• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowi deweloperzy będą budować na pasie startowym

Michał Brancewicz
6 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (523)
Deweloperzy, którzy mają tereny na pasie startowym. Deweloperzy, którzy mają tereny na pasie startowym.

Którzy deweloperzy będą budować na pasie startowym na Zaspie? Deweloper Spravia odsprzedał część działek na pasie startowymMapka innym inwestorom. Stef-Bud z Warszawy ma już zgodę na wybudowanie dwóch budynków. Natomiast Robyg złożył niedawno wniosek o pozwolenie na zabudowę swojej części.




Kto wybudował dom/mieszkanie, w którym żyjesz?

Część dawnego pasa startowego o powierzchni 51 tys. m kw., między ul. Hynka a al. Jana Pawła II, kupił w 2015 r. Budimex Nieruchomości za 11 mln euro.

Nowi deweloperzy będą budować na pasie startowym na Zaspie



Studio Kwadrat przygotowało koncepcję zabudowy dla dewelopera. Pod nią zmieniony został miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który został przyjęty w maju 2022 r.

Poszczególnie obszary mają określoną wysokość zabudowy.

Maksymalna wysokość zabudowy w poszczególnych obszarach pasa startowego na Zaspie. Maksymalna wysokość zabudowy w poszczególnych obszarach pasa startowego na Zaspie.
Wcześniej, bo na początku 2019 r., Budimex Nieruchomości rozpoczął budowę dwóch z czterech 17-piętrowych wież osiedla Zaspa VVita od strony Hynka.

Zanim wieże zostały ukończone, w połowie 2021 r., deweloper został przejęty przez czeski fundusz Crestyl Group i zmienił nazwę na Spravia. Od tego czasu nie rozpoczął kolejnych inwestycji na pasie startowym.

Deweloperzy z Trójmiasta mają nowych właścicieli Deweloperzy z Trójmiasta mają nowych właścicieli


- Nasze plany dotyczące rewitalizacji nieczynnego pasa na Zaspie pozostają bez zmian. Chcielibyśmy, aby miejsce to stało się mieszkaniową wizytówką dzielnicy - mówi Andrzej Miś, rzecznik firmy Spravia. - Jednocześnie przyglądamy się innym opcjom - w tym sprzedaży wybranych działek bądź współpracy biznesowej z innymi partnerami. Procesy te jeszcze trwają. Ze względu na obowiązujące nas umowy poinformujemy o nich dopiero po ich sfinalizowaniu.

Pozwolenie na budowę dwóch nowych budynków



To, że Spravia wstrzymała się na razie z inwestycjami, nie oznacza, że nic na pasie startowym nie będzie się działo.

  • Koncepcja zabudowy pasa startowego na Zaspie.
  • Koncepcja zabudowy pasa startowego na Zaspie.
  • Koncepcja zabudowy pasa startowego na Zaspie.
  • Koncepcja zabudowy pasa startowego na Zaspie.
20 grudnia 2023 r. Stef-Bud Nieruchomości otrzymał pozwolenie na budowę dwóch budynków na terenie byłego pasa startowegoMapka. Firma powiązana jest z kancelarią adwokacką Stefański i Wspólnicy z Warszawy.

Za projekt odpowiada Jacek Droszcz ze Studia Kwadrat, które przygotowało całą koncepcję dla pasa.

Zapytaliśmy inwestora o szczegóły dotyczące nowych budynków. W odpowiedzi otrzymaliśmy wiadomość, że opowie o wszystkim w pierwszych dniach marca.

Robyg czeka na pozwolenie na budowę



Z kolei 12 stycznia 2024 r. spółka Projekt Zaspa powiązana z Robygiem złożyła wniosek o pozwolenie na budowę budynków wielorodzinnych z usługami, wbudowanymi garażami, miejscami postojowymi wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na terenie pasaMapka.

W tym przypadku projekt przygotował Jerzy Wolski z pracowni Wolski Architekci, która współpracowała ze Studiem Kwadrat przy opracowywaniu koncepcji dla pasa startowego.

- Potwierdzamy, że Robyg jest właścicielem działki, natomiast na tym etapie nie chcemy udzielać odpowiedzi na pozostałe pytania - ucina biuro prasowe dewelopera.

Miejsca

Opinie (523) ponad 20 zablokowanych

  • Ogladalem różne projekty, nasuwa się pytanie jak oni to chcą tam upchać:) Dadzą jakaś śmieszna, angielskobrzmiaca nazwę, słoiczki się podnieca, radni dostali w łapę i uchwalili przychylny plan, tymczasem nie mogę zajść na głowę jak oni to chcą to wszystko tam zmieścić. Tym bardziej, że sztuczny prestiż nie ma się do faktu, że będą to głównie klatki sypialne pod wynajem. Im bardziej "zamożny" będzie klient, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że wykupi miejsce parkingowe, o ile wgle będa tam przewidziane. Pojawi się problem z zestawianiem samochodami okolicznych ulic.

    • 42 0

  • To już wiem dalczego spółdzielnia robi z EuroParkiem płatny parking przy Dywizjonu i Jana Pawła II .

    Bedzie bezpłatny dla mieszkańców spółdzielni ale pozostali będa płacić.

    • 31 0

  • Super! (2)

    Dokładnie to czego brakuje w Gdańsku, czyli kolejny kurnik inwestycyjny :) Nie mogę się doczekać zwiedzania tych wszystkich pustych mieszkań kupionych jako ,,inwestycja,,. Kto by tam chciał jakieś parki czy inne pierdoły! Brawo!!

    • 44 3

    • Ile lat było na zagospodarowanie tego dzikiego parkingu na park? (1)

      • 5 4

      • Niestety w końcówce lat 90tych Płażyński sprzedał teren...

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie (2)

    Wygląda super. W końcu zniknie ten obrzydliwy pas. Oby tylko zadbali o odpowiednią ilość zieleni :)

    • 25 79

    • Zadbają. Specjalnie dla ciebie pomalują elewacje na zielono.

      • 14 0

    • nic fajnego nie zaproponowali, a na zieleń miejsca brakuje. Może pomalują chodniki i parkingi na zielono.

      • 8 0

  • (1)

    Przecież tam nie ma skrawka zieleni ! Ludzie udusza się w betonowej pustyni. Tam potrzeba parku, stawu a nie kolejnych pseudodeweloinwestycji

    • 49 5

    • A w szkołach na ile zmian dzieci będą chodzić?

      • 1 0

  • Brak spójnej koncepcji. (1)

    Pomijając już kolejną betonozę w betonozie, wątpię aby deweloperzy wybudowali te budynki tak aby współgrały ze sobą i otoczeniem. Każdy z nich wybuduje według własnego widzi mi się i architektonicznie nic do siebie nie będzie pasować. Bałagan przestrzenny totalny. Historia to rozliczy...

    • 55 0

    • Niech budują bez współgrania z otoczeniem, bo to otoczenie jest masakryczne

      • 2 6

  • (3)

    Dalej głosujcie na Dulkiewicz, kontynuatorkę tradycji betonowych Adamowicza. Nie namawiam do głosowania czasem na Pis, ale oprócz nich też są inni, przecież oni zabetonują nas wszędzie, polityka jest taka, że gdzie kawałek miejsca tam pojawia się deweloper. Oni w ogóle nie myślą, że za chwilę nie będzie można się nigdzie ruszyć.....masakra.

    • 71 7

    • (2)

      Przecież tam już jest beton.

      • 10 3

      • (1)

        Nie psuj narracji :D

        • 3 4

        • A są już bloki w tym miejscu?

          • 5 1

  • Lew_Gdański (6)

    Nie mógł tam powstać park albo trasa tramwajowa do Czarnego Dworu???

    • 37 4

    • (1)

      trzeba by było mieć innego prezydenta miasta.

      • 13 2

      • Trzeba by było mieć prezydenta,

        a nie namiestnika.

        • 4 0

    • (3)

      Bez najmniejszego sensu byłby park w tamtym miejscu. Wiem, że byś chciał, ale to nie jest żaden argument.

      • 6 3

      • Lew_Gdański (1)

        To według Ciebie co miałoby tam postać??

        • 2 0

        • To co miało powstać w pierwotnej koncepcji

          Tam gdzie te wieżowce opera a dalej aleja aż do morza

          • 7 1

      • Nowy Port

        Nasza dzielnica ile lat czeka na park? Powietrze mamy tak zanieczyszczone pyłem węglowym,że na Sląsku górnikom lepiej się mieszka.

        • 2 0

  • Wszystko pod deweloperów w tym mieście (4)

    Pas startowy to kawał historii Gdańska - po prostu nie można go sobie ot tak o zabudować apartamentami. Można było go zostawić, wyeksponować dosadzić zieleni i byłaby fajna przestrzeń rekreacyjna.

    • 70 7

    • I jezioro. Koniecznie jezioro

      • 10 3

    • To co, rozwalamy JPII i przywracamy pas?

      Czy ten kawał historii już nie jest istotny?

      • 3 3

    • Wyeksponować stary pas startowy - Ty siebie słyszysz? Właśnie bardzo dobre miejsce na takie inwestycje, wystarczająco daleko od linii brzegowej żeby nie niszczyć krajobrazu, blisko innych bloków.

      • 8 6

    • A niby dlaczego ci z magistratu maja zrezygnować z osobistych korzyści z tego wynikających ?

      • 3 0

  • Szkoda tego lotniska , można było rozbudować pas w stronę morza i było by najpięknięjsze w Europie (18)

    Komuch zawsze podejmowały złe decyzje i tak jakiś urzędnik bo tak mu się wydawało wsadzić lotnisko w teren długi czas w roku zamglony

    • 112 228

    • Lubisz szufladkować. Jak Komuchy to z definicji be. (10)

      Przypominam, że najlepsze arterie dwupasmowe z miejscem na tramwaje oraz obwodnice wybudowali znienawidzeni komuchy. Drogi te do lat 2000 lekko licząc byly drożne nawet w godzinach szczytu.

      • 66 14

      • Dokładnie do 2004, kiedy weszliśmy do Unii i zalały nas niemieckie szroty. (4)

        • 27 27

        • Dziecko, niemieckie szroty zalewały nas od początku 1990r., po zaledwie 4-5 miesiącach rządu Mazowieckiego... (3)

          Któremu w jego ciągłej postawie sł_żalczości wobec kanclerza Kohla nie chciało się wprowadzić ograniczenia wieku ściąganych do Polski samochodów na 12, a w ostateczności na 14 lat. Przecież ściągano tu samochody 15-20-letnie! Gdyby Mazowiecki to był patriota nacechowany godnością i charakterem, to by ogłosił, że maksymalny wiek samochodu importowanego do Polski to 11 lat, a na protesty Niemiec (na pewno by były) powinien odpowiedzieć: "no dobrze, to podniesiemy do 12 lat, ale co w zamian dacie?" No ale za Balc erowicza, Kuro nia, Mazowieckiego z definicji miał być "lyberalizm", dobro państwa polskiego się nie liczyło.

          • 15 13

          • Dziecko, ktoś tu zapomniał jak to się cięło Golfy na pół, żeby uniknąć potężnego cła...

            • 15 0

          • Jasne, bo w tamtych czasach bezpieczniej, ekologiczniej i w ogóle rozsądniej było jeździć 30 letnim maluchem albo polonezem, (1)

            niż 20-letnim VW/oplem...

            Na początku lat 90-tych na naszych ulicach jeszcze jeździło sporo wartburgów i trabantów, a i syrenkę dało się spotkać. Sprowadzanie i i późniejsza jazda nawet 20-letnimi szrotami z Niemiec, nawet składanymi z trzech, to był skok cywilizacyjny na naszych drogach, w porównaniu do parku maszynowego PRL.

            • 14 2

            • 30-letni maluch albo polonez w latach 90?

              Ciekawostka.

              • 5 2

      • Tak, komuch to z definicji be. Patologiczny system kierowany przez bandytów. (3)

        Mogli budować jak chcieli, bo nie było żadnych odklejonych aktywistów i ekologów, którzy by blokowali inwestycje, a drożność tych dróg wynikała tylko z niewielkiej ilości pojazdów, a nie jakości wykonania.

        • 14 20

        • (2)

          Gdyby nie komuchy to na zaspie i przymorzy miałbyś takie ujostwo jak w południowych dzielnicach Gdańska. Wąskie nieprzejezdne uliczki i zamknięte osiedla.

          • 42 8

          • poczekaj czyli tylko w krajach komunistycznych centrum/środek miasta jest lepiej rozbudowane/bogatsze/droższe niż obrzeża? wow

            • 8 6

          • Przepraszam, a na Zaspie to co mam?

            Wąskie, nieprzejezdne, zastawione szrotami uliczki...

            • 11 6

      • Z pewnością gęstość miasta 60 lat temu, a teraz trochę się zmieniła. Przez miasto leciała ekspresówka grunwaldzka, ale każda droga obok to tragedia

        • 10 2

    • Chyba niemieckie komuchy bo to lotnisko istniało przed wojną.

      • 33 3

    • Lotny na umyśle i do tego patriota .

      • 9 2

    • (2)

      Kolejny wspaniały plan, taaak zróbmy czynne lotnisko w środku pół milionowego miasta. To jest myśl ... jak tak się czyta wasze opinie tutaj to słowa Lema (kto wie ten wie) stają się baaardzo prawdziwe

      • 16 2

      • (1)

        Dokładnie. Lotniska poza miastami. CPK.

        • 6 3

        • W Warszawie lotnisko jest w mieście czy po za nim?

          • 3 6

    • Strasznie niesbornie to napisales! Braki w wyksztalceniu? Przypominam, ze lotnisko zostalo wybudowane w 1910 r przez wojsko
      niemieckie a po Wielkiej Wojnie przeszlo pod zarzad cywilny.

      • 6 0

    • Wizjoner z zacięciem patriotycznym.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane