• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Nowe oblicze brzeźnieńskich bud

Ewa Budnik
11 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (194)

Budowa apartamentowca przy nadmorskim deptaku w Brzeźnie zakończy się w lutym 2024 roku.

W cyklu Trójmiasto w Budowie dokumentujemy zmiany istotnych fragmentów miejskiej przestrzeni. Tym razem odwiedziliśmy kończącą się budowę w Brzeźnie, przy ul. ŁamanejMapka, a więc przy samej plaży i kultowych tzw. budach w Brzeźnie. Powstający tu apartamentowiec znacząco zmieni charakter tej części dzielnicy.



Pas nadmorski w Trójmieście:

Pas nadmorski w Trójmieście i znajdujące się w nim atrakcje co roku są celem wycieczek setek turystów, a także samych mieszkańców Trójmiasta.

Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci zmienia się charakter wybrzeża - przybywa zabudowy, która zaczyna stanowić nadwodny front Trójmiasta, chociaż zapewne nie należy się spodziewać, że szybko zmieni się ono w ciąg hotelowo-apartamentowej zabudowy, którą znamy z turystycznych miejscowości położonych np. nad Morzem Śródziemnym.

Niewiele pozostało tu też położnych przy samej plaży działek, które mogą zostać zabudowane. Budynek mieszkaniowy Merwede, który realizowany jest tuż przy samym deptaku nadmorskim, to zatem jeden z ostatnich tak zlokalizowanych obiektów mieszkaniowych, które powstaną w Gdańsku, Sopocie i Gdyni - mieszkańcy na plażę będą mieli zaledwie kilkadziesiąt kroków.

Z drugiej strony budynek powstaje w sąsiedztwie kompleksu lokali gastronomicznych, które istnieją na zakończeniu ul. HalleraMapka od dziesięcioleci. Przez te wszystkie lata zmieniły co prawda swoją formę, ale nie charakter. Pojawianie się nowoczesnej zabudowy mieszkaniowej z uporządkowaną przestrzenią wokół niej z całą pewnością zmieni wizerunek tego fragmentu Brzeźna.



Dwa poziomy hali garażowej tuż przy morskim brzegu



Budowa zlokalizowana na styku plaży z miastem była dla budowlańców wyzwaniem od samego początku, szczególnie na etapie realizacji części podziemnej. Pod Merwede znajduje dwupoziomowa hala garażowa (81 miejsc postojowych, w tym dla osób niepełnosprawnych).

Płyta fundamentowa jest tu położona na głębokości aż 7 m, a wykop sięgał głębokości 8 m. Tymczasem poziom wód gruntowych wynosi w tym miejscu ok. 0,5 m powyżej poziomu morza. Można zatem powiedzieć, że podziemna część budynku w całości zatopiona jest w wodzie. W takich warunkach przebiegała też budowa.

- Wykonanie części podziemnej było najtrudniejszą częścią tej budowy. W pierwszej kolejności wykonana została ściana szczelinowa, która ograniczała dopływ wód gruntowych i należy do elementów nośnych budynku [jej realizację obrazuje film na końcu artykułu - dop. red.]. W dalszej części zostało wykonane posadowienie pośrednie w postaci pali wierconych VdW. Wylanie płyty fundamentowej możliwe było z kolei dopiero po wykonaniu metodą jet groutingu przesłony poziomej, która minimalizowała napływ wód gruntowych z dna wykopu - opowiada Andrzej Piecek, kierownik budowy.
Kontrowersyjny plan dla Brzeźna wstrzymany, ale nowa zabudowa w brzeźnieńskim lasku i tak może powstać Kontrowersyjny plan dla Brzeźna wstrzymany, ale nowa zabudowa w brzeźnieńskim lasku i tak może powstać

Stopień skomplikowania prac dobrze obrazuje czas realizacji poszczególnych etapów inwestycji. Część podziemna (2 kondygnacje) powstawała 10 miesięcy - od marca do grudnia 2022 r. Tyle samo czasu trwała realizacja czterokondygnacyjnej części nadziemnej, wraz z konstrukcją dachu i częściowym wykończeniem elewacji oraz wnętrz budynku.

Pierwsi mieszkańcy od wiosny 2024



To, w jaki sposób bryła nowej zabudowy wpisze się w nadmorską część Brzeźna, widać już w całej okazałości, bo jej realizacja zmierza ku końcowi.

- Wszystkie najtrudniejsze etapy prac są już za nami. Teraz kończymy wykonywanie izolacji i termoizolacji dachu, niebawem pojawi się na nim dachówka. Prowadzone są także prace przy wykonywaniu elewacji BSO i wentylowanej, aluminiowa stolarka jest już wszędzie zamontowana. Wewnątrz montowane są windy, większość instalacji elektrycznych i sanitarnych jest rozprowadzona, kończymy układanie tynków i posadzek. Niebawem zaczniemy układanie płytek na korytarzach. Pozwolenie na użytkowanie planujemy uzyskać na przełomie lutego i marca 2024, tak by klienci mogli odebrać klucze w I kwartale 2024 - mówi Dariusz Sieczko, kierownik projektu z ramienia firmy NDI Development będącej deweloperem Merwede.
W budynku powstały 74 lokale, w tym 51 to mieszkania, a 23 to lokale usługowe, które zapewne zostaną przeznaczone na mieszkania na wynajem. Powierzchnia całej zabudowy to blisko 1,5 tys. m kw., a powierzchnia użytkowa lokali ponad 3,6 tys. m kw. Budynek ma 12 m wysokości.

Centrum Brzeźna. Kurort czy kolorowy jarmark? Centrum Brzeźna. Kurort czy kolorowy jarmark?

Elewacja budynku będzie zróżnicowana. Wjazd do podziemnej hali oraz wejście do lobby będą prowadziły od strony ul. Łamanej. Elewacja budynku będzie zróżnicowana. Wjazd do podziemnej hali oraz wejście do lobby będą prowadziły od strony ul. Łamanej.
Elewacje budynku będą wykończone różnymi materiałami, całość będzie miała stonowany charakter, której wymowę będą nadawały płyty HPL imitujące drewno. Aluminiowe balustrady tarasów i balkonów zostaną wypełnione szklanymi taflami tak, by nic nie przesłaniało widoków.

Morze tuż za oknem przez cały rok



Najbardziej z owych widoków skorzystają właściciele apartamentów położonych od strony deptaka.

Ponad 120-metrowy apartament położony na najwyższej kondygnacji ma przeszkloną ścianę od strony zatoki (ze względu na etap budowy, kiedy okna są przesłonięte, nie widać tego w filmie). Na dwóch niższych piętrach, czyli pierwszym i drugim, od strony zatoki sąsiadują ze sobą po dwa apartamenty, z których roztacza się widok na wodę.

Klasę budynku podkreślać będą materiały wykończeniowe o podwyższonej jakości, w każdym apartamencie możliwy jest montaż klimatyzacji. Wejście do budynku w postaci lobby z recepcją znajduje się od strony ul. Łamanej. Patio znajdujące się pomiędzy dwoma skrzydłami zabudowy zostanie zagospodarowane specjalnie zaprojektowaną zielenią, co wpłynie na jakość przestrzeni w sąsiedztwie barów i deptaka.

Sprzedaż lokali w budynku dobiega końca, w sprzedaży zostało ostatnie sześć apartamentów. Zostały one zakupione zarówno przez osoby, które planują mieszkać tu na stałe, jak również właścicieli, którzy będą tu mieli swój tzw. second home lub mieszkania na wynajem.

Maj 2022 r. Wykop pod ściany szczelinowe na budowie Merwede

Inwestycje

Miejsca

Opinie (194) ponad 10 zablokowanych

  • Autorze sondy (1)

    Sprawdź znaczenie słowa "reprezentatywny". A potem popraw.

    • 30 0

    • Zobaczyłem wizualizacje tego klocka też spadłem z krzesła jak poczytałem o tym "prestiżu".

