- 1 Można tanio budować mieszkania? (157 opinii)
- 2 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (272 opinie)
- 3 Klimatyzator do domu. Jak go wybrać? (119 opinii)
- 4 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (126 opinii)
- 5 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (39 opinii)
- 6 Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Maj 2024 (118 opinii)
Brzeźno. Mieszkaniowy boom budowlany
Brzeźno kiedyś było wioską rybacką, potem zwykłą dzielnicą mieszkaniową, w dużej mierze robotniczą. Teraz jest to tzw. pas nadmorski. W języku rynku nieruchomości to synonim "pożądanej, drogiej lokalizacji". Nic więc dziwnego, że w Brzeźnie w budowie jest właśnie dziewięć projektów mieszkaniowych - najwięcej w najnowszej historii tej dzielnicy. Jakie są ceny u deweloperów?
Invest Komfort od 2011 roku sukcesywnie oddaje kolejne budynki osiedla Nadmorski Dwór, które realizowane jest w tzw. lasku blisko granicy Brzeźna z Zaspą. W 2018 roku ten sam deweloper skończył także inwestycję Nadmorze w miejscu dawnego akademika przy Krasickiego. A największą skalę wśród deweloperskiej produkcji brzeźnieńskiej mają dwie 14-piętrowe wieże Atal Baltica Towers, które przykuwają uwagę na obrzeżach Brzeźna, u zbiegu Hallera i Płażyńskiego.
W międzyczasie powstało także kilka pojedynczych budynków mieszkaniowych. W sumie na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych znajduje się ich 16. W tym aż dziewięć właśnie jest w budowie! Nie da się zatem ukryć, że Brzeźno przeżywa swoisty mieszkaniowy boom inwestycyjny, zmieniając się przy tym na oczach swoich mieszkańców.
Brzeźno doczekało się zielonego torowiska tramwajowego
"Na budach" i "w lasku"
Nadmorski Dwór wraz z sąsiadującym z nim Nadmorskim Parkiem to w sumie już ponad 20 budynków wielorodzinnych, które Invest Komfort buduje od ponad dekady. Obecność osiedla w dzielnicy nie jest tak wyczuwalna, ponieważ w znacznej części jest ono ukryte w nadmorskim sosnowym lesie.
Bardziej eksponowana część osiedla powstaje właśnie teraz. Realizowana jest ona od 2019 roku - dwa budynki zostały oddane, kolejny jest w budowie, z terminem realizacji na koniec przyszłego roku. W najbliższych latach, przy ul. Hallera, wokół terenu zielonego powstaną kolejne budynki. Deweloper podaje, że powierzchnia zieleni ma być niemal tak samo duża, jak powierzchnia zabudowy. Zgodnie ze standardem, jaki Invest Komfort oferuje na swoich osiedlach, i tu powstanie sala klubowa i fitness z saunami dostępne tylko dla mieszkańców.
W sprzedaży dostępne są ostatnie apartamenty z puli mieszkań będących w budowie lub gotowych. Ceny mieszkań dwupokojowych (od 45,7 m kw.) zaczynają się od 1 mln 30 tys. zł i sięgają 2 mln 353 tys. za lokal o powierzchni ponad 114 m kw.
Gdzie kupić mieszkanie inwestycyjne w Gdańsku?
Przy samej plaży, w sąsiedztwie kompleksu barów i restauracji zwyczajowo nazywanych w Brzeźnie "budami" powstaje Rezydencja Merwede. Stąd na plażę można wyjść dosłownie w kostiumie kąpielowym, aby się na niej znaleźć wystarczy przekroczyć deptak. Tak blisko plaży (i z widokiem) na zatokę nie budował żaden deweloper od czasów, kiedy tuż obok przed wielu laty Hossa realizowała Villę Ancora.
Deweloperem Merwede jest NDI Development, właśnie powstają podziemne części czterokondygnacyjnego budynku w kształcie litery L. Do I kwartału 2024 roku powstać mają tu 74 lokale o powierzchni od 25 do 155 m kw. Pod budynkiem zaplanowana została dwukondygnacyjna hala garażowa.
Lokale można kupować w wariancie wykończonym pod klucz, deweloper podpisał także umowę z operatorem, który zajmie się zarządzaniem lokalami na wynajem, co oznacza, że oferta skierowana jest raczej do inwestorów. Nic więc dziwnego, że większość małych lokali została już wykupiona. Ceny tych, które pozostały w sprzedaży wahają się od 1 mln 76 tys. 607 do 2 mln 849 tys. 161 zł.
Centralnie położone
Najbardziej widoczną w tej chwili budową w Brzeźnie jest ta, w miejscu rozebranego we wrześniu tego roku Supersamu, a więc przy ul. Gałczyńskiego, w samym "centrum" Brzeźna. Budowa przebiega szybko, ma potrwać około dwóch lat. Nowa zabudowa będzie kolejnym krokiem do zmiany oblicza tej części dzielnicy. Prywatny inwestor, który jest tutaj deweloperem, pozwolenie na budowę uzyskał 20 września.
Budynek będzie miał pięć kondygnacji nadziemnych, a w parterze zaplanowano usługi. Według zapowiedzi na swoje miejsce ma wtedy wrócić sklep, który na czas budowy przeniesiono na drugą stronę ulicy. Wizualizacje ani oferta sprzedaży nie zostały jeszcze ogłoszone.
Kilka kroków dalej, przy ul. Korzeniowskiego, naprzeciwko znanego kiedyś w dzielnicy klubu nocnego, od kilku miesięcy dostosowaną architektonicznie do stylu dawnego Brzeźna kamienicę Willa Brzeźno realizuje Ekolan.
Stąd również do plaży można dojść w kilka minut. Nic zatem dziwnego, że z 10 lokali, jakie tu powstaną, w sprzedaży zostały trzy, chociaż zakończenie budowy zaplanowano na wrzesień przyszłego roku. Jak można usłyszeć w biurze sprzedaży "ceny są brzeźnieńskie". A to w przypadku tej inwestycji oznacza np. 790 tys. za mieszkanie o powierzchni 34,5 m kw. na parterze, bez ogródka. Za miejsce postojowe dopłacić trzeba kolejne 28 tys. 65 m kw. pod skosami na drugim piętrze kosztuje 1 mln 499 tys. Cena metra zaczyna się tu od 20,3 tys. zł za m kw.
W sąsiedztwie drugiego handlowo-usługowego centrum Brzeźna, jakie funkcjonuje przy ul. Dworskiej Spravia kilka miesięcy temu zaczęła budowę inwestycji Blisko. Nazwa jest adekwatna do lokalizacji - mieszkańcy blisko będą mieli do sklepów, usług, na przystanek, oczywiście na plażę, a tuż obok domu znajduje się dzielnicowy plac zabaw i teren rekreacyjny, a także prężnie działający dom kultury.
Pięciopiętrowy budynek będzie miał kształt litery U, dziedziniec zagospodarowany zostanie zielenią. Wejście do klatek schodowych prowadziło będzie przez wysokie przejście bramne. Powstanie tu 86 lokali, które odbierać będzie można w III kw. 2024 roku.
Jak dowiedzieć się można w biurze sprzedaży, lokale na parterze z ogródkami są już wykupione, ale nadal dostępne są ciekawe mieszkania z dużymi tarasami na piątym piętrze. Ceny dostępnych mieszkań zaczynają się od 10 900 zł za m kw.
Najbliżej do tramwaju będą mieli mieszkańcy osiedla Marinus, którego budowa jest mocno zaawansowana w kwartale pomiędzy ulicami Gdańską, Sterniczą i PCK. Zabudowa pierwotnie miała być wyższa, ale po protestach właścicieli sąsiednich działek budynki ostatecznie mają trzy i cztery kondygnacje.
W sumie powstaje ich cztery i kryją one 81 mieszkań. Od strony ul. Gdańskiej, wzdłuż linii tramwajowej powstaną oczywiście lokale usługowe. Budowa realizowana za sprawą dewelopera Develia zakończyć ma się w II kw. 2023 roku, a w sprzedaży zostało już ostatnie 10 mieszkań. Ich cena zaczyna się od 11 799 zł za m kw.
"Na garażach"
W niezwykłym tempie zmienia się także "zaplecze" Brzeźna, gdzie przez wiele lat mieszkańcy dzielnicy zaglądali tylko do swoich garaży. Realizacja dwóch kameralnych inwestycji kończy się przy ul. Kobieli.
Pierwsza z nich to niewielki, wkomponowany pomiędzy zabudowę jedno- i wielorodzinną budynek Kobieli Park. Inwestycja jest na ukończeniu, deweloperowi - firmie Interium Investment - zostało zagospodarowanie terenu i wstawienie drzwi wewnętrznych.
Budynek jest naprawdę kameralny, powstało tu zaledwie osiem mieszkań. W tym w sprzedaży jest już tylko jedno czteropokojowe z aneksem kuchennym, który można wydzielić, o ile przyszły właściciel życzył sobie będzie mieć osobną kuchnię. Lokal kosztuje 1 021 700 zł, co oznacza że m kw. kosztuje tu 12 999 zł. W ramach promocji oferta obejmuje także częściowe wykończenie mieszkania w cenie.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Składają się nie dwa ciągi trzykondygnacyjnych, jednorodzinnych domów w zabudowie szeregowej. W sumie jest ich 14. Wewnętrzna przestrzeń została tak zakomponowana, by najwyższą kondygnację dowolnie wykorzystać można było na potrzeby całej rodziny - na przykład na utworzenie domowego biura, strefy relaksu czy domowego kina.
Cena takiego domu to 1 mln 555 tys. zł. W ofercie nadal jest kilka budynków.
Znacznie większą skalę ma realizowane bliżej ul. Gdańskiej osiedle Invest Komfortu - Gdańska. Jaki będzie panował tu "klimat" już można zobaczyć, bo dwa budynki pierwszego etapu zostały już oddane do użytkowania. Powstało tu 90 mieszkań.
Kolejne dwa budynki osiedla są już w budowie tuż obok. Będą one gotowe do końca 2024 roku. Razem z zabudową mieszkaniową powstaje także kącik edukacyjno-przyrodniczy z karmnikiem dla ptaków oraz bogato wyposażony plac zabaw. Na terenie osiedla powstała też sala klubowa. Siedząc w niej rodzice będą mieli widok na zewnętrzny plac zabaw.
Mieszkania, które można tu kupić (mieszkania gotowe nie są już dostępne) kosztują od 743 tys. zł za lokal dwupokojowy do nawet 1 mln 790 tys. zł za czteropokojowy apartament z dodatkowymi udogodnieniami.
Miejsca
Opinie (254) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-23 13:53
Opinia wyróżniona
(18)
Osiedla bardzo ładne, lokalizacja też super. Jednak lokalny element ze starych blokowisk sprawia, że strach tam kupować mieszkanie..
- 98 122
-
2022-10-25 04:47
Niestety Brzeźno ma za dużo menelni, choć nie ma wiele miejsc w Gdańsku tak blisko morza
- 0 2
-
2022-10-24 04:30
To gdzie (2)
mieszkać, jaką dzielnice państwo polecają?
- 2 0
-
2022-10-24 21:11
Retkinia, Zatorze, Jeżyce
- 0 0
-
2022-10-24 07:22
nie wiem gdzie ale zdala od dzików, ludzi już nikt sie nie boi, ale idąć do auta można natrafić
wkurzone stadko dzików
- 2 0
-
2022-10-23 20:14
Bzdury (2)
Mieszkałem na Chodkiewicza 10 lat temu, często chodziłem do Lidla lub Supersama na zakupy. Nigdy nie spotkały mnie tam żadne nieprzyjemności, może poza zawalonymi parkingami przez przyjezdnych w sezonie letnim.
Dzielnica jest już od dawna bezpieczna.- 25 2
-
2022-10-24 11:49
No a mnie wczoraj spotkały nawet wczoraj
Jak menel w drzwiach Żabki darł się mnie, a kolejny obok wymiotował do śmietnika.
- 1 3
-
2022-10-23 21:14
Nigdy nie wiadomo co za element przyjedzie imprezować w apartamentach na najem imprezowy.
- 16 0
-
2022-10-23 19:30
Człowieku !!! Jaki element ? Patrząc z perspektywy lat 80-tych i 90-tych - wtedy było niebezpiecznie . Dzisiaj jest niemal oaza spokoju. Ale jeśli ktoś czuje się zagrożony, zawsze może wyprowadzić się do innej "bezpieczniejszej" dzielnicy lub tez zamieszkać na osiedlu zamkniętym typu "getto".
- 28 5
-
2022-10-23 19:35
Nikt tych nowych budynków tu nie zaprasza, lokalnemu elementowi dobrze bez kolejnych aut, turystów i nowobogadzkich, co 30 lat będą biedować by od dewelopera M3 kupić
- 15 9
-
2022-10-23 15:36
Gorszy jest napływowy element który przyjeżdża się pobawić (2)
To oni korzystają z kwater na wynajem krótkoterminowy
- 63 6
-
2022-10-23 15:51
(1)
No i? Od nich nie zarobisz w papę bo spojrzysz nie tak..
- 5 27
-
2022-10-23 19:36
To po co patrzysz? Kupuj na obrzeżach, tam tylko kultura mieszka
- 11 3
-
2022-10-23 13:55
(5)
Te nowe osiedla to estetyczne potworki.
- 37 11
-
2022-10-24 07:48
Fetyszyści brudnej cegły mają się dobrze :)
Wiadomo że najlepiej kiedy jest brzydko, ale za to niefunkcjonalnie.
W końcu oderwani od rzeczywistości "architekci" nie przejmują się takimi pierdołami jak wygoda mieszkańców.- 4 0
-
2022-10-23 16:09
(3)
Dlaczego balkony na ostatnim piętrze budynku nie są zadaszone?
- 14 4
-
2022-10-24 11:59
Bo nie muszą (1)
Żeby nie ograniczać niepotrzebnie do mieszkania dostępu promieni słonecznych
- 2 2
-
2022-10-24 20:17
Ich wybór,deszcz napada,słońce osuszy.
- 0 0
-
2022-10-23 22:19
no wlasnie dlaczego nie sa zadaszone?
- 3 0
-
2022-10-23 13:58
Opinia wyróżniona
(13)
Biorąc pod uwagę inflację, drożyznę to na dzień dzisiejszy i chyba na przyszły rok lepszą opcją jest mieszkanie na rynku wtórnym. Można zaoszczędzić na wykończeniu mieszkania a i ceny są niższe. Oczywiście każdy ma swoje zdanie!
- 84 20
-
2022-10-23 18:00
(2)
Jeżeli z wtórnego, to tylko nowe budownictwo. Garaż podziemny, pomieszczenie gospodarcze, obszerny taras, to podstawa komfortowego mieszkania
- 10 6
-
2022-10-24 08:17
No właśnie szukam większego mieszkania z (1)
obszernym tarasem i często mieszkanie ok.100m2, a balkon/ tarasik 12m2.
- 4 0
-
2022-10-24 12:03
Na wtórnym takich mieszkań nie ma zbyt wiele, więc trzeba liczyć się z tym, że cena nie będzie niska
- 4 0
-
2022-10-23 15:03
najlepszą opcją jest poczekać pół roku (6)
Aż na rynku , na którym nie ma obecnie obrotu, poleje się krew... Czyli ceny zjadą nominalnie o 20- 30 procent. Co realnie, biorąc pod uwagę inflację, będzie oznaczać kupno nieruchomosci 2 razy taniej niż jeszcze 2 lata temu
- 16 16
-
2022-10-23 23:37
Mniej mieszkań = większa cena (1)
Już nic nie spadnie ! Artykuły budowlane poszły prawie 100 % w górę , zarobki również ,trzeba opłacić budowlańców i jeszcze jakaś marzę dostać ! Deweloper już nic nie opuści , bo nie ma z czego ! Mieszkań będzie się mniej budować , co idzie że ceny będą rosły ! Mniej mieszkań = większa cena zakupu mieszkania . Kto ma zdolność kredytową , to teraz powinien kupować bo będzie jeszcze drożej .
- 6 5
-
2022-10-24 10:26
Bzdura
Argumentów przeciw wzrostowi jest cała masa. Od bardzo drogich kredytów po bardzo dużo nie sprzedanych mieszkań na rynku wtórnym które to są np. po rodzicach w spadku. Wystarczy spojrzeć na ogłoszenia na wtórnym że spadki już są. Przez najbliższy rok tyko to się pogłębi. Powyższy artykuł to tylko reklama deweloperów którym strach głęboko zajrzał w oczy , próbują wywrzeć presję że niby te mieszkania są mało dostępne i trzeba szybko kupić. Metoda stosowana od lat
- 7 2
-
2022-10-23 20:53
(2)
Przypomnij sobie co było w latach 90. Wszystko było ale w takich cenach ze Polakow nie było stać. Te czasy wracają. Ceny nie zmaleją to cięciwę nie będzie stać
- 9 0
-
2022-10-23 21:45
wszystko było? (1)
boom budowlany zaczął się jak do UE weszliśmy, a tak budowało się w wolnym tempie. Dzielnice południowe typu Orunia Górna zaczęły się rozbudowywać od 2000/2001 roku.
- 2 3
-
2022-10-24 08:33
tak, na półkach wszystko było to co na zachodzie, byly zachodnie auta w salonach, motocykle, ciuchy z zachodu. wszystko bylo ale w takich cenach ze malo kogo bylo stac. swiat nie bedzie czekal na polakow az ci sie wzbogaca.
ba, my biedniejemy i oddalamy sie od zachodu juz przestalismy go gonic.- 4 0
-
2022-10-23 20:04
odp
Serio wierzysz w takie brednie? ok, masz prawo. Ja tylko podzielę się z Tobą faktami. Deweloperzy już budują mniej, nie wprowadzają nowych inwestycji, a przynajmniej nie w takiej ilości jak wcześniej. Owszem będą sprzedawać mniej, ale bilans będzie na plus. W końcu to biznes a nie instytucja charytatywna, a przy inflacji 17,2% z pustego i salomon
Serio wierzysz w takie brednie? ok, masz prawo. Ja tylko podzielę się z Tobą faktami. Deweloperzy już budują mniej, nie wprowadzają nowych inwestycji, a przynajmniej nie w takiej ilości jak wcześniej. Owszem będą sprzedawać mniej, ale bilans będzie na plus. W końcu to biznes a nie instytucja charytatywna, a przy inflacji 17,2% z pustego i salomon nie naleje... Tendencje w podaży mieszkań przez deweloperów w przyszłym roku będą się utrzymywać, a są ludzie którzy pieniądze mieli, mają i mieć będą i będą kupować mieszkania. Zastanawiałeś się co będzie potem? Ekonomia jest prosta, im mniejsza podaż, tym wyższa cena. Obyś się nie zdziwił jak za jakiś czas będziesz musiał zapłacić te 20-30% więcej za mieszkanie, bo mieszkań będzie mało lub ewentualnie wrócisz do rodziców. Może lepiej zastanowić się zanim coś się napisze niż siać w necie takie brednie.
