• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ładowanie pojazdów elektrycznych w nowych inwestycjach deweloperskich

Joanna Puchala
6 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
W halach garażowych ogólnodostępne miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych obecnie muszą powstawać. Istnieje także możliwość zamontowania licznika energii przy miejscach indywidualnych. W halach garażowych ogólnodostępne miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych obecnie muszą powstawać. Istnieje także możliwość zamontowania licznika energii przy miejscach indywidualnych.

Od marca 2021 roku zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa nakładająca na deweloperów obowiązek zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych w nowych budynkach. Oznacza to, że specjalne ładowarki znajdziemy teraz w garażach podziemnych lub na parkingach naziemnych nowych inwestycji.



Czy uważasz, że stacje ładowania pojazdów elektrycznych w inwestycjach deweloperów są potrzebne?

Chociaż nowe prawo obligatoryjnie dotyczy projektów inwestycji, które pozwolenia na budowę otrzymały po wejściu nowego prawa w życie, to rosnącą popularność stacji ładowania samochodów w budynkach realizowanych przez deweloperów obserwować można już od kilku lat.

Wielu z nich dopuszcza, na życzenie klienta, doposażenie miejsca postojowego w hali garażowej. Tak jest m.in. w Allcon Osiedla. W przypadku tego dewelopera zastosowane rozwiązania opierają się o ładowarki przenośne, chociaż stale analizowane są nowe rozwiązania dotyczące elektromobilności.

Prywatne czy ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów?



- Oprócz rozwiązań przenośnych stosujemy i projektujemy także ładowarki ogólnodostępne. Zlokalizowane są one w hali garażowej lub na terenie na zewnątrz inwestycji. Są to urządzenia o znacznie większej mocy, co przekłada się na krótszy czas ładowania samochodu. Zwykle są one współdzielone pomiędzy dwa ogólnodostępne miejsca postojowe. Dzięki temu z ładowarki mogą korzystać wszystkie zainteresowane osoby, także te, które nie mieszkają na terenie konkretnej inwestycji - mówi Łukasz Śledź, dyrektor działu przygotowania i realizacji inwestycji w Allcon Osiedla.

Deweloperzy w Trójmieście



Ładowarki ogólnodostępne, nieprzypisane do konkretnego miejsca postojowego, deweloperzy z reguły umieszczają w miejscu, gdzie wjechać mogą nie tylko mieszkańcy - w ogólnodostępnej części hali podziemnej lub na miejscach postojowych zewnętrznych. To umożliwia korzystanie z nich nie tylko mieszkańcom, ale także ich gościom.

Prywatne miejsce w hali garażowej z możliwością montażu ładowarek do pojazdów elektrycznych mogą wykupić także nabywcy mieszkań na niektórych trójmiejskich osiedlach Robyga. Deweloper przyznaje jednak, że docelowo planuje montaż ładowarek elektrycznych we wszystkich realizowanych inwestycjach.

- W niektórych inwestycjach dajemy klientom możliwość zainstalowania i korzystania z ładowarki przy wybranym miejscu parkingowym w garażu podziemnym. Zabezpieczamy odpowiednio instalacje budynku oraz ilość energii dla przewidzianej liczby stanowisk tak, by możliwy był montaż ładowarek. Dla inwestycji będących w trakcie realizacji planujemy od razu montaż ładowarek zewnętrznych na ogólnodostępnych miejscach postojowych - mówi Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Na potwierdzenie tych słów dwie pierwsze ogólnodostępne stacje ładowania o mocy 22 kW zostaną zamontowane na osiedlu Zajezdnia Wrzeszcz.

Ogólnodostępne stanowiska ładowania samochodów elektrycznych zostały także uwzględnione w pierwszym etapie inwestycji Oliva Koncept dewelopera Budner Inwestycje. W drugim etapie zaplanowano także możliwość podłączenia przy stanowiskach w hali garażowej indywidualnych stacji ładowania z osobnymi podlicznikami.

- Monitorujemy popularność takich rozwiązań i z pewnością - w przypadku dużego zainteresowania klientów - również w kolejnych inwestycjach będziemy je wprowadzać do oferty - mówi Arkadiusz Zalaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Budner Inwestycje.
Czytaj także: Inteligentne rozwiązania w inwestycjach deweloperskich

Z kolei Euro Styl na terenie inwestycji Osiedle Beauforta, Perspektywa, Dynamika oraz Doki Living uwzględnił infrastrukturę do przechowywania, serwisowania i ładowania sprzętów.

- Praktyczne udogodnienia zachęcają do korzystania z alternatywnych dla auta środków komunikacji i spełniają oczekiwania zwolenników współczesnej ekomobilności. W halach garażowych, przy wybranych stanowiskach, umieszczamy przyłącza zakończone gniazdem elektrycznym, umożliwiające montaż ładowarek lub bezpośrednie ładowanie rowerów, hulajnóg czy skuterów - mówi Filip Nawratil, kierownik projektów w Euro Stylu.
Takie gniazda są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich oraz indywidualnie opomiarowane.