      • 6 2

  • Może (4)

    Starczy już tego budowania? Czas wyburzać i w to miejsce budować nowe i obniżyć komunikację do max 3 złotych ja w Australii gdzie na godzinę zarabiamy 61 pl..a bilety na autobus nie przekraczają 3 złotych

    • 31 8

    • (1)

      To nic nie da. Bilety tańsze = być może więcej pasażerów ale bez komfortu bo tłok.
      Brak buspasów bo nawet nie ma gdzie ich robić. Ulice są wąskie, za dużo świateł i skrzyżowań, obwodnica 2 pasmowa zbudowana w latach 70 kiedy samochodów było o wiele mniej. Jest coraz gorzej jeśli chodzi o dojazd z mieście czy to transportem publicznym czy autem.

      • 6 3

      • Wystarczy doprowadzić do tego aby było tyle samo samochodów

        co kiedyś .

        • 4 0

    • Sydney?!? (1)

      Sydney NSW? Najtańszy bilet w peaku do 3km - 3.20AUD (5.33 AUD powyżej 8km). Cmon

      • 7 1

      • I

        Cóż tego jak za jeden przystanek w Gdańsku ponad 4 pl haha

        • 5 1

  • (1)

    Ależ "pompowane" jest Brzeźno. Tak jak i Sopot traci swój urok. Ma ściągnąć klientele po solarium w białym merolu na miniratke i koszulce plejn czy witon. Ładna dzielnica jednak mocno zaniedbana.

    • 34 3

    • Jaki niby urok? Menelska dzielnica za*** na psami. Jedynie wokół nowych budynków jest porządek. Nawet we Władysławowie jest ładniej.

      • 5 3

  • Opinia wyróżniona

    A co z drogami (24)

    Coraz gorzej jest w Gdańsku. Budują osiedla ale drogi to już nie. Wszyskie nieużytki w mieście zamieniły się w osiedla ale nikt nie pomyślał że Ci nieszkańcy mają samochody. Coraz większe korki mamy i przez to coraz mniej wygodnie się tu robi.
    Transport publiczny na ten moment nie jest alternatywą na dojazd z i do pracy itp.

    • 295 39

    • Nie jest alternatywą bo co nie pasuje królewiczowi? (3)

      • 18 46

      • O wadach gdańskiego zbiorkomu można napisać pracę magisterską (2)

        • 42 14

        • Nie podjeżdża salonka pod sam nos? (1)

          Pokolenie nieudaczników

          • 19 37

          • ciekawe jak bydło takie jak ty się przemieszcza, na łańcuchu?

            • 0 0

    • Przecież za kilka lat i tak będziesz śmigał ehulajką albo rowerkiem na wynajem
      Szurskie teorie spiskowe z dnia na dzień stają się prawdą
      Nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy

      • 34 5

    • To prawda. (2)

      15-20 lat temu, po żabiance, Przymorzu i zaspie jeździło się bez żadnych problemów teraz już na parkingu stoisz w korkach. I co roku gorzej.

      • 50 3

      • Zgadnij dlaczego tak było. Bo nie było 3 samochodów na rodzinę jak teraz. Większość zasuwała do pracy i szkoły komunikacją. Możesz sobie sprawdzić statystyki ile wtedy a ile teraz przypada samochodów na głowę.

        • 33 15

      • Na Żabiance nie ma nowych osiedli. Powód podała osoba wyżej.

        • 15 3

    • (1)

      Nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, ale budowa obwodnicy od Piastowskiej do Hallera to chyba jedyne rozwiązanie,żeby chociaż trochę odblokować te dzielnice.

      • 10 16

      • Wystarczy doprowadzić ją do Obrońców Wybrzeża i rzeczoną poszerzyć do dwóch pasów w jedną stronę. To samo z Gospody. A w dalszej kolejności można poprowadzić Zieloną do ERGO od Obrońców .

        • 9 10

    • Artykuł o "budach w Brzeźnie" a wyróżniony wpis.... o drogach ????

      O co tu chodzi ?

      • 11 0

    • Jak myslisz. Czemu ue wprowadza elektryki?Mieszkancy blokuow nie beda nuz jezdzic samochodami,tylko komunikacja lub rowerami.Nie bedzie korkow,miasta 15 min.

      • 6 1

    • (1)

      Jeśli twierdzisz, że drogi nie są sukcesywnie (być może zbyt wolno) przebudowywane to pewnie jesteś osobą co w Gdańsku pomieszkuje od 5lat. Mieszkam w Gdańsku ponad 40 lat i jakbym zamknął wszystkie ulice jakie pamiętam pobudowane za mego mieszkania tutaj to miejsca dla rowerów by tylko starczyło.

      • 4 3

      • O to mieszkasz

        Gdzieś na obrzeżach. Mieszkam tu tule co Ty i jasne pamietam jak po Osowej biegały kury i inny inwentarz zwierzęcy a teraz nie. Natomiast na dolnych tarasach nie buduje się dróg, za to dostawia kolejne wieżowce. Patrz przymorze. Obrońców wybrzeża czy Czarny dwór. Zakorkowane od dawna. Co robi miasto ? A postawmy jeszcze Allcoma a za nim dwa kolejne wielkie budynki mieszkalne. Mało wam korków i ładnego pasa nadmorskiego? Cyk macie jeszcze big boya. Wielkie g***o, większe niż sea towers. Tuż przy parku regana, zaraz obok 5 piętrowych bloków mieszkalnych. Inwestycje drogowe w tym rejonie - ZERO

        • 2 0

    • Dulkiewicz na spotkaniu na Niedźwiedniku jasno powiedziała (4)

      Wszystkie działania sprowadzają się do tego, żeby zniechęcić ludzi do jazdy samochodem.
      Samochód będzie stał pod domem, bo tylko tam nie będzie się płacić za parkowanie.
      Strefa 30 w całym mieście
      Zakaz wjazdy do centrum
      Korki
      Przejścia naziemne
      Ścieżki rowerowe
      Brak parkingów
      Brak remontów dróg
      Przerabiamy drogi na deptaki
      A dodatkowo wszędzie betonoza. ;(

      • 8 8

      • No chyba o to chodzi

        Żeby samochodem jeździć jak najmniej. Tylko ameby co muszą podjechać 200 metrów do biedronki mają z tym problem.

        • 8 7

      • A kogo obchodzi sekretarka i jej zdanie ?

        • 7 4

      • Oprócz

        betonozy i braku remontu dróg to brzmi na prawdę bardzo dobrze :)

        • 2 1

      • No i wtedy w końcu odkorkuje się miasto i z jednego końca na drugi będzie można przejechać autobusem w 15 minut tak jak 20 lat temu, kiedy samochodów na 1000 osób było 3 razy mniej niż dzisiaj (mamy największy przyrost liczby samochodów ze wszystkich krajów Unii)

        • 2 0

    • Deweloperka Waliy domy ba osiedla

      A drogi te same.

      • 1 1

    • Drogi jak drogi

      Ale osiedla są coraz bardziej zagęszczane przy takiej same średnicy kanalizacji 50 cm więc śmierdzi we wielu blokowych kibelkach.

      • 0 0

    • Budowanie dróg też nie jest alternatywą bo tylko pogłębia problem.

      Bo to jak leczenie otyłości przez kupowanie coraz szerszych spodni.
      Jedyną drogą sprawdzoną w praktyce jest redukcja potrzeby używania samochodu i to się powoli w Gdańsku dzieje przez bardziej zróżnicowany, wielofunkcyjny charakter nowej zabudowy, przez rozwój sieci transportu publicznego, przez stwarzanie warunków do jazdy rowerem i hulajnogami itd.
      Kierunek jest słuszny ale niestety dzieje się to za mało i za wolno bo tłum nadal żyje w mylnym przekonaniu, że 'tylko samochód' a to jest fizycznie niewykonalne.

      • 2 0

    • Jak to co. UM zablokuje i zrobi zawody sportowe.

      • 1 0

    • I dobrze. Trzeba używać komunikacji miejskiej

      • 1 0

  • Co mnie to stolec

    Obchodzi.
    Na budy już nie chodzę bo ceny z kosmosu.
    Wolę iść do żaby po bro i czipsy, usiąść na piasku, na plaży.
    Na budy pójdę co najwyżej ziemniaczki odcedzić żeby wydm nie niszczyć.

    • 23 6

  • Czemu nie ma informacji że to reklama? (1)

    • 40 1

    • Bo to jest

      Kryptoreklama

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    No i super .Najwyższy czas wyburzyć te budy z PRL w całym Trójmieście!

    • 80 257

    • (2)

      W Brzeźnie nie ma żadnej budy z PRL. Wszystkie zostały albo wybudowane w latach 90 (i później) albo gruntownie przebudowane.

      • 52 6

      • To szkoda miasto straciło klimat i został tylko slams. (1)

        • 2 1

        • Apartamenty na wynajem go przywrócą.

          • 2 1

    • (2)

      No tak, zburzą budy pod klocek kopulacyjny dla warsiafki. Ale mi wielki zysk dla dzielnicy. Chyba tylko słoiki się podniecają, bo przeczytają "apartmaneta".

      • 63 9

      • To trzeba.bylo przychodzic i wydawac kase. Tonby nie zburzyli

        • 0 28

      • Dokładnie

        tak!!! Idealnie trafione. Ja nazywam to hodowlą klatkową albo szafkami na słoiki, ale klocek kopulacyjny jest the best!

        • 14 2

    • A ty to szukasz miejsca na złoty ząb???

      • 5 2

    • Oszołom.

      Kamień na kamieniu nie zostanie z Trójmiasta. Gdzie się chowają tacy odklejeńcy? Obawiam się, że jesteś z klubu gazety, ale nie polskiej a konkurencyjnej. Do budy, leki wziąć i nie wychodzić aż kuracja nie pomoże.

      • 4 6

    • (1)

      Wyróżniacie taką opinię?! Czyli to prawda co o was piszą że jesteście w służbie developerów. Wyburzyć, wykarczować, zalać betonem i nastawiać wieżowców na wynajem. To wasz cel? Wtedy będzie pięknie i nowocześnie

      • 15 3

      • wyjedz na wies i po problemie

        • 0 1

    • Po co? Zeby to ogrodzili i nie wpuszczali ludzi? 99% polakow nie będzie stac na zamieszkanie tamze, wiec wole budy

      • 10 2

    • Co jak co

      łatem może i fajnie tam mieszkać ale przez cały rok? Nie, dziękuję. Poza tym daleko do sklepów i cywilizacji miejskiej. Ewidentnie to pod najem krótkoterminowy.

      • 5 2

    • Niech sobie budują, byle z:

      poszanowaniem mieszkańców, przestrzeni okolicznej, prawa i estetyki. No i najlepiej każdy byle nie to przeklęte NDI.

      • 4 2

    • no ta

      i postawić nowsze budy na ich miejsce

      • 0 0

  • To w ogóle nie pasuje do otoczenia!!!

    • 39 3

  • Za kilka lat tam będzie wody po szyję. (2)

    Wystarczy że woda na ziemi podniesie się o dwa metry.

    • 28 3

    • (1)

      Na jak się podniesie o 15m to wszyscy będziemy w nadmorskim Starogardzie mieszkać, albo na łajbach.

      • 1 1

      • Jest taka strona w necie gdzie możesz sprawdzić

        Ile nad poziomem morza mieszkasz. Mi wyszło 68 metrów , tak więc te 15 to mnie nie rusza .

        • 1 0

  • Zaczynając artykuły

    Powinno się powiedzieć kto z ub te działeczkę najmował a potem dostał od miasta ....?

    • 30 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty deweloper Yareal

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane