• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Biały biurowiec przy Kieleckiej w Gdyni

Ewa Budnik
30 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Ulica Kielecka w Gdyni zapełnia się nową zabudową - ta część Gdyni zyskuje nową tożsamość.

W cyklu Trójmiasto w Budowie prezentujemy inwestycje, których powstanie wpływa na zmianę eksponowanych przestrzeni miasta. W Gdyni, nieopodal węzła Wzgórze św. Maksymiliana, przy ulicy KieleckiejMapka, właśnie kończy się budowa biurowca biurowca K2. Biały budynek w kształcie litery H zaprojektowany został w nawiązaniu do gdyńskich tradycji architektonicznych.



Architektura nawiązująca do modernizmu w Gdyni:

Najbliższy węzłowi Wzgórze św. Maksymiliana fragment ulicy Kieleckiej w Gdyni sukcesywnie zmienia oblicze. W 2014 widoki na Zatokę Gdańską i panoramę miasta otworzyły się dla najemców niewielkiego budynku biurowego Kielecka 5.

W połowie 2015 roku ruszyła w tym rejonie, podzielona na dwa etapy budowa osiedla Silva. Jego ostatnie budynki stanęły tuż przy ulicy Kieleckiej. Wraz z nimi pojawiły się tam pierwsze lokale usługowe, a zatem także ruch typowy dla śródmiejskiej ulicy. Będzie on jeszcze bardziej ożywiony, kiedy zrealizowana zostanie zapowiadana budowa kompleksu mieszkaniowo-usługowego po stronie centrum handlowego. W ramach tego projektu powstać może także wieża wysokości 120 metrów.

Teraz jednak kończy się budowa kolejnego, wysokiego na sześć kondygnacji, biurowca K2. Na jego parterze również zaplanowane zostały lokale usługowe. Jest to zatem kolejny projekt, który zmieni oblicze tej części Gdyni.

Symboliczne nawiązania do modernizmu



Bryła budynku jest już gotowa. Można więc ocenić, jak nowy obiekt wpisze się w przestrzeń.
Elewację zdobią specjalnie profilowanie pionowe panele elewacyjne pomiędzy oknami. Architekci z trójmiejskiego oddziału pracowni APA Wojciechowski Architekci, gdzie powstał projekt budynku, nawiązując do gdyńskiej i nadmorskiej lokalizacji biurowca, roboczo nazywają je "żagielkami".

- Te elementy mają niebanalną formę - są specjalnie wygięte. Obrazują żagiel na wietrze, nawiązują do morskich fal, nawet falochrony na Bulwarze Nadmorskim są wygięte w podobny sposób. Dzięki temu ta minimalistyczna elewacja stała się dynamiczna - wygląda inaczej w zależności od tego pod jakim kątem się na nią patrzy, a dodatkowo w zależności od pory dnia inaczej układają się na niej cienie - tłumaczy Dżafar Bajraszewski, szef projektu z APA Wojciechowski Architekci. - Zależało nam na tym, żeby projekt odwoływał się do gdyńskiej tradycji modernistycznej.
Odwołania te łatwo dostrzec przyglądając się budynkowi. Elewacja jest biała, tak jak ikony modernizmu w Gdyni nazywanej "białym miastem". Jest ona też rytmiczna, spokojna i regularna. Wyjątek stanowią narożniki od strony ul Śląskiej, linii kolejowej i ulicy Kieleckiej. Od tej strony, z wyższych pięter budynku podziwiać można widok na Zatokę Gdańską i panoramę Gdyni. Z istniejących planów zagospodarowania przestrzennego wynika, że widok ten nie zostanie przesłonięty żadną nowo powstającą zabudową. Walory takie musiały być zatem wykorzystane - szklenia z tej strony budynku są szersze, by można było "chłonąć" te widoki.

Czytaj także: nowa strefa biznesowa na styku stoczni i miasta

Budynek ma kształt litery H. Architekci podkreślają, że w przypadku budynków biurowych taki układ dobrze się sprawdza: powierzchnia biurowa jest dobrze doświetlona z każdej strony, łatwo ją podzielić, możliwa jest elastyczna aranżacja powierzchni.

Dla najemców biurowych przygotowywane jest tutaj ponad 10 tys. m kw. powierzchni. Całkowita powierzchnia najmu (razem z powierzchniami przeznaczonymi na usługi na parterze) to 11,4 tys. m kw. Pod budynkiem znajduje się dwukondygnacyjna hala garażowa ze 136 miejscami postojowymi (jedno miejsce na 80 m kw.) oraz infrastrukturą dla rowerzystów.

50 ponad dwudziestoletnich brzóz



Jednoślady swoje miejsca postojowe będą miały od strony tylnego dziedzińca. Właśnie od tej strony, chociaż nie będzie się to rzucało w oczy od strony ulicy, posadzonych zostanie 50 ponad dwudziestoletnich brzóz.

Z kolei od frontu, czyli od strony ulicy Kieleckiej, gdzie poruszają się piesi, powstał podcień - przestrzeń ulicy, która jednak odczuwana jest jako część budynku. Właśnie stąd wchodziło się będzie do lokali usługowych. Zapewne z czasem przyciągną one do tej części miasta jeszcze więcej osób.

Trójmiasto w Budowie. Zobacz jak zmienia się przestrzeń miasta

Przechodnie i pracownicy korzystać będą mogli także z niewielkiego placyku jaki zaaranżowany zostanie przed wejściem do budynku, we wcięciu litery H. Zaprojektowana została tu zieleń, ławki, mała architektura. Będzie można przysiąść, by na przykład poczekać na znajomych z pracy.

Wejście do budynku osłonięte będzie wiatrołapem. Wykończony on będzie odżelazionym szkłem, które jest wyjątkowo przezroczyste. Dzięki temu lobby budynku i dziedziniec przed nim mają płynnie przechodzić jedno w drugie, a bariera dla oczu zostanie zminimalizowana.

Lobby zaprojektowano inaczej niż większość tego typu miejsc. Nie będzie tu bramek służących do kontroli dostępu (system taki będzie dopiero przy windzie). Zamiast dużej lady znajdzie się tu małe biurko dla osoby, która wpuszczała będzie gości i odpowiadała na wszelkie pytania. Pojawią się tu kanapy i ekspres do kawy, co ma stworzyć swobodną, daleką od formalnego stylu atmosferę.

Prawie 2 tys. m kw. powierzchni biurowej bez żadnych podziałów



Budynek zbudowany został z betonowych prefabrykatów. Nie jest to powszechnie stosowana technologia budowy takich obiektów, tymczasem umożliwia ona realizację obszernych, otwartych powierzchni.

Przy tradycyjnej metodzie budowy słupy konstrukcyjne znajdować się muszą co 8 metrów. Tutaj rozpiętość ta dochodzi do 16 metrów. Oznacza to, że w każdym skrzydle biurowca K2 na środku znajdowałby się rząd słupów, a tutaj powierzchnia ta jest otwarta. Pozwala na to specjalna technologia łączenia prefabrykatów i zastosowanie stropów o grubości 40 cm.

Każde piętro w tym budynku ma 1900 m kw., a każde skrzydło 800-900 m kw. otwartej przestrzeni. Daje to bardzo szerokie możliwości zarówno otwartej, jaki i podzielonej powierzchni biurowej.

- Komercjalizacja jest w toku. Pierwsi najemcy wprowadza się tutaj w drugiej połowie 2022 roku, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie planowane jest na pierwszy kwartał - mówi Maciej Kandybowicz, przedstawiciel inwestora, firmy Vastint.

Inwestycje

K2

K2

K2

Vastint

Gdynia, Kielecka Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

  • Vastint Gdynia, Antoniego Hryniewickiego 8A

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • Gdyński modernizm.... (2)

    to już dawno nie modernizm ...może dlatego i dla bezpieczeństwa mówi się że projektuje się w duchu modernistycznym .... A tak naprawdę przyświeca temu jeden cel TANIO... i wychodzi klockowato szaro buro i ponuro. Osobiście mam już dość tego szarego modernizmu ... którym tłumaczy się tandetę wszechobecna w Naszym Mieście.

    • 10 3

    • Gdynia nie ma innej tradycji architektonicznej. (1)

      Mają tu powstawać barokowe dziwadła albo gotyckie katedry?

      • 0 2

      • Manhattan w starszej części jest gotycki

        Neo bo neo ale dali radę.
        Propozycja ubrania "zieleniaka" w gotycką koszulkę też była ekscytująca. Barok? Dlaczego nie?
        To i tak lepiej niż masowe i randomowe konstrukcje z gotowców autoCAD pod masowego i randomowego klienta.

        Gdynia ma też inne wzorce. Popularny był styl... podhalański...

        • 2 0

  • Kasa?

    I po co tyle biurowców w Gdyni?

    • 4 0

  • Coraz więcej (1)

    Mieszkań i betonu w centum ale dróg i parkingów nie przybywa.Zobaczymy w przyszłym roku jak będą wyglądały korki w centrum.Pan prezydent kończy swoje rządy w przyszłym roku,spieszy się ze sprzedażą gruntów miejskich i zysków z łapówek.Karma wróci panie prezydencie.

    • 12 3

    • Pan prezydent kończy swoje rządy w 2023.

      Teoretycznie może potem rządzić jeszcze przez kolejne 10 lat.

      • 1 0

  • tylko dlaczego te wszystkie budowy tak sie niemiłosiernie wleczą? (6)

    przecież to ledwie parę pięter a nie kilkadziesiąt

    gdyby w takim tempie budowano drapacze chmur, to ani jeden by nie został ukończony

    dodam także że przed wojną w Gdyni potrafili stawiać 5 piętrowe budynki w jeden rok

    • 37 15

    • Panie Jezu najsłodszy....

      Wypowiadać się publicznie i pisać, że budowy się "wleczą"...

      • 0 1

    • przepisy, nadzór budowlany, pozwolenia - to wszystko kosztuje czas (3)

      • 1 1

      • czy ty jestesnormalny? (2)

        przecież mowa o samej budowie a nie jej przygotowaniu- projekt robi się, a pozwolenia uzyskuje sie PRZED rozpoczęciem budowy

        • 3 2

        • Przepisy obowiązują także w trakcie prowadzenia budowy (1)

          A nadzór może ją np. wstrzymać

          • 1 3

          • i po co się kompromitujesz?

            nie będę przytaczał przykładów zza oceanu, bo napiszesz, że my mamy inne przepisy, choć warto pamiętać że na pewnym etapie Empire State Building wznoszono w w tempie 1-2 pięter dziennie(!), radzę sprawdzić kiedy go budowano

            ale nawet nie tak dawno media mówiły, że w obecnej Polsce tempo budowy Varso Tower to 1 kondygnacja na tydzień

            jeśli masz nieco przyzwoitości, a zakładam, że masz podstawy matematyki na poziomie przedszkola, to możesz sobie łatwo policzyć ile czasu mogłoby zająć postawienie tego biurowca, dodaj parę miesięcy i masz nadal niewytłumaczalny ponad rok, który trudno zagospodarować

            przejdź się także na koniec Świętojańskiej i zastanów się czemu tam także tak wolno idzie budowa

            • 0 2

    • a ile pięter pod nimi mają garaże?

      o przebudowę infrastruktury podziemnej pytać nie będę, bo wówczas takowej na tych piaskach nie było

      • 1 1

  • Czekam na budowę mostu Centrum-Oksywie (21)

    Taki most odciążyłby dużo korków, a będą większe, bo bezmyślni deweloperzy budują coraz to nowe osiedla na Oksywiu, gdy droga do centrum zostaje ta sama - wąska i pojedyncza

    • 110 10

    • (4)

      Przecież nie trzeba tam kupować mieszkania. Tym bardziej jeśli się spojrzy w mape i zauwazy, ze większość pracy, sklepów i w ogóle wszystkiego jest po drugiej stronie. To samo dotyczy ludzi wyprowadzających się za obwodnice i oczekujących, ze będziemy im budować drogi i skm`ki

      • 7 19

      • Mm (3)

        Jasne, najlepiej mieszkać w centrum, wszędzie blisko... Tylko cena taka jakby 2x większa

        • 10 1

        • Nie bez powodu (2)

          • 2 3

          • W Gdyni zupełnie bez powodu...

            Nasze miasto dzięki "cudownym rankingom" sprzed 15-10 lat od dawna jest przeszacowane. Ceny gruntów i mieszkań są absolutnie nieadekwatne do baaardzo przeciętnego potencjału Gdyni. Nie jest to już ani miasto portowe, ani przemysłowe (stoczniowe), ani turystyczne. Przestaje być również atrakcyjne jako sypialnia. Przez niedorzeczne ceny, duża część młodych gdynian została wypchnięta za obwodnicę albo do Redy i Rumi. Tyle zostało z Dubaju Północy.

            • 4 0

          • bez powodu

            Całkowicie bez powodu i uzasadnienia.

            • 4 1

    • Takiego mostu w Gdyni (3)

      nie można postawić. Nie ma na co czekać

      • 10 5

      • (2)

        Nie ma "nie można" - jak się dobrze zaprojektuje, to taki most stanie bez problemu. Nie dość, że mówimy o małym odcinku, to jeszcze o połączeniu ze wzgórzem - więc wystarczy wiadukt tylko po jednej stronie. Rok temu mieszkałam w Japonii i tam takie mosty, które by idealnie pasowały w Gdyni ludzie sobie w co drugim mieście wybudowali, wręcz jak z fanaberii - wyszukaj sobie most w Aomori na przykład, idealnie by taki u nas pasował

        • 3 2

        • Popisowy numer niektórych gdynian...

          Porównywanie średniej wielkości miasta (i to tylko w polskiej skali), z dość przeciętnym potencjałem gospodarczym i zerowymi (dosłownie) możliwościami finansowymi, do bogatych miast w Europie, Ameryce czy w Azji. Do tego logika pięknoducha - "byłam, widziałam, tam budują, to i w Gdyni można". Nie można, miła pani.

          • 3 2

        • Jest wiele takich konstrukcji, nie trzeba szukać w Japonii. Jest też w Gdańsku

          Problem, jaki jest w Gdyni, pomijając fakt, że Gdyni nie stać na drogi a co dopiero mosty (patrz Karwiny), to brak miejsca na taką budowlę. Brak miejsca wynika z trzech faktów.
          - wysokich wzgórz po obu stronach kanału
          - ciasnej i zazdrośnie strzeżonej zabudowy po obu stronach.
          - proporcji dostępnego miejsca do wysokości statków poruszających się w kanale portowym. Spróbuj narysować to, zachowując proporcje...

          Strzegą tej zabudowy wojskowi i port z jednej strony a z drugiej, prywatni właściciele "gdyńskiego modernizmu" oraz developerzy czyhający na każdy spłachetek gruntu. Bo w tej okolicy może ich ozłocić...

          Nikomu władnemu nie zależy na takiej konstrukcji, tak jak nie zależy na "drodze czerwonej", której powstanie (kiedyś) spowoduje "rozlanie" się miasta na północ i spadek atrakcyjności i wartości sztucznie promowanego "centrum".

          Wyobrażasz sobie widoki z budynków na Kępie Oksywskiej?!
          To jest 150 m wyżej niż SeaTower!

          Popuszczając wodzy fantazji, bardziej potrzebna jest taka konstrukcja nad doliną Kaczej i/lub między Witominem a Karwinami...

          • 2 3

    • Trudno deweloperów obwiniać, że zarabiają. (2)

      Ale urzędników już tak.

      • 5 4

      • Liczba mieszkańców Pogórza i Oksywia maleje (1)

        Sprawdź statystyki. To gdzie tu sens z perspektywy miasta rozbudowywać dojazd? Tam dodatkowych dróg nigdy nie będzie, wspomnisz me słowa. Za to będzie PKM, nieprędko.

        • 0 5

        • samospełniająca się przepowiednia

          Nie ma dróg, nie ma jak dojechać, nie ma sensu mieszkać.
          Czy ludzie to masochiści?

          Więc nic dziwnego, że liczba ludności maleje. Jednak nie ma tego złego... Zwalnia się powierzchnia, więc banki ziemi będą kupować...

          • 3 0

    • Niech deweloperzy go zbudują

      Aaa... zyski by się im zmniejszyły lepiej niech się reszta mieszkańców zrzuci.

      • 4 1

    • Skm (1)

      Też by się przydała. Ale po co. Przecież północ Gdyni ma pozostać zad*piem, z wyjątkiem okresu odbywającego się Openera

      • 9 0

      • Opener jest w Kosakowie. Pseudo lotnisko też no i "gdyński" cmentarz...

        • 3 0

    • Ktoś im na to pozwala

      • 6 0

    • nie ma szans, zadłużenie miliard, szczurek doprowadził budżet do ruiny.

      • 10 4

    • W tym wieku się tego nie doczekasz.Po drugiej stronie typowo trepowskie tereny nie do ruszenia przez dziesiątki lat.Oni mają kasy od państwa w brud ....

      • 5 0

    • Kup farbę i pędzel

      • 9 3

    • Tunelu pod pucką nie umieją zrobic. Nie łudz sie

      • 20 0

    • Kuba

      Bardzo mądre słowa Za chwile lepiej na Oksywie Obłuże i inne dalsze rejony sprawniej będzie pieszo

      • 17 3

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Bardo ładny budynek. Jeszcze zostało do zabudowania to klepicho po drugiej stronie ulicy i będzie świetny kawałek miasta.

    • 38 44

    • Byłoby jeszcze bardziej miejsko... (7)

      gdyby więcej takich budynków powstało zamiast Riviery, która swym charakterem pasuje bardziej do terenów za miastem, przy obwodnicy.

      • 14 8

      • (4)

        Riviera nigdy nie powinna powstać w tym miejscu. Sam supermarket był ok ale galeria handlowa zamordowała handel w śródmieściu i w CH Klif.

        • 9 8

        • Rozbudować Rivierę i inne jeszcze bardziej ........ (2)

          Wolę robić zakupy w cieplutkiej Rivierze w zimie w kr\otkim rękawku,niż włazić w centrum co rusz do nowych sklepow w zimowych ciuchach .Ciągłe wchodzenie z zimna do gorącego ,jeszcze czasami przemoczony przez deszcz,ciągłe rozbieranie i przebieranie,aż spocony i przez to moment chory.W naszym klimacie powinni budować jeszcze większe molochy gdzie znajdywałyby sie sklepy,kina,baseny,lodowiska ,kawiarnie,jadalnie po prostu wszystko.Tam podjeżdżam sobie samochodzikiem ,zimowe szmaty zostawiam w samochodzie wjeżdżam windką do takiego przybytku i korzystam z życia w takich galeriach w letnim ubiorze w pwłni zadowolony.

          • 7 14

          • Mężczyźni, którzy

            zdrabniają, są beznadziejni i mocno podejrzani.

            • 1 0

          • Mi są jednak bliższe ulice handlowe lub deptaki jak w UK, Niemcze czy Danii. Wielkie centra handlowe na peryferiach.

            • 1 1

        • Niezłe są te lamenty

          nad Śródmieściem. Zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków i to właśnie klienci nie chcieliby powrotu do handlu w formule z lat 70./80.

          • 1 0

      • Bardzo dobre miejsce dla Riviery ,a biurowiec przy Kieleckiej ladny

        • 2 1

      • To prawda, sama Riviera mi nie przeszkadza ale jej naleśnikowa bryła już tak.

        • 13 4

  • Beton beton

    Coraz więcej mieszkańców w centym a dróg się nie buduje a parkingi zamyka.Ciekawe jak się teb bałagan wizjonerski skończy dla naszego miasta.

    • 4 0

  • Nasz kraj dzięki

    Takim myślicielom z UM rozwija się dzięki pracy biurowej.PKB zależy od ilości wypisanych papierków a tymczasem port gdyński niszczeje i kurczy się dzięki sprzedaży jego gruntów deweloperom.Brawo.

    • 4 0

  • Wincyj wincyj

    Betonu bo za mało go jest w centrum.Wszystkie parki oddaliście pod beton panie prezydencie.Kto na tym zarabia?Nasze miasto?

    • 4 0

  • Beton i szkło

    Czarno-białe ohydztwo nie mające nic wspólnego z gdyńskim modernizmem.Kto to akceptuje w UM?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane