował osiedle Orle Gniazdo, a potem biurowiec Nordika. W 2013 roku osiedle Jabłoniowa zakończyło budować Inpro. W 2009 roku Robyg zaczął budować Lawendowe Wzgórza, deweloper ten nadal realizuje inwestycje w tym obszarze. W biurowcu i jednym z pierwszych etapów Lawendowych Wzgórz powstały pierwsze sklepy i przedszkole.
Od tego czasu w okolicy wiele się zmieniło: przede wszystkim przybyło nowych osiedli, a wraz z nimi terenów sportowych i rekreacyjnych, w ramach Centrum Edukacyjnego przy ulicy Lawendowe Wzgórze 1 otwarto przedszkole publiczne. Teraz prace wykończeniowe trwają w szkole. Pierwszy dzwonek ma tu się odezwać 2 września. Szkoła składa się z trzech budynków - dwóch dydaktycznych (pierwszy pomieści 25 oddziałów szkolnych i bibliotekę środowiskową z czytelnią dostępną dla mieszkańców, a drugi - 21 oddziałów) oraz budynku sali gimnastycznej.
Ale to nie koniec. Niezmiernie ważna jest poprawa sytuacji drogowej w tym obszarze. Dzięki budowie Nowej Bulońskiej, poszerzeniu ulicy Warszawskiej oraz budowie linii tramwaju, który dojeżdżał będzie tu przez Morenę i Jasień radykalnie poprawi się komunikacja w tej części miasta. Dla użytkowników samochodów od lat zaletą była możliwość szybkiego wyjazdu na al. Armii Krajowej, jednak Jabłoniowa i Warszawska stanowiły wąskie gardło, nieprzystosowane do obsługi tak dużej liczby nowych użytkowników.
Czytaj także: tramwaj na Nowej Warszawskiej
Teraz korzystać będzie można z Nowej Bulońskiej, która przez Jasień prowadziła będzie na Morenę i dalej do Wrzeszcza. Ta droga oddana ma być do końca 2019 roku (wcześniej było to planowane na lipiec tego roku). Nowa droga to także nowa linia tramwajowa. Według ostatnich zapowiedzi DRMG to zadanie ma zostać ostatecznie zrealizowane w połowie przyszłego roku. Tramwajem podjechać będzie można pod samą szkołę. Do 2021 roku powstać ma także tramwajowe połączenie pomiędzy al. Havla a ulicą Nową Bulońską.
Na prawo od Jabłoniowej - bliżej zbiornika wodnego
Kiedy z Jabłoniowej skręcimy w pierwszą w prawo (jeszcze częściowo gruntową) drogę, naszym oczom ukaże się budowa inwestycji Voda. To realizacja nowego na trójmiejskim rynku dewelopera - firmy Rutkowski Development, która budową mieszkań zajmuje się od 1990 roku, ale na trenie Warmii i Mazur. Siedziba firmy znajduje się w Ełku.
Nazwa pierwszej inwestycji dewelopera na terenie Gdańska (zapowiada on, że będą kolejne) pochodzi od sąsiadującego z budynkiem zbiornika wodnego. Z okien znacznej części mieszkań będzie rozciągał się widok w tym kierunku. Na wspólnej hali garażowej posadowione zostaną dwa pięciopiętrowe budynki wielorodzinne - w każdym z nich znajdzie się 40 mieszkań.
Partery budynków częściowo wypełnione będą lokalami usługowymi, mieszkańcy przechodzić będą przez reprezentacyjne lobby. Chociaż w tej chwili na budowie widać "wychodzący z ziemi" jeden budynek, to cała inwestycja oddana ma być do użytkowania w marcu 2021 roku.
Cena metra kwadratowego zaczyna się w tej inwestycji od 7300 zł.
Przy tej samej osiedlowej uliczce powstają także trzy budynki osiedla Nowa Jabłoniowa realizowanego przez Murapol (te budynki wyraźnie widzą osoby przejeżdżające Armii Krajowej). Budowa jest zaawansowana, mieszkania będą gotowe do odbioru do końca tego roku, ale prace są na tyle zaawansowane, że nowi właściciele lokale będą mogli odebrać klucze prawdopodobnie kilka tygodni wcześniej.
Powstają tu trzy czteropiętrowe budynki, a w nich 224 mieszkania, z czego w sprzedaży zostało niewiele ponad 30 lokali. Posadowienie budynków na wzniesieniu powoduje, że z części mieszkań podziwiać będzie można rozległą panoramę miasta - nawet z niższych pięter.
Cena metra kwadratowego lokali na Nowej Jabłoniowej zaczyna się od 7050 zł.
Niewiele dalej kończy się budowa realizowanego od 2016 roku osiedla Leszczynowy Staw dewelopera Domesta. Zresztą nie tylko budowa, ale też sprzedaż. Przestrzeń tego ogrodzonego osiedla jest niezwykle funkcjonalna - powstały tu: wielofunkcyjne boisko, plac zabaw, tereny rekreacyjne nad stawem,
Sprzedaż mieszkań w tym miejscu jest niemal zakończona. Cena zaczyna się od 5 900 zł za m kw.
Na lewo od Jabłoniowej - bliżej nowej szkoły
To teren, gdzie od dziesięciu lat "urzęduje" Robyg. Flagową inwestycją tego dewelopera w tym miejscu są Lawendowe Wzgórza. Na przestrzeni lat, razem z budynkami mieszkalnymi, powstawały też usługi, przedszkole, tereny sportowe, rekreacyjne i zielone - kompleksowa dzielnica. W tej chwili realizacja Lawendowych Wzgórz dobiega końca - w budowie są cztery ostatnie budynki, w ofercie zostało do wyboru 35 mieszkań. Cena metra kwadratowego zaczyna się tu od 5999 zł.
Od 2015 roku, poniżej ulicy Lawendowe Wzgórze , Robyg realizuje osiedle Stacja Nowy Gdańsk. Osoby, które lubią aktywnie spędzać czas, mogą tu trenować w zewnętrznej strefie fitness z boiskiem wielofunkcyjnym. Na spotkania towarzyskie przewidziana została strefa barbeque.
- W tej chwili mamy na tym osiedlu w ofercie 40 mieszkań, ale dosłownie na dniach wprowadzimy do oferty mieszkania w kolejnym budynku. Jego realizacja niebawem się rozpocznie - mówi Anna Wojciechowska, dyrektor sprzedaży i marketingu w gdańskim oddziale Robyg.
Metr kwadratowy mieszkania w tej inwestycji kupić można w cenie od 6 300 zł.
Najnowszą i najbardziej kameralną inwestycją Robyg w tym obszarze jest osiedle Zielony Widok. Będzie to zaledwie dziesięć budynków. Pierwszych pięć jest w budowie - powstają tu mieszkania w układzie od jednego do czterech pokoi. Budynki położone będą wokół zielonych nasadzeń, które docelowo między budynkami stworzyć mają mały park. W tej chwili w sprzedaży są tu 44 mieszkania w cenie od 6400 zł za m kw. Mają one być gotowe do odbioru pod koniec 2020 roku. Nowy etap deweloper planuje wprowadzić do sprzedaży we wrześniu tego roku.
Z ulicy Lawendowe Wzgórze widać zaawansowaną budowę kolejnego etapu, budowanego od 2016 roku, osiedla Astra Park. Na wzniesieniu, przy ulicy Turzycowej , realizuje je deweloper Activa.
W czteropiętrowych budynkach powstają mieszkania z balkonami i tarasami na parterze. Ciekawostką na osiedlu będzie malownicze oczko wodne. Zostanie ono otoczone nasadzeniami i ławeczkami w przyszłym roku, wraz z oddaniem do użytkowania ostatnich dwóch budynków tego osiedla. Jest to planowane na wrzesień 2020 roku.
Cena metra kwadratowego na tym osiedlu zaczyna się od 6 300 zł.
- Kiedy budowaliśmy pierwsze budynki tego osiedla, wielu klientów nie było przekonanych do tej lokalizacji, bo obawiali się problemów z dojazdem do centrum. Nie była także zbyt dobrze rozwinięta komunikacja miejska. W tej chwili mieszkania sprzedają się tu bardzo szybko - mówi Magdalena Podgórska, kierownik ds. sprzedaży i marketingu w firmie Activa. - Powstało dużo nowych sklepów, przedszkole, od września zacznie działać nowa szkoła. To jest teraz kompletna, nowoczesna część miasta. Ludzie chcą tu mieszkać. Zwłaszcza że niebawem dojeżdżał będzie tu tramwaj.
Okolice Stężyckiej
To kolejny obszar w tym rejonie, gdzie po tym, jak kilka lat temu pojawiły się pierwsze inwestycje, teraz zamienił się w duży plac budowy. Duży wpływ na rozwój tej lokalizacji miało rozpoczęcie tutaj w 2016 roku przez dewelopera Inpro budowy dużego osiedla Optima. Pierwszy etap został zrealizowany. Powstał przy tej okazji sklep, malownicze oczko wodne z małą fontanną, z osiedla zaczął także jeździć autobus. Bilety na niego dla mieszkańców osiedla są tańsze.
Czytaj także: nowy plan zagospodarowania dla okolic ulicy Steżyckiej
W trakcie realizacji jest drugi etap inwestycji z terminem oddania mieszkań na sierpień przyszłego roku. Już teraz pewne jest, że od 2 września września zacznie tu działać publiczne przedszkole, które zapewni opiekę 175 dzieciom. Powstaje ono w budynku wybudowanym przez dewelopera.
Cena mieszkań na tym osiedlu zaczyna się od 5616 za metr kwadratowy.
Po drugiej stronie ulicy Stężyckiej, za sprawą dewelopera Siódme Niebo, powstaje inwestycja o mniejszej skali. Młody Jasień to inwestycja, na którą składają się dwa typy budynków. W ramach Młodego Jasienia 2 powstają domy z mieszkaniami dwupoziomowymi w zabudowie szeregowej. Daje to poczucie zamieszkania we własnym domu jednorodzinnym, z dostępem do własnego ogródka. Wybierać można wśród lokali o metrażach od 65 do 115 m kw. Ich cena zaczyna się od 5500 zł za m kw. Gotowe do odbioru mają one być w połowie 2020 roku.
Druga część powstającej zabudowy to niewielkie budynki, w których kryją się po cztery mieszkania (Młody Jasień 3). Budynki są rozpoznawalne dla osób przejeżdżających ulicą Stężycką, bo udekorowane zostały wyrazistą zielenią na elewacji. Powstają tu mieszkania o powierzchni od 29 do 65 m kw., część z nich ma skosy. Będą one gotowe do odbioru w I kwartale przyszłego roku. Cena metra zaczyna się od 5500 zł.
W tej części, po przerwie, budowę Osiedla Zielonego kontynuuje deweloper Dekpol. Powstaje właśnie ostatni budynek tej inwestycji. Ma on zostać oddany do użytkowania w 2020 roku. Oferta niedawno została wprowadzona do sprzedaży, więc nadal jest duży wybór, a wybierać można wśród lokali, które mają od 40 do 77 m kw. (są także mieszkania czteropokojowe). Cena metra kwadratowego zaczyna się od 6100 zł.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Opinie (222) 2 zablokowane
-
2019-07-07 23:22
A ludzie dulkiewicz
Nie przewidujemy rezerwy pod SKM. Mimo że zaraz po tych słowach amatorzy rzekłbym pokazują że możliwość budowy trasy pod SKM jest
- 11 4
-
2019-07-07 23:23
Będzie się działo :)
tym bardziej że na 100% budowa "nowej bulońskiej" sie przeciągnie do połowy 2k20 :D
- 10 3
-
2019-07-07 23:36
Ludzie kochani, przecież południe to nie jest normalna tkanka miejska (3)
To osiedla, a nie dzielnice. Stoją do siebie tyłem, nie ma przejazdu miedzy jednym a drugim wykwitem innego dewelopera. To nie siatka ulic tylko kalafior. Wszechobecne płoty utrudniające poruszanie się inaczej niż autem, drastyczna ilość betonowych parkingow i niska jakość budynków nie wróżą temu miejscu świetlanej przyszłości.
- 37 2
-
2019-07-08 08:46
Sorry ale... (2)
Południe u zachód to przyszłość Gdańska, dolny taras za kilkadziesiąt lat znajdzie się pod wodą. Pozdrawiam
- 5 7
-
2019-07-08 22:54
chyba wschód
- 1 0
-
2019-07-09 04:57
kogo to? ...
za kilkadziesiąt, kilkaset, a może kilka tysięcy lat?
- 4 1
-
2019-07-08 07:31
(1)
7 tys za metr nie płaciło się kilka lat temu nawet za mieszkanie w Aviatorze a teraz na zad*piu miasta takie ceny. Ludzie nie kupujcie mieszkań, poczekajcie i zobaczycie ile będą wynosić realne ceny mieszkań, teraz pompujemy kasę deweloperom a sobie kredyty do końca życia.
- 26 6
-
2019-07-08 08:16
Ile mają czekać? 10 lat? 20? Inflację uwzględniłeś? A to, że trzeba gdzieś mieszkać przez ten czas (chyba, że mieszkasz u mamy, przynajmniej masz obiadek)?
- 9 12
-
2019-07-08 07:45
Na Lawendowym brak miejsc dla gości.. masakra (3)
Mamy 2 samochody i swoje dwa miejsca, ale jak ktoś nas odwiedza to nie ma gdzie zaparkować.
- 23 1
-
2019-07-08 10:24
o takich rzeczach się mysli przed wyborem mieszkania....
- 9 1
-
2019-07-08 18:37
Nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby goście przyjechali komunikacją, odklejcie się od tych samochodów bo za 20 lat to nic z tego Gdańska nie zostanie - sam korek
- 2 2
-
2019-07-09 15:48
To trzeba było wykupić 3 miejsce postojowe i nie było by problemu
- 2 0
-
2019-07-08 07:50
Mieszkaniec
Kawałek dalej od osiedla zielonego znajduje sie Osiedle Hiszpańskie. Dwa z trzech budynkow zostały oddane do uzytku, na jednym już jest ponad roczne opóźnienie, gdyż budowa stoi w miejscu, a dev musi sądzić się z bankiem u którego ma kredyt...
- 12 1
-
2019-07-08 08:00
Jabłoniowa?
Przecież to blisko wysypiska, nie chciałbym tam mieszkać, smród straszny...
- 11 3
-
2019-07-08 08:30
To jest kpina
Cena za metr to kpina. Nie dość że smród z Szadółek, wszystko zalewa po ulewach to jeszcze będzie tam zajezdnia autobusowa która zostanie przeniesiona z Zaspy. Napiszę tak: ma sa kra
- 12 5
-
2019-07-08 09:59
Przenieść wysypisko (2)
W związku z tak gęstą zabudowa w tym rejonie wysypisko powinno zostać przeniesione, a nie inwestować tam grube pieniądze, zaraz zacznie się jeszcze wieksza zachorowalność na nowotwory, która i tak w pomorskim jest najwieksza, a prawdziwego centrum onkologii brak
- 12 5
-
2019-07-08 11:18
(1)
Ci co tam kupują mieszkania chyba wiedzą jakie jest ryzyko ...
- 7 3
-
2019-07-08 11:45
Ktoś wydaje takie decyzje...
- 3 0
-
2019-07-08 11:34
Budowa osiedli na górnym tarasie bez zapewnienia dojazdu jakąś formą szybkiej kolei
to porażka. Mamienie mieszkańców perspektywą poprawy systemu komunikacyjnego w wyniku budowy tramwaju wzdłuż "Nowej Bulońskiej Północnej" to mrzonka - kto będzie chciał się przesiadać z samochodu jeśli będzie pracował w okolicach biurowców w pobliżu stacji SKM Przymorze Uniwersytet? Tylko poprawa serwisu PKM oraz budowa nowej linii kolejowej zgodnie z gotowymi już propozycjami Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznych może coś zmienić. Na razie to Nowa Bulońska tylko dołoży korków na Morenie i na jej łączniku z Wrzeszczem (na Jaśkowej Dolinie lub na Żołnierzy Wyklętych). Betonowanie górnego tarasu to główne źródło cyklicznych podtopień osiedli na dolnym tarasie Gdańska i reszty Trójmiasta. Miasto powinno się rozwijać przede wszystkim w obszarach już dobrze skomunikowanych SKM, przedłużanie linii tramwajowych to rozwiązania paliatywne - wlewanie nowego wina do starych bukłaków. Za brak śmiałej reorientacji polityki przestrzennej i transportowej zapłacą kolejne pokolenia.
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.