Jak rozlicza się prąd w stacji ładowania?



Chociaż unijna dyrektywa, która nakłada na deweloperów obowiązek zapewnienia stacji do ładowania pojazdów, dotyczy nowych projektów inwestycji, to w ostatnich latach można zaobserwować rosnącą popularność stacji ładowania samochodów w realizowanych obiektach. Chociaż unijna dyrektywa, która nakłada na deweloperów obowiązek zapewnienia stacji do ładowania pojazdów, dotyczy nowych projektów inwestycji, to w ostatnich latach można zaobserwować rosnącą popularność stacji ładowania samochodów w realizowanych obiektach.
Jak przyznają nasi rozmówcy, schematów opomiarowania stacji ładowania pojazdów jest kilka, a zastosowane rozwiązanie zależy od konkretnego przypadku i jest poprzedzone analizą.

- Już na wczesnym etapie procesu inwestycyjnego należy przewidzieć odpowiednią moc przyłączeniową dla budynku na potrzeby ładowarek samochodowych. Każdorazowo nasze rozwiązania opierają się o liczniki przypisane konkretnym miejscom, a to z kolei pozwala przyszłej wspólnocie i administratorowi swobodnie rozliczać indywidualne miejsca postojowe. W przypadku, gdy klient decyduje się na zakup takiego miejsca, otrzymuje układ pomiarowy w standardzie - wyjaśnia Łukasz Śledź.
Montaż stacji ładowania pojazdów i przynależnych do nich liczników zależy od możliwości technicznych budynków, a także oferty firm dostarczających rozwiązania technologiczne.

- Każdorazowo taką instalację należy skonsultować z zarządcą budynku - doradza Arkadiusz Borowiecki.
Ogólnodostępne stanowiska ładowania pojazdów podlegają natomiast z reguły pod wspólnotowy system rozliczeń.
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (170) 8 zablokowanych

  • Terror Nadprodukcji (2)

    Tym powinni sie przejąc sie urzednicy. Ci z ue rowniez. Bo poki co pracuja jedynie dla koncernów.

    Niestety i to samo musze powiedziec o wladzach lokalnych patrzac na usianych tu siedzibach i biurowcach.
    Czy ktos chocby pomyslal o ptakach. Opodal mamy TPK a zezwala sie na (oczywiscie za odpowiednia kase) szklane wysokosciowce w poblizu i na trasach ich lotow.

    • 14 2

    • (1)

      komuna mocno we krwi?

      • 2 7

      • A co takiego wielkomiejskiego i atrakcyjnego jest w kompleksach biurowych typu oliwski mordor drogi słoiku?

        • 5 2

  • A czemu nie wymaga sie zmniejszania zabudowy w przeludnionych miastach?

    to by byla jedyna sluszna decyzja UE. Bo prezydent i miasto sobie z tym nie radza by odmowic pewnych decyzji deweloperom..

    • 19 5

  • Korzystam i jestem zadowolony (9)

    Ja ładuje a za prąd płacą wszyscy mieszkańcy. Jest super

    • 98 25

    • (1)

      zapomniales dodac : wiwat polonia frustrata ,wiwat dons psychopata jam nieudacznik grafoman i smiec

      • 16 9

      • "Ogólnodostępne stanowiska ładowania pojazdów podlegają natomiast z reguły pod wspólnotowy system rozliczeń"

        Przed zakupem nieruchomosci u dewelepoerów pytajcie o to czy cała wspolnota bedzie się zrzucać na energie do takich "ogolnodoostepnych" stacji ladowania aut bo czynsz administracyjny z czasem bedzie b.duży... Ogolnie masakra ile pułapek jest w tych nowych inwestycjach bo Klaus Schwab i zgraja marzą sobie o digitalizacji swiata i=w ramach Agendy 2030. Pis juz nawet przeglosował że do 2027 w kazej wspolnocie ma byc obowiazkowo radiowo-wifi zdalne odczytywanie cieplomierzy i podzielnikow ciepla. Wiele godzin zycia w takim smogu elektromagnetycznym to murowany wzrost nowotworow itp

        • 5 1

    • i tak jesteś dziadem

      bo mieszkasz w familoku a samochód w jakims lizingu

      • 17 6

    • Ja wykrecam zarowke w hali garazowej i laduje przedluzaczem (1)

      • 12 3

      • wcale bym się nie zdziwił, że będą takie próby

        choć to świetny sposób na puszczenie instalacji elektrycznej z dymem.
        Po pożarach się dowiemy.

        • 10 0

    • G**** prawda kolego (3)

      ładowarka na danym miejscu postojowym obecnie idzie pod licznik właściciela tegoż miejsca/mieszkania przynależnego do miejsca

      • 4 2

      • Czytales? Standardowo montuja ladowarki ogolnodostepne, a przynalezna do miejsca ci extra zamontuja razem z licznikiem pradu.. (2)

        • 7 0

        • Ogólnodostępne nie znaczy darmowe (1)

          • 1 2

          • Unikać deweloperów co mają ogolnodostepne stacje ładowania i tyle

            • 2 0

  • Zajezdnia Wrzeszcz... doprawdy pitolenie o jakichś udogodnieniach na tym osiedlu to cynizm... (5)

    ... gdy zabrakło tam pieniędzy na podstawy czyli dostęp do światła słonecznego. Robyg tak stlacza te osiedla (Zajezdnia, Morena, Letnica, nawet Szadolki gdzie teren był tani i większość budowała szeroko oni stłoczyli ludzi) ze wszelkie dodatkowe ekstrasy dla normalnego człowieka nie mają znaczenia. To zalążki patologii - tam w przyszłości nic nie zmienisz, nie poprawisz, musiałbyś zburzyć 2/3osiedla. Kupują to ludzie którzy w domu bywają - ot wyspać się i do pracy. Nikt nie traktuje tych mieszkań jako docelowych. Bo tam nie da się żyć, pomieszkać się da ale żyć nie. Takie to trochę lepsze hostele z wieloosobowymi pokojami. Tu każdy pokój ma swój, następna osoba 3m dalej za drugim oknem ale jak masz ciut wyższe oczekiwania to nie jest dla ciebie

    • 26 1

    • Przepisy pozwalają na to stlaczanie ludzi to korzystają (3)

      • 6 1

      • Podobnie na garnizonie (2)

        I wielu innych inwestycjach, po co ten płacz

        • 2 4

        • garnizon to porażka, mam tam kolegę który żałuje że wydał masę kasy za którą mógłby dom postawić a ma za oknem widok na 3 ściany z oknami sąsiadów - prywatność jest wtedy kiedy zasłoni okna ale wtedy ma się wrażenie jakby siedział w bunkrze.

          • 9 0

        • Po to że nie wszędzie tak jest. Trzeba ludności tłumaczyć że są homo sapiens, inaczej bydło będzie mieszkało jak bydło.

          • 5 1

    • To się nazywa bookingowy chów klatkowy nowobogackich oraz ich lodowych utrzymanek-:)

      • 8 0

  • Chore. W życiu nie chciałabym mieszkać na tym osiedlu. (1)

    Chyba ktoś ma nierówno pod sufitem.Co to w ogóle za pomysł ogólnodostępnych miejsc z bezpłatnym ładowaniem? Dlaczego mieszkańcy mieliby płacić za czyjeś paliwo (tu prąd) do prywatnego samochodu. Niech zrobią jakiś licznik poboru prądu z prostym systemem płatności np. na kartę. Jeżeli elektryki to faktycznie auta przyszłości, inwestycja wkrotce się zwróci.

    • 41 3

    • Nikt nie mówi że bezpłatnym

      • 1 3

  • Błyskawica

    Jak widzimy na zdjęciu powyżej, błyskawica, to symbol ładowania, czyli osoby, które chodzą z tą błyskawicą chcą nam powiedzieć, że szukają jakiejś ładowarki/ładowacza aby zostały porządnie załadowane, gdyż w domu nie ma "infrastuktury" na porządne łądowanie...

    • 14 4

  • Ile aut elektrycznych się zapaliło podczas ładowania ? (4)

    W niektórych krajach wprowadza się zakazy parkowania i ładowania w halach garażowych elektryków ponieważ te super elektryki palą się jak pochodnie ( są nie do ugaszenia ) .a wraz z elektrykiem spłonie nieruchomość . I tyle w temacie pseudo ekologi.

    • 25 12

    • Większość to awarie instalacji energetycznej. (1)

      Kilka BMW i boltów się zapaliło w garażach w USA. Była akcja napraw.
      W chinach dwie stare importowane Tesle ( nie podczas ładowania ).

      • 5 4

      • Hahaha

        Nie rozumiem za co można dać łapkę w dół za Twój post. Konkretny, merytoryczny.. to chyba opór materii :)

        • 2 1

    • źródło tych rewelacji?

      czy wymysł?

      • 1 0

    • Znacznie częściej palą się EGRy w Oplach

      lub np Peugeoty. Sam widziałem ze 3 które się samozapaliły w tym jeden na parkingu! u mnie pod blokiem. Znacznie częściej palą się spalinowce niż elektryki. Oczywiście jest ich znacznie więcej, jednak dobre, markowe EV ładowane na dobrych instalacjach (nie z żarówki w piwnicy) naprawdę są bezpieczniejsze niż rzęch spalinowy.

      • 0 2

  • Przy obecnie istniejących osiedlach jest problem, bo nie wszyscy mieszkańcy mają hale garażowe, a zgodzić na rozbudowę musieliby się wszyscy mieszkańcy. Tym samym ciężko to przeforsować.

    • 19 1

  • Skoro czeka nas elektryfikacja to kazde miejsce parkingowe powinno miec ladowarke. Tyle ze nam prady nie starczy

    • 8 0

  • zrobić więcej miejsca (1)

    Gdyby pozwolono na usunięcie garaży z czasów PRL, w sąsiednich budynkach znalazłoby się miejsce na znacznie więcej stacji ładowania.

    • 0 12

    • Gdyby usunac nowe osiedla to by sie zmiescilo wiecej garazy

      • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane