- 1 Open House Gdynia: 90 lokalizacji (5 opinii)
- 2 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (237 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 4 Barometr Cen. Stabilizacja cen najmu (129 opinii)
- 5 Jak i kiedy czyścić sprzęty AGD? (14 opinii)
Śródmieście Gdyni. Nowe mieszkania w okolicy placu Kaszubskiego
W centralnym punkcie placu Kaszubskiego powstanie nowy apartamentowiec. W tej okolicy nowe mieszkania kupować można także w zakończonym apartamentowcu Portova. Niebawem na rynku pojawi się także oferta mieszkań w dwóch projektach przy ul. św. Piotra.
Projekt powstał w gdyńskiej pracowni Arch Deco, z kolei deweloperem będzie Yareal. To firma z francuskim kapitałem, która zabudowę apartamentową i mieszkaniową od lat realizuje w Warszawie. W Trójmieście jej debiutem miało być zapowiadane od miesięcy Wzgórze Zinglera przy Sobótki 15 we Wrzeszczu, ale ze względu na wydłużające się procedury przygotowania inwestycji, Yareal pierwszą inwestycję w Trójmieście zrealizuje jednak w Gdyni.
- Przygotowując ten deweloperski debiut, zależało nam, aby architektura budynku pasowała do modernistycznego pomnika historii, jakim jest historyczny układ urbanistyczny Śródmieścia Gdyni - podkreśla Jacek Zengteler, dyrektor generalny Yareal.
Apartamentowiec będzie zatem wyróżniać nowoczesna bryła z charakterystycznym zaokrągleniem na rogu i duże, zakomponowane w łuk, witryny zamontowane zarówno na parterze, gdzie znajdą się cztery lokale usługowe, jak i w salonach apartamentów na wyższych piętrach.
Czytaj także: Epidemia nie zmieniła cen mieszkań w Trójmieście
W budynku powstaną mieszkania o powierzchni od 38 do 162 m kw. i o wysokości sięgającej 3 m. Każde z nich będzie miało balkon, a te położone na najwyższej kondygnacji rozległe tarasy o powierzchni od 25 do 68 m kw. Na tyłach apartamentowca powstanie zielony teren, tworzący nad podziemnym garażem patio z parkingiem rowerowym i placem zabaw.
Budynek zostanie wykończony w stylu modernistycznym, a klatka schodowa będzie naturalnie oświetlona światłem wpadającym przez dachowy świetlik. Budynek ma uzyskać certyfikat zrównoważonego budownictwa BREEAM na poziomie Very Good.
Budowa rozpocznie się pod koniec tego roku. Regularna sprzedaż jeszcze się nie rozpoczęła, dlatego ceny nie są jeszcze znane.
Portova w całości gotowa do odbioru
Widoczna już z ulicy Świętojańskiej, zrealizowana przez Invest Komfort Portova (ul. Wendy), ma 17 pięter. Z dachu najwyższej części mieszkańcy mogą podziwiać widoki na okolicę (także przez lunetę).
W czasie budowy skala zabudowy budziła obawy, jednak po ostatecznym zakończeniu realizacji widać, że zarówno cały kompleks jak i jego najwyższa część wpisały się w Śródmieście na granicy terenów Międzytorza i Śródmieścia Morskiego, które mają rozwijać się w przyszłości. Także wewnętrzne, dostępne tylko dla mieszkańców patia, które okalają niższe partie kompleksu, nie są klaustrofobiczne i ciemne. Wypełnienie ich starannie zaprojektowaną zielenią powoduje, że mieszkańcy, których balkony są zwrócone w tym kierunku, mogą cieszyć się śródmiejskim spokojem, z widokiem na zieleń.
Projekt inwestycji powstał w gdyńskim Studio Kwadrat, za wnętrza części wspólnych odpowiada Pote Architekci. Łącznie powstało tu 271 mieszkań oraz zlokalizowane na parterze lokale usługowe.
- Architektura wyraźnie nawiązuje do tradycji modernistycznej Gdyni poprzez zastosowanie jasnych, prostych i geometrycznych form elewacyjnych, przełożonych jednak na współczesny język architektoniczny - opisuje projekt Jacek Droszcz ze Studia Kwadrat. - Nowym elementem, zaznaczającym się wyraźnie w tej przestrzeni, jest dominanta widoczna nawet z dalekiej perspektywy ulicy Świętojańskiej. To świadome, miastotwórcze działanie, które ułatwia orientację w strukturze miasta - dodaje.
Czytaj także: Rynek biurowy. Najemcy coraz bardziej dyktują warunki
Jak zwykle w inwestycjach tego dewelopera, także tutaj na 200-metrowej przestrzeni zaaranżowano m.in. prywatną strefę relaksu z salą klubową z bilardem, salą do ćwiczeń oraz z saunami. Jest także plac zabaw i wewnętrzny, wyposażony, pokój zabaw dla dzieci. Już w trakcie realizacji, w czasie pandemii, która wymusiła pracę w domu, deweloper podjął decyzję o stworzeniu w częściach wspólnych także wygodnej sali do co-workingu.
Aranżacje wnętrz części wspólnych nawiązują do modernizmu, ale go nie kopiują. Co ważne, wykorzystano tu materiały naturalne wysokiej jakości, zatem wnętrza mają klasę, na jaką zasługuje tak centralnie zlokalizowany apartamentowiec.
Ceny: od 10 tys. zł za m kw.
W czasie budowy Portovej deweloper przebudował także jedno z najbardziej kłopotliwych skrzyżowań w mieście - u zbiegu ulic Wendy, Portowej, Węglowej i św. Piotra. Powstała sygnalizacja świetlna, mała architektura oraz ścieżki rowerowe.
Dwie inwestycje przy św. Piotra
Sprzedaż w dwóch inwestycjach, które powstaną przy ul. św. Piotra zapowiadana jest od dłuższego czasu, przy czym pierwsza z nich, realizowana przez PB Górski naprzeciwko Portovej - Św. Piotra - jest już w budowie, a sprzedaż uruchomiona zostanie w ciągu najbliższych tygodni.
Projekt powstały w pracowni Tandem Studio przewiduje powstanie 220 mieszkań i apartamentów o łącznej powierzchni użytkowej około 13,5 tys. m kw., a także lokali usługowych na parterze i garaży podziemnych. Apartamenty na wyższych kondygnacjach będą miały duże balkony i tarasy, a także ciekawy widok na Zatokę Gdańską, rozciągający się zza wysokich okien.
Na części dachu (nad holem wejściowym) powstanie zielona część wspólna - do wyłącznego wykorzystania przez mieszkańców. Architektura wpisuje się w gdyńskie tradycje modernistyczne. Ciekawym detalem najwyższej, osiemnastokondygnacyjnej części są cofnięcia w elewacji, które rozrzeźbią wyobloną bryłę budynku.
Dosłownie po sąsiedzku deweloper Baltic Invest Center planuje budowę apartamentowca Piotra 4.
Budynek będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych i dwie podziemne z miejscami parkingowymi i pomieszczeniami piwnicznymi. Parter wypełnią lokale usługowe i handlowe.
Powstanie tu w sumie 111 mieszkań. Przyszli mieszkańcy korzystać będą z obszernych balkonów i loggii. Z części lokali rozciągał się będzie widok na gdyński port oraz Zatokę Gdańską.
Główne wejście do budynku prowadzić będzie przez reprezentacyjny hol z recepcją. Pozostałe dwa wejścia będą służyć na co dzień mieszkańcom. Również dla nich, na wewnętrznym dziedzicu, powstanie zielona przestrzeń do rekreacji.
- Inwestycja Piotra 4 ma pozwolenie na budowę, pracujemy nad projektem wykonawczym, szukamy optymalnych rozwiązań technologicznych oraz tych, które mogą wpłynąć na oddziaływanie budynku na środowisko, czyli odzysk wody deszczowej oraz pozyskiwanie energii słonecznej - informuje Agnieszka Menczykowska, specjalista ds. marketingu w Baltic Invest Center. - Rozbiórka istniejącej zabudowy w miejscu, gdzie stanie nowy budynek, zaplanowana jest na rok 2021, a zakończenie inwestycji w 2023 r.
Gotowe apartamenty czekają
Trzy ostatnie apartamenty czekają na nabywców u zbiegu ulic Żeromskiego i św. Wojciecha, w inwestycji Awanport zrealizowanej przez dewelopera AB Inwestor, który od lat specjalizuje się w realizacji zabudowy apartamentowej w Śródmieściu Gdyni. To duże (trzy-, pięciopokojowe, nawet 127-metrowe) apartamenty, ich cena zaczyna się od 840 tys. zł, ale urządzić się tu można od razu.
Druga taka kameralna inwestycja powstała niemal po sąsiedzku, przy ulicy Żeromskiego (Nova Żeromskiego) za sprawą firmy DG Corp. Również tutaj wybierać można spośród czterech ostatnich, oddanych do użytkowania, apartamentów - mają one trzy lub cztery pokoje i urządzać się w nich można od razu.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (175) 2 zablokowane
-
2020-09-18 20:52
IK mafia uwaga
- 0 0
-
2020-09-04 15:05
Wolę mieszkać w domku jednorodzinnym np Kosakowo (2)
W takich apartamentowcach zawsze znajdzie sie jakaś g**da która "umili" życie innym.
Po za tym w dobie pandemii zarazić się można w takim blokowisku bardzo szybko a to w windzie,a to na korytarzu a nawet na balkonie .Wydając taką kase to absurd nie przemyślana decyzja....- 6 7
-
2020-09-04 16:53
(1)
Kosakowie hahah potem będa się z ciebie smiać że jeździsz autem GPU, a sąsiada w tej wiosce za płotem zawsze możesz mieć takiego co 'umili' ci zycie: będzie palił śmieciami, robił grille z discopolo, czy hobbystycznie w weekendy ciął piła aluminium w garażu, a do tego wszystkie kundle we wsi będa ujadac do 2 w nocy.
- 6 2
-
2020-09-09 18:44
Grille
To w tym bloku beda Ci robili sasiedzi na balkonie. Przeciez to wszystko na najem krotkoterminowy.
- 0 0
-
2020-09-04 09:14
mam dla Was złą wiadomość (16)
Małe mieszkania w nowych inwestycjach w dobrych miejscówkach zaczynają się sprzedawać na pniu, zainteresowanie systematycznie rośnie od sierpnia. Wygląda na to, że ludzie lokują gotówkę. Niektórzy deweloperzy wyczuli temat i zaczynają podnosić ceny.
Uważam, że jak zostaną poluzowane kryteria kredytowe to będziemy mieli kolejną falę wzrostów cen. Ci co czekają na spadki cen mogą się przeliczyć.- 52 32
-
2020-09-05 22:19
małe i w rewelacyjnych miejscówkach (2)
sprzedają się zawsze.
Bo jest ich bardzo mało. Małe, czyli pokoje do "byznesa", bo to faktycznie inwestycja w "warstat" i pralnia a nie koszt jak wakacyjna dziupla.
Ale na nich obrotu się nie zrobi.- 0 0
-
2020-09-06 09:25
okazuje się, że nie (1)
nawet małe w rewelacyjnych miejscówkach przestały się sprzedawać
miał być dochód pasywny a teraz nie możesz się tego pozbyć :)))- 0 0
-
2020-09-09 18:37
Dochód pasywny xDDD
Brzmi jak idealna praca dla leniwego cebulaka co liczy na to że hajs mu z nieba spadnie
- 1 0
-
2020-09-04 10:09
"poluzowane kryteria kredytowe"... (4)
Nigdy tak nie będzie. Wkład własny 20% jest bankom na rękę, bo udzielają te 20% na kredyt i rypią z tego większy zysk
- 11 0
-
2020-09-04 13:40
(3)
Tu nie chodzi tylko o wkład własny. Aktualnie trudniej jest uzyskać kredyt jak nie jesteś na etacie w Polsce. Prędzej czy później banki złagodzą kryteria. Pytanie jak długo deweloperzy wytrzymają, bo nie oszukujmy się obrzeża to głównie na kredytach jadą a tam ilościowo buduje się najwięcej przez co cała branża jest uzależniona i ściśle powiązana z akcją kredytową.
De facto to kształtowanie się cen jest w rękach banków.- 3 0
-
2020-09-07 09:18
ponad 70% nieruchomosci w Polsce jest kupowanych za gotowke (wg. raportu PKO)
- 1 0
-
2020-09-06 21:00
Już łagodzą - np. ING zmniejsza wymóg wkładu własnego z 30% do 20% (1)
Pandemia (i obniżka stóp do zera) rozkręci jedynie inflacje przez co ceny nominalne nie spadną o źdźbło. Miejscami jeszcze wzrosły.
- 1 0
-
2020-09-07 08:19
nie łagodzą
ING planuje zaostrzenie kryterium wkładu własnego do 40%
- 1 1
-
2020-09-04 09:56
mam dla Was dobrą wiadomość (5)
Ten jegomość kłamie
- 14 14
-
2020-09-04 20:19
(4)
Chciałbyś, ale niestety pisze prawdę
- 5 1
-
2020-09-05 17:30
(3)
oczywiście, że kłamie
sprzedaż mieszkań spadła o połowę, teraz czas ma spadki cen
taki urok kryzysu gospodarczego- 1 4
-
2020-09-06 11:58
To prawda, że sprzedaż spadła, ale ceny rosną (2)
Bo kasa musi się zgadzać. Nikt tak łatwo nie zrezygnuje ze swojego wynagrodzenia.
- 1 0
-
2020-09-07 08:18
tylko w marzeniach (1)
spadek popytu to spadek cen, wchodzimy w kilkuletni okres korekt chociaż w przypadku tego kryzysu spadki zaczęły się bardzo szybko
jak wyobrażasz sobie odrobienie redukcji sprzedaży na poziomie 60%?
nie wynagrodzenie a zyski a o tym zdecydują kupujący, których nie ma i długo nie będzie- 0 1
-
2020-09-07 08:56
nie da się budować nie wiadomo ile w nieskończonośc
w pewnym momencie wolumen sprzedaży musiał spaść, to było nieuniknione. Ile w końcu ludzie mogą mieć mieszkań? Spadek cen byłby możliwy przy dużej nadpodaży mieszkań ale deweloperka wstrzymując nowe inwestycje ogranicza tą podaż, nie mają zamiaru odrabiać sprzedaży. Taka sprzedaż w najbliższym czasie nie wróci. Pomału będą sprzedawać to co mają i stosownie do rynku wypuszczać nowe inwestycje. Zyski spadną bez dwóch zdań bo to będzie wynikać ze spadku wolumenu. Natomiast dłuższy okres sprzedaży, to większy koszt a nikt nie będzie budował poniżej kosztów i zakładanych zysków z konkretnych inwestycji.
Margines dla spadków o ile w ogóle jakiś jest to jest naprawdę nieduży i różny dla różnych inwestycji.- 1 0
-
2020-09-04 12:44
Opinia do włożenia między bajki (1)
Polityka kredytowa banków zostaje zaostrzana z uwagi na wzrost ryzyko niespłacalności, zwiększa się udział własny itp. Deweloperzy nie ruszają z budową nowych inwestycji, dokańczają już rozpoczęte i chcą jak najszybciej pozyskać finansowanie na spłatę zaciągniętych kredytów budowlanych.... więc o czym mowa.... tekst populistyczny pisany przez "mało lotnego intelektualnie" sprzedawcę nieruchomości?
- 5 4
-
2020-09-04 14:48
mało lotny intelektualnie sprzedawca nieruchomosci - to fajnie napisane....
wiekszosc sprzedawcow i agentow nieruchomosci w Trojmiescie to osoby mocno przypadkowe w tym fachu, liczace głownie na szybka "kase" ale to dobrze, mozna sie posmiac;-)
ladnie napisane, ladnie- 9 0
-
2020-09-04 08:43
Szczerze (17)
Wolę wybudować dom za Gdynią około 120m jak kupić tutaj w centrum za 900 k.
Portova huhuhu jak to brzmi.- 47 38
-
2020-09-06 14:32
Czas to pieniądz (1)
Praca w centrum Gdyni, dom na obrzeżach miasta Mosty, Kosakowo, itd. Czas dojazdu 30 minut x 2= 1 godzina x 22 dni pracy = 22 godziny dzielone na 8 godzinną dniówkę = niecałe 3 dni x 12 miesięcy = 36 dni pracy dzielone na 22 dni robocze = 1,5 miesiąca. O tyle dłużej możesz poprzebywać w towarzystwie swoich dzieci, współmałżonka, przyjaciół albo poświecić ten czas na dodatkową fuchę. Nie wspomnę już o tym, ze jeśli dzieci maja zajęcia dodatkowe to znowu jazda autem. Dom za miastem to dodatkowe auto w domu i jego utrzymanie . chcesz pójść z przyjaciółmi na dwa piwa to powrót do domu taksówką (najdroższe piwo świata) lub musi podjechać ktoś z domowników. Każdy wybiera co lubi. Jeden woli mieć naturę za oknem i dojeżdżać do miasta a drugi miasto za oknem i dojeżdżać czasem do natury. Można tez mieszkać za miastem i pracować za miastem. W dobie dbałości o środowisko lepiej aby ludzie ograniczyli swoje przemieszczanie do minimum i tylko za pomocą komunikacji publicznej.
- 1 1
-
2020-09-09 18:30
Upychanie wszystkiego w jedno centrum to przeszłość
Wystarczy spojrzeć na obojetnie które zachodnie miasto. Kilka parkow biurowych po roznych stronach miasta, miasteczka z siedzibami duzych koncernow na obrzezach, praca z domu. Centrum zostawmy turystom i urzednikom.
- 0 0
-
2020-09-04 08:56
I potem stała bytność na raporcie trójmiasta (2)
i obowiązkowy lament pod każdym artykułem o remoncie, strefie, komunikacji miejskiej ;)
- 34 7
-
2020-09-04 21:58
Nie będzie trollem ... tak jak Ty (1)
Ktoś kto kupuje mieszkanie/ apartament za blisko 1milion zł nie zadaje sobie trudu, żeby wylewać żale w komentarzach, tym bardziej nie w temacie komunikacji miejskiej ;)
- 2 1
-
2020-09-08 20:55
No nie...
- 0 0
-
2020-09-04 09:47
I spędzić resztę życia w korkach (7)
poroszę bardzo!
- 22 7
-
2020-09-04 09:54
I spędzić resztę życia na kredycie? (4)
Proszę bardzo
- 5 7
-
2020-09-04 22:12
Jaki kredyt?
Nie sądzę. Tego typu apartamenty nie są kupowane na kredyt. Nie ten poziom cenowy.
- 3 1
-
2020-09-04 12:28
Dolicz 2gie auto i koszty benzyny. (2)
Drugie auto w leasing 1000-1500zl + 1000zl na benzynę (pomijam ubezpieczenie auta i naprawy) i raptem 2000-3000 tys mamy ekstra wydatków. To czym to się różni od kredytu na 20-30 lat wyższego od Twojego o 2-3 tysie?
- 12 4
-
2020-09-04 22:00
Chyba że... Ty :)
- 0 0
-
2020-09-04 18:08
Nie wszyscy kredytuja "pod korek " bo nie maja pieniedzy jak Ty :)
- 6 1
-
2020-09-04 19:26
Gdyby wszyscy mieszkali i pracowali w centrum (1)
Ale tak nie jest i tu pojawia się problem, gdyż z centrum nie można już wyjechać rano ani normalnie wrócić wieczorem.
- 2 1
-
2020-09-04 22:01
Korki w centrum ?
Zawsze można przeprowadzić się do Rumi, Redy... będą większe
- 3 0
-
2020-09-04 21:53
Dom już miałam :)
Sprzedałam dom 180 m2 za Gdynią :) i zamieszkam w Portovej. Fajnie, że ludzie mają różne preferencje. Inaczej trudno byłoby mi sprzedać dom i przeprowadzić się do Śródmieścia.
Rozumiem tych co marzą o domu i nigdy nie krytykuję. Najważniejsze to realizować swoje marzenia.- 5 0
-
2020-09-04 14:25
Polecam inny kraj. Lepszy, za tę kwotę jest spory wybór!
- 3 1
-
2020-09-04 12:47
miłego stania w korku
- 5 2
-
2020-09-04 09:13
to buduj
szczerze
- 18 0
-
2020-09-04 11:37
Portowa nigdy dla gdynian nie była nobilitującym miejscem (10)
Raz z powodu bliskości portu i jego zaplecza "usługowego", dwa z powodu siedziby komendy miejskiej. Skojarzenia z Portową zawsze były obciachem...
Jedynym sympatycznym pojęciem jest dąb, który tam rósł ale nie ma go z 80lat...- 27 6
-
2020-09-04 12:26
(8)
dobrze się czujesz ?
- 4 8
-
2020-09-04 16:00
wyśmienicie (7)
a te budynki to pewnie pod rozbudowę wspomnianego "zaplecza".
- 1 3
-
2020-09-04 21:56
(6)
Chyba nie wziąłeś jednak tych kolorowych tabletek od psychiatry
- 1 3
-
2020-09-05 00:33
skoro kolory widzisz (5)
to znaczy, że swoje wzięłeś?
A obiecaleś odstawić...- 1 1
-
2020-09-05 10:41
(4)
każdy kto nie jest daltonistą widzi kolory, a brednie które wypisujesz wskazują że jednak nie słuchasz zaleceń lekarza.
- 1 1
-
2020-09-05 15:46
ale te tabletki (3)
są białe...
kolego...- 1 0
-
2020-09-06 09:39
(2)
być może, w końcu to ty je łykasz co rano ...
- 0 0
-
2020-09-06 10:36
ale ty widzisz (1)
kolorowe...
- 0 0
-
2020-09-07 12:26
te moje są kolorowe (wit C i czasem rutinoscorbin)
- 0 0
-
2020-09-07 10:44
Argument bez sensu.
Czasy się zmieniają. Kiedyś dom blisko morza/portu nie był żadnym luksusem bo ludzie chcieli mieszkać blisko centrum albo swoich miejsc pracy. Dziś to są najgorętsze lokalizacje, które w dodatku pewnego dnia się skończą, więc ich wartość tylko rośnie i będzie rosnąć.
- 1 0
-
2020-09-04 14:32
Tańsze mieszkania! (4)
Wszystko ładnie, pięknie ale cena powala. 10 tys za metr troche przesada. Dla kogo to jest budowane, chyba dla kredytobiorców; tylko teraz o kredyt niełatwo, wkład własny wymagany nawet 30 procent.
- 4 1
-
2020-09-07 10:45
Budownictwo premium jest dla klienta premium
tak samo jak wszystkie inne produkty luksusowe. Równie dobrze mógłbyś zapytać dla kogo produkują Ferrari skoro można kupić Passata za 10 tysięcy.
- 1 1
-
2020-09-04 18:16
Te 10 tys za m2 to jakaś ściema (1)
Za 10k za m2 w centrum Gdyni to ustawiła by się kolejka jak stąd do Zakopanego
- 6 1
-
2020-09-05 17:25
ściema, realnie max 7.5 k a i tak nie ma klientów
- 1 0
-
2020-09-04 16:54
kwestia czasu i będzie taniej, znacznie taniej
- 1 2
-
2020-09-04 16:43
Zabudowa centrum Gdyni coraz bardziej staje się pięknym europejskim unikatem (11)
Całościowo modernistyczna zabudowa śródmieścia to największe w Polsce i jedno z nielicznych żywych muzeum nowoczesnej architektury tego okresu i już niedługo, mam nadzieję pomnik unesco. gdynia jest jedynym miastem w Polsce, gdzie ta epoka rozwijała się w sposób pełny. I jedynym w Europie, które w całości jest produktem jednej zamkniętej epoki - dwudziestolecia międzywojennego. Cieszy mnie niezmiernie, że Yareal tak jak wcześniej Moderna nie licząc gdyńskich developerów, chlubnie nawiązuje do tej znakomitej tradycji.
Do tego b. ważnym jest, że nowe gdyńskie apartamentowce nie tworzą jakiegoś kiczu tylko coraz bardziej są elementem modernizmu awangardowego, zwanego funkcjonalizmem. Także bogate są w wystroju i wyposażeniu wewnętrznym jak i coraz więcej posiadają certyfikat breeam i inną eksploatacyjną inteligencję.
Ostatnio mimo szalejącego korono-wirusa dużo się dzieje w naszym mieście sporo zmian. Jeszcze trochę a miejsce Gdynia będzie nobilitacją nawet dla Warszawiaka. Przebijamy ich powoli kosztami za m kw. ostatni rekord polski to 45 tys. za m.kw. w Orłowie - i już nic nie muszę dodawać. Ja wiem, że wielu zazdrośnikom grdyka skacze i piana ciśnie się na usta, ale takie życie - nie stać cię nie pomstuj. A może kiedyś jednak tu powrócisz, bo życie po drodze nauczy cię pokory a wtedy pieniądze przyjdą.- 10 9
-
2020-09-04 16:58
(4)
wpis piękny i całkowicie nieprawdziwy, deweloperkę czeka potężny kryzys, życzmy im żeby przetrwali bo o sprzedaży dużej ilości mieszkań po zawyżonych cenach już nie mają co marzyć
- 5 2
-
2020-09-05 21:49
Jak ich czeka kryzys (1)
to znaczy że oni zmieną Bentley na BMW, a ty zamiast kupować w biedrze będziesz szukać jedzenia w koszach na śmieci.
- 1 1
-
2020-09-07 08:24
widzę, że boli
tylna część ciała :) serio uwierzyłeś guru na YT że ceny mieszkań mogą tylko rosnąć :)))
- 0 0
-
2020-09-04 17:05
(1)
tak tak, o tym kryzysie i spadających cenach słyszymy od kilku ładnych lat, a ceny idą tylko w górę (niestety).
- 4 1
-
2020-09-05 17:27
nie idą w górę
ceny zaczynają spadać a kryzys i korekta to cykliczne zjawisko w gospodarce, o czym za chwilę przekona się pokolenie hossy
- 2 0
-
2020-09-04 16:56
(2)
zaraz się odezwie ten wariat co tu spamuje i zacznie wypisywać swoje brednie o pyle węglowym :-)))
- 2 5
-
2020-09-04 22:06
Polecam lepszą edukację, na naukę nigdy nie jest za późno.... (1)
a i wzbogacisz swój intelekt i przestaniesz wykształconych ludzi obrażać. W pierwszej kolejności proponuję wybrać się do Centrum Zarządzania Kryzysowego i prześledzić mapę skażeń środowiskowych.... powodzenia!
- 2 0
-
2020-09-06 09:44
masz ewidentny problem z głową, to sie leczy czubku. w pierwszej kolejności udaj się do lekarza i przestań tu spamować w co drugim komentarzu albo się wyprowadź pod Wejherowo to odetchniesz.
- 0 2
-
2020-09-04 19:12
żadnym unikatem (2)
wręcz odwrotnie, upodabnia się do innych miast, bo wszędzie buduję te same firmy, z tych samych materiałów i używającyce tych samych programów CAD.
Cieszy że jakieś zapyziałe kawałki są pożądkowane ale całość to przestrzenny kociokwik i kicz.
Takich pomników to jest pół Warszawy a Gdynia była miejscem chałturzenia tamtejszych architektów. Przypadek sprawił, że większość powstała w tym samym czasie, na pustyni urbanistycznej, którą było miejsce.
Taka przedwojenna Nowa Huta. Z tym, że Nowa Huta powstała jako zamysł urbanistyczny a Gdynia jako spontaniczny efekt szybkich i sporych pieniędzy.
No i skoro to taki rarytas, to dlaczego tyle budynków i willi niszczeje na Działkach?
Nobilituje działanie, aktywność a co takiego dzieje się w tym 250tys mieście? Gdynia w zamyśle chce naśladować Florydę i Sopot, jako miejsce osiadania dzianych emerytów. Z tego "twórczego fermentu" nie będzie.
Raczej smrodek stęchlizny.
Szczycić się rekordami cen? A jaka to lprzyść dla mieszkańców? Za tym wzrostem idą dalsze, wszelkich materiałów i usług. To ruguje ludzi z ich miejsca. I wokół takiej enklawy rosnną slumsy.
W tym Gdynia ma ogromne tradycje.- 2 1
-
2020-09-04 21:29
(1)
Widać masz słabą świadomość nt. wartości artystycznej i historycznej modernistycznych budynków - faktycznie - nie tylko prostemu człowieczkowi niełatwo zrozumieć jego piękno i to, że często ta prostota jest i była powszechna, a wiele jej wartościowych ukrytych w tej prostocie. Nie będę tu przykładów podawał bo ich jest multum, ale też i nieodwracalnych przebudów lub zburzeń, choć w większości w tych miastach gdzie mają podrobione tzw. starówki czy inne pseudo historyczne style architektoniczne. Gdynia, ikona polskiego modernizmu, której modernistyczny układ urbanistyczny śródmieścia zyskał status Pomnika Historii. Obudować dookoła ten układ modernistyczny mogą tylko sprawdzeni developerzy z najwyższym kunsztem budownictwa, najlepszymi materiałami i innymi naj.., naj..
- 1 2
-
2020-09-05 00:27
świadomość mam wystarczającą
szczególnie na temat cynicznego dymania tego więdnącego od trzydziestu lat balona, jakim jest "gdyński modernizm". Nie jest Gdynia niczym niezwykłym oprócz tego, że nagły przypływ kasy umożliwił zbudowanie miasta w polu. Dlatego stwarza wrażenie koncentracji i spójności stylistycznej. Równie dobrze Gdynia może być północną stolicą podhalańszczyzny, bo sporo takich budynków tu powstało. I powoli znikają...
Układu urbanistyczny Gdyni jest żaden, po prostu ulicówka jak na Dzikim Zachodzie i daczowisko na Kamiennej. Potem zaczęło się to zagęszczać i rozlewać, w miarę gwaltownego napływu ludności. Gwałtowność tego napływu sprawiła, że zagęszczenie głównie realizowały slumsy.
Stoją sobie więc te "modernizmy" w sąsiedztwie resztek rybackiej wioski i naprędce kleconych "substandardowych" chatynek. Kto wie, ten widzi. Oczywiście, modernizowanych, odnawianych i utrzymywanych przez skrzętnych włascicieli. Tych, którzy jeszcze dają radę.
Mam również świadomość, że budownictwo tamtego okresu jest ostatnim przykładem budynków tworzonych dla ich właścicieli, tak aby sie one im podobały. Oczywisty jest też wpływ mody oraz chałturzący architekci. I to widać w niektórych budynkach, gdzie widoczna staranność i dbałość o formę, proporcję i detal. To że jest to nazywane modernizmem, jest rzeczą wtórną. To jest, po prostu, rzetelna robota rzemieślnika.
Zmieniła to wojna i fakt, że budownicto nie pracuje już dla właściciela a dla wyniku. Więc albo bierze albo spada. Jak moda się zmieni, to się wyburzy. Co chyba wkrótce spotka Witawę... ;)
"sprawdzeni developerzy z najwyższym kunsztem budownictwa"
No, to żeś pojechał... Plomby od sasa do lasa i mrowiska...
Obudowane to zostanie, odrodzonymi gdyńskimi slumsami, gdzie wypchnie mieszkańców wzrost cen i zwykły dyskomfort mieszkania w drugim Sopocie. Ten proces jest widoczny i jest wzmagany nieudolością magistratu, który woli bujać w modernistycznej chmurze i załatwiać "pomniki historii", zamiast zająć się innymi dzielnicami niż śródmieście...- 2 1
-
2020-09-05 00:14
Koszmar (3)
Zabudowa centrum Gdyni to sen paranoika - wieżowce od Sasa do Lasa, bez ładu i składu - budować gdzie się da. Miasto zabetonowane, trudno oddychać. Raj dla developerów, tragedia dla mieszkańców!
- 10 3
-
2020-09-05 21:59
Tak, puszczę tu powinni zasdzić! (2)
- 0 2
-
2020-09-06 09:53
(1)
Dokłdnie, i kilka hektarów pszenicy. Niektórych ciągnie do wiochy z której przyjechali.
- 0 1
-
2020-09-06 10:28
widać, że oprócz mrocznej oficyny nic innego nie znacie
No cóż, byt kształtuje świadomość.
Widać do klaustrofobii można się przyzwyczaić.- 0 0
-
2020-09-04 21:40
Pustynia (1)
Już po Gdyni. Pustynia betonu .
- 7 0
-
2020-09-06 09:51
tak, w innych miastach budują z błota i mchu.
- 2 1
-
2020-09-04 21:39
"Modernistyczna Gdynia" (1)
Moi Drodzy Gdynianie i Gdynianki, mieszkam w Gdyni od 57 lat, jestem architektem i jak patrzę na np. ul. Waszyngtona to wygląda ona jak ruska wieś na Syberii. Dziury, wyboje, obskurne segmenciki i kamienice, zaniedbane tereny Bóg już dawno opuścił ten zakątek Śródmieścia. A co robią władze miasta? - postawili tylko parkometry i wymalowali linie parkingowe, skandal i wstyd! Znajomi z Warszawy pytają czy jest to atelier do filmów o II wojny światowej? A Skwer Kościuszki to karuzele, wesołe miasteczko, obskurne budy z fastfoodem, watą cukrową, chińskimi muszlami i ubogim roślinnym nasadzeniem jak z lat '50. Podobno to miasto "z morza i marzeń" - ciekawe kogo? Czy Ucyk i reszta towarzystwa jest nieprzytomna? Nadają się do odwołania w trybie natychmiastowym. Zagłosuję podczas wyborów samorządowych na ich opozycje, wszyscy byle nie oni! Wg mnie modernizm w Gdyni dawno się skończył, wygląda to jak meliniarnia.
- 18 0
-
2020-09-06 09:51
ulica Waszyngtona jest ciągle w projektowaniu razem z Nowa Węglową, więc prędzej czy później ją zmordernizują. Co do skweru to się zgadzam.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.