- 17 9
-
2022-10-23 14:58
(2)
Zgoda. Wtórne są ok.lepsza lokalizacja od Gdańsk - Południe. Nie mówiąc o tym, że jest przestrzeń ! To, że taniej to oczywista oczywistość.
- 11 5
-
2022-10-23 15:38
Śmierdzi i niedługo rusza największa w Polsce spalarnia śmieci (1)
- 5 15
-
2022-10-23 16:39
A ty spalarnie gpec
Masz w środku miasta. Czujesz coś ? Nic. Dyrdymaly barana po podstawowce
- 15 1
-
2022-10-23 11:41
Opinia wyróżniona
Dużo budują to znaczy, że miasto się rozwija. (8)
Ale czy te wszystkie budynki muszę wyglądać tak samo? Jakby robione na jedno kopyto.
- 81 54
-
2022-10-24 09:12
Pojedź za wschodnią granicę
Tam masz cały przekrój, jeśli chodzi o nowe budownictwo: kopuły, kolumny, wieżyczki, kolory, wysokości
- 1 0
-
2022-10-23 15:02
Miasto się rozwija
Ale nie dlatego że stawiane są klocki
- 10 6
-
2022-10-23 14:32
Typowe myślenie kresowiaka z wiochy
Rozwój to jak budują i co budują, a nie że po prostu budują. III RP to budowanie wielkiej, azjatyckiej wiochy- propagacja pewnej historycznej mentalności, gdzie miasto to był obcy, żydowsko-niemiecki twór.
- 8 11
-
2022-10-23 14:12
Wybudowanie bloku (3)
Z kolejnymi sloikami nazywasz rozwojem ? Przeciez to rak. Rozwój jest wtedy gdy powstają duże zakłady które dają pracę mieszkańcom.
- 13 15
-
2022-10-23 14:33
Akurat w Brzeźnie to wątpię czy kupują słoiki. (2)
- 16 11
-
2022-10-23 15:18
dokładnie! (1)
słoiki to przeważnie biedota która uciekła ze swoich wioch (przeważnie pisowskich) za robotą do Trójmiasta.
- 11 10
-
2022-10-23 21:37
prawda
przecież te wszystkie cry, cli, ne itp słoje nie przyjeżdżają tutaj bo ten Gdańsk taki śłiczny i czysty tylko u nich poza Biedrą, Lidlem ew. Dino i Stokrotka nie ma roboty - no taka prawda, zero perspektyw i nie ma co robić.
- 6 1
-
2022-10-23 12:31
Blokowiska to miasto. Nawet jeśli je nazwiemy Seaside Bresno Residence.
- 20 7
Wszystkie opinie
-
2023-03-29 09:04
szukam mieszkania poza Trójmiastem, także dlatego że okolice są po prostu tańsze, osiedle niebieski bursztyn w redzie zapowiada się ciekawie
- 1 0
-
2023-01-17 09:31
Jak przeciętny mieszkający gdańszczanin ma kupić mieszkanie, skoro napływowi inwestorzy wykupują mieszkania pod wynajem?
Wyprzedaż mieszkań pod inwestycje powinna być znacząco ograniczona. Władze Gdańska doprowadziły do sytuacji, że rdzenna ludność spychana jest na peryferia, a cwaniacy z prowincji panoszą się jak pasożyty w najlepszych dzielnicach. Miasto nie ma wpływu z podatków, a mieszkańcy muszą utrzymywać infrastrukturę, z której w dużym stopniu korzystają roszczeniowi uchodźcy z prowincji. Kiedy nieudolne władze Gdańska zabiorą się za ten problem?
- 0 0
-
2022-10-26 12:22
Jakość wykonania
Jeśli chodzi o te inwestycje przy Kobieli, to tak się składa że obserwowałem proces budowy od samego początku. Ciekaw jestem jakości wykończenia, więc jeśli ktoś ma tam dopiero odebrać lokal, to chętnie pomogę przy odbiorze :)
- 0 0
-
2022-10-23 11:59
jeszcze pół roku i połowy tych deweloperów nie będzie (29)
A syndyk masy upadłościowej będzie sprzedawał te mieszkania za cenę o co najmniej 30 procent niższą niż teraz. Skończyły się tłuste czasy, wolumen obrotu na nieruchomościach jest teraz tak niski, że firmom dewelopeskim zostało kilka miesięcy...
- 36 16
-
2022-10-23 12:35
(19)
Mieszkania zostaną od razu wykupione przez zagraniczne fundusze inwestycyjne, które będą wynajmować te mieszkania ludziom - za pośrednictwem agencji nieruchomości.
- 20 6
-
2022-10-23 14:45
fundy owszem kupowały mieszkania (17)
Ale wobec nadchodzącej korekty, o ktorej każdy kto zna się na finansach wie, przestają je kupować. Zwlaszczza, że zarządzający funduszami nie są głupi i zdają sobie sprawę, że wobec obecnego braku klientów detalicznych mogą domagać się od deweloperów ostrych przecen. Zwyczajnie poczuli krew...
- 11 2
-
2022-10-23 15:02
Właśnie kolejny fundusz zakupił całe osiedle w Warszawie (16)
- 5 3
-
2022-10-23 15:08
jedno osiedle nie zmienia ogólnego obrazu sytuacji (15)
A ten jest taki, że w nieruchomości się obecnie nie inwestuje. Jak ktoś slusznie zauważył, obecnie zwykłe obligacje mają większą stopę zwrotu niż kupienie mieszkania na wynajem
- 6 2
-
2022-10-24 12:28
Trudno przewidzieć przyszłość (14)
Ale przeszłość ma się następująco:
Rok 2016 - inwestycja za 420tys zł
Rok 2022 - wartość inwestycji 800tys zł + 120tys zł przychód z najmu.
Zysk 500tys zł.- 4 5
-
2022-10-24 12:46
(13)
A sprzedałeś? Bo jak nie wyszedłeś z inwestycji to żadnego zysku jeszcze nie ma.
- 7 1
-
2022-10-24 13:34
Jak to nie ma zysku? (12)
Nawet, gdyby nie sprzedał, to 120 tys zł z najmu, to żywa gotówka.
Obligacji 10-letnich też jeszcze nikt nie sprzedał, a już liczą sobie zysk- 3 3
-
2022-10-24 13:49
(11)
Jakby sprzedał za 300 tysięcy to by wyszedł nominalnie na zero pomimo najmu. Poza tym pewnie włożył dodatkowo 50-80 tysięcy w remont/wykończenie i wyposażenie jeśli robił typowo po najem czyli po taniości. Nie wiadomo tęż ile włożył w odsetki jeśli kupił na kredyt. Dopiero jak się wyjdzie z inwestycji to można poznać bilans. Więc póki nie sprzedał to nic nie zarobił, mieszkanie może za rok spłonąć albo konstrukcja budynku grozić zawaleniem i wtedy wartość może spaść do ceny gruntu, nigdy nie wiadomo.
- 3 3
-
2022-10-24 14:52
Ale się uśmiałem (10)
Głupszych wywodów dawno nie czytałem :)
- 2 3
-
2022-10-24 15:07
(9)
Moze jakies argumenty dlaczego? Ja sam na nieruchomosci conieco stracilem, wiec wiem jak to wyglada i opisuje na podstawie swoich doswiadczen.
- 2 2
-
2022-10-24 16:01
(8)
Jeżeli wyciągasz takie argumenty jak
- cena mieszkań nagle spadnie 25% poniżej poziomu sprzed 6 lat,
- bezpodstawnie dokładasz dodatkowe koszty na wykończenie, odsetki,
- przewidujesz całkowite zniszczenie nieruchomości w wyniku pożaru,
- albo zawalenie konstrukcji
To może od razu napisz, że właściciela może śmiertenie potrącić samochód i właściciel nie na spadobiercy :)- 3 3
-
2022-10-24 16:12
(7)
-Skad wiesz ze nie spadnie? Nawet jak nie spadnie to teraz za tyle ile teraz jest "warte" nie sprzedasz bo rynek umarl dla obecnych cen mieszkan. Moze ozyje za kilka lat a moze nie. Wiec po prostu na chwile obecna cena z zeszlego roku jest cena zyczeniowa. Nikt tego nei wie co bedzie.
-Jak bezpodstawnie? Remonotow/wykonczenia sie nie robi tylko sie wynajmuje goly beton bez muszli klozetowej? Autor nie napisal czy kupil na kredyt czy nie, nie napisal czy remonotwl czy nie - wiec ja nie dokladam tych kosztow tylko rozwazam ze takie istnieja i jesli ktos kupil w 2016 za kwote xPLN to musial poniesc te dodatkowe koszty, wiec nie moze liczyc zysku od golej ceny mieszkania.
-Bo sie moze zdarzyc, dlatego wyraznie napisalem ze zysk mozna liczyc dopiero jak sie wyjdzie z inwestycji a nie w trakcie jej trwania. Sam kilkaset tysiecy wiecej mialem w BTC kilka miesiecy temu, ale juz nie mam bo nie wyszedlem na czas. Czy to znaczy ze zarobilem te dodatkowe kilkaset? No nie, bo wartosc aktywa sie zmienila od tego czasu.
-Oczywiscie ze wlasciciela moze potracic samochod, zamiast inwestowac mogl te pieniadze wydac zeby zyc pelnia zycia, ale kazdy robi to co chce. Clue calej dyskusji jest takie ze nie mozna liczyc ile sie zarobilo jak sie caly czas jest zabetonowanym w inwestycji, to jest jak przyslowiowe dzielenie skory na niedzwiedziu, nie wiesz co przyniesie przyszlosc.- 3 2
-
2022-10-24 17:45
(6)
Gdybyś rozumiał to, co czytasz, nie pisałbyś takich bzdur.
Przyponę jak brzmi tytuł:: "trudno przewidzieć przyszłość" i dalej jest mowa o przeszłości.
Gdybanie o przyszłości nie ma sensu. Przeszłość stanowią fakty, z którymi nie ma co dyskutować. Podane koszty inwestycji w wysokości 420tys zł stanowią 100%, a przychód 120tys zł jest już po odliczeniu wszystkich kosztów związanych z najmem. Na dzień dzisiejszy sprawy mają się tak, jak napisałem. Co będzie jutro patrz tytuł.- 2 2
-
2022-10-24 18:04
(5)
Gdybyś rozumiał to co ja piszę wiedziałbyś że nic nie zarobiłeś dopóki nie wyszedłeś z inwestycji. Prawdopodobnie teraz nawet nie ma szansy wyjść z inwestycji, jesteś uwiązany jakbyś potrzebował tych pieniędzy które myślisz że masz, te 800 tysięcy to jest tylko wartość życzeniowa obecnie.
- 2 4
-
2022-10-24 18:29
(4)
Dla twojej wiadomości napiszę, że wyszedłem z inwestycji, a kasę uzyskaną że sprzedaży zainwestowałem ponownie w nieruchomość. Na inwestycji z roku 2016 zyskałem 0,5mln zł na czysto. Nie wiem ile i czy zarobię na inwestycji z roku 2022. Przeszłość jest zamknięta, a przyszłość niepewna.
Pisałem o przeszłości, którą ty koniecznie chciałeś zanegować rozważaniami o przyszłości.- 2 1
-
2022-10-24 21:25
(3)
Teraz tak piszesz bo wstyd się przyznać do zabetonowania w inwestycji :)
- 0 3
-
2022-10-25 10:45
(1)
Gdzie widzisz jakiś wstyd? Przecież jasno napisane jest, że środki uzyskane ze sprzedaży ponownie zostały ulokowane w nieruchomości,... może nawet w tej samej, ha ha :)
Mniej spiny, a więcej luzu- 1 1
-
2022-10-25 20:54
Oj, widać piecze, skoro jak się wypunktowało nieścisłości to zaczynacie walić ściemę :)
- 0 2
-
2022-10-25 06:34
Tak sobie tłumacz :)
- 2 1
-
2022-10-23 13:43
Kolejka funduszy do inwestycji w kraju, który podpadł Putinowi.
Gdzie obligacji zagraniczni inwestorzy nie chcą kupować przy rentowności 8% czyli o większym zwrocie niż wynajem.
- 11 7
-
2022-10-23 12:31
Błąd (5)
W Trójmieście mieszkań katastrofalnie brakuje. Wystarczy zerknąć na ceny tych oferowanych do sprzedaży lub na wynajem.
- 9 18
-
2022-10-23 13:38
40 tys. pustostanów w samym Gdańsku (3)
2 miliony w całej Polsce. Większość to tak zwane inwestycje.
- 14 8
-
2022-10-23 14:32
Wystarczy wprowadzić kataster. (2)
20% podatku rocznie od trzeciego posiadanego mieszkania i zaraz by był wysyp do sprzedaży i ceny by poleciały w dół.
- 7 11
-
2022-10-23 19:41
(1)
Tak powinno być.
Oby rząd to wprowadził.- 2 9
-
2022-10-23 20:55
Poziom intelektu jednoznacznie wskazuje na
Elektorat PIS :)
- 8 0
-
2022-10-23 12:51
W 3mieście akurat jest nadpodaż mieszkań
Mieszkań jest znaczenie więcej niż gospodarstw domowych
- 16 9
-
2022-10-23 20:09
Wiesz że 80% budowanych obecnie mieszkań jest już sprzedana
- 4 5
-
2022-10-23 13:56
(1)
Bzdury
- 0 2
-
2022-10-23 14:43
poczekamy pół roku
To zobaczysz...
- 2 1
-
2022-10-25 12:14
Ale beka. Cencorzy usunęli wpis o leczniczym wpływie popiołów elektrociepłowni wybrzeże przez 35 lat zrzucanych do jeziora
a obecnie zasypanych 20 cm warstwą trwaki i nazywane przez patusówdeweloperski terenami zielonymi hahaha
- 3 0
-
2022-10-23 15:23
(7)
Mieszkam w Brzeźnie od bardzo dawna, nadmorskie położenie to niewątpliwa zaleta, wyjście parę kroków od domu na plażę po ciężkim dniu pracy to coś super ale niestety te niewątpliwe zalety nie przykryją tego, że dzielnica jest totalnie zaniedbana, z dużą ilością patoli w każdym wieku. Znając to miejsce na pewno bym nie kupił tu mieszkania za taką kasę. Poza tym mieszkanie tu w czasie sezonu jest z roku na rok coraz bardziej uciążliwe, chaos komunikacyjny, zawalony samochodami kazdy skrawek miejsca, krzyki i głosna muza z nad morza do 1-2 w nocy. Taki to kurort...
- 40 3
-
2022-10-23 18:16
(6)
Przecież na Brzeźnie kupuje się mieszkanie pod inwestycję lub dla siebie, jako mieszkanie wakacyjne.
- 5 10
-
2022-10-24 10:00
(2)
Jak już to w Brzeźnie, nieuku z Warmii.
- 3 3
-
2022-10-25 08:59
Taka informacja dla miejscowych uconych, bo nieuki z Warmii już wiedzą :)
Jeśli Brzeźno jest miastem, wsią lub osadą, to jego mieszkańcy mieszkają w Brzeźnie, a jeśli dzielnicą miasta to na Brzeźnie.
- 2 0
-
2022-10-24 11:56
U ho ho. Miejscowy mędrzec się trafił :)
- 3 0
-
2022-10-23 19:59
(2)
Na czym?
- 9 2
-
2022-10-24 01:15
Wiem że mówi się poprawnie w Brzeźnie ale pamiętam już w l90 znajomi i to 100% tubylcy z tej dzielnicy sami mówili czasem Na Brzeźnie, a często stosowali to poprostu wymiennie W i Na.
- 2 3
-
2022-10-23 20:46
Mieszkania wakacyjne nie kupują miejscowi, lecz ludzie spoza Gdańska. "W Brzeźnie" w ich komentarzach brzmiałoby nienaturalnie
- 9 0
-
2022-10-23 22:56
Eeejjj (5)
W Hiszpanii taniej
- 8 2
-
2022-10-24 09:51
(2)
Ale w Hiszpanii podatki wyższe.
- 3 1
-
2022-10-24 11:14
Ale nieruchomość może zarabiać na wynajmie turystycznym cały rok a nie dwa miesiące (1)
I tutaj pogoda kiepska i woda zimna i gnojówka.
- 2 3
-
2022-10-25 07:52
W trójmieście nieruchomości również zarabiają przez cały rok
- 3 0
-
2022-10-24 13:23
To jedz do Hiszpanii !!
- 2 1
-
2022-10-24 07:46
I w Albani
- 2 2
-
2022-10-24 21:40
najlepsza beka że ceny w ujęciu $ w sumie od 10 lat są na tym samym poziomie (1)
a nawet teraz nieco spadły
- 1 0
-
2022-10-25 07:50
To nieśmieszny fakt, a nie beka
Niestety, nie tylko wartość mieszkań, ale całej naszej gospodarki topnieje. Dług narodowy zeżre niedługo, to co wypracowaliśmy przez lata.
- 5 0
-
2022-10-24 12:48
Kasia (2)
Zazdroszczę tego morza, tej bliskości...fajna lokalizacja
- 7 3
-
2022-10-24 20:34
Tubylcy wiedzą (1)
Że pobliskie morze oznacza częsty wiatr, zimno, sypanie piaskiem itp. atrakcje.
Latem uciążliwości sezonowe jak hałas, tłumy, brak miejsc do parkowania, zapachy starego oleju..- 1 2
-
2022-10-25 07:46
Majętni tubylcy potrafią docenić lokalizację i korzystają z możliwości związanych z położeniem geograficznym trójmiasta, a biedni wyszukują argumentów przeciw, które miałyby usprawiedliwiać ich niepowodzenia.
- 3 2
-
2022-10-25 07:24
Płotoza, muroza i parkingoza
Tak nie buduje się miasta.